Само за последната година в България се откриха предприятия, развиха се други за над 8 млн. лв. и се откриха много работни места. Борим се за всеки един инвеститор”, това каза в интервю за предаването „Беновска пита” по „Канал 3“ министърът на икономиката Емил Караниколов.
Той допълни, че България става все по-конкурентна. „Най-важно е да изчистим имиджа на България”, заяви министърът.
По думите му, поради грешки на прехода у нас, се говори за корупция и свобода на словото. „Още няма решение за Volkswagen и Турция. България даде най-доброто предложение и затова остана сама на финала с Турция”, поясни Караниколов.
„Инвестицията на Volkswagen не е съобразена с политическа конюнктура. Тук има чисто икономическа логика. Обещавам, че точно и ясно ще разкажем всичко за нашето предложение. Но това не е свързано с политика или ангажимента на Европа, да се грижи за бежанците. Още не е сключен договорът и няма официални параметри", изтъкна той. Министър Караниколов заяви още, че се водят преговори с няколко производителите на батерии и акумулатори за електроавтомобили.
„България е на финалната права с три членки от Европейския съюз. Имахме среща с представители на Hyundai.
За България ще е много важна такава сделка, защото ще има раздвижвания или забавяния в производството на бензин. България не може да седи безучастно по въпроса с дизела и бензина, както преди. Не можем да изоставаме и трябва да направим всичко възможно, поне едната компания между VW и Hyundai да изберат нас”, отбеляза той.
„Има държавни, частни, общински и смесени индустриални зони. Целта ни е, да дойде инвеститорът. Държавните се финансират от дружества, а не от държавния бюджет. Сдружението „Индустриални зони” вече е на печалба. Тя трябва да се реинвестира в инфраструктура”, обясни още министърът.
Той коментира още, че се откриват нови образователни центрове за дуално обучение.
„Фирмите със специфична дейност трябва да разполагат с подготвени кадри. Трябва да дадем основа за инженерите, а те да надграждат. Много държави имат такъв проблем. Оказва се, че обучените лица могат да работят само за една компания, иначе трябва да бъдат преквалифицирани. Това са трудови навици, да харесват работата си, всеки да инвестира постоянно в образованието си. Държавата бе абдикирала в продължение на 20 години от образованието и науката си, каза още Емил Караниколов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 VWgolfGTi
Коментиран от #4, #25
22:32 30.09.2019
2 Философа
22:33 30.09.2019
3 Ха-ха-ха
22:34 30.09.2019
4 Еврогейския парламент
До коментар #1 от "VWgolfGTi":
Няма думата в частния бизнес!Коментиран от #7
22:35 30.09.2019
5 АБЕ ТЕ
Коментиран от #8
22:36 30.09.2019
6 София
22:47 30.09.2019
7 Бате
До коментар #4 от "Еврогейския парламент":
А бе бате, прав си ама покрай,, дизелгейт':. VW може и да гризнат дръвчетоКоментиран от #35
22:55 30.09.2019
8 M. A. G. A.
До коментар #5 от "АБЕ ТЕ":
Специално Грипен дадоха отвратителна оферта! Предложиха самолет от който самите шведи се отказват и ударно го заменят с Грипен Е. За Грипен С става дума. С двигател GE F-404, който никога няма да се произвежда вече, с доплеровия радар, който е отдавна остарял и с никаква опция за модернизация. Дори учебно-бойните корейски FA-50 за които ще произвеждаме компоненти са с двигател GE F-414, като на новия Грипен Е и с AESA радар, пак като на Грипен Е, но с по-добра маневреност. Това явно е добре за враговете на България, но F-16V ще са първите ни 16 изтребители, а следващите 16 ще са F-35A.Коментиран от #11
22:58 30.09.2019
9 Под щото на цирка
22:58 30.09.2019
10 Гост
23:00 30.09.2019
11 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #8 от "M. A. G. A.":
Браво! Най-сетне едно свястно мнение...23:01 30.09.2019
12 Гражданин
Коментиран от #14
23:03 30.09.2019
13 С други думи
23:20 30.09.2019
14 До 12
До коментар #12 от "Гражданин":
Системата е направена така, че чиновниците да получават огромни заплати като в африканския сектор.23:23 30.09.2019
15 Не може да бъде
23:33 30.09.2019
16 Някой
23:35 30.09.2019
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Националист
Коментиран от #21
23:36 30.09.2019
19 Хекторис
23:41 30.09.2019
20 Абе ганчо
23:56 30.09.2019
21 РЗС
До коментар #18 от "Националист":
тия 8млн няма да са достатъчни за модернизирането на един среден завод за каквото и да е, представяте ли си ако с това се хвалим, направо плачевно. Виж ако са си раздали 8млн под масата за да отпуснат средства това вече е по-сериозно00:05 01.10.2019
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 МНЕНИЕ
06:04 01.10.2019
24 Тошо
07:07 01.10.2019
25 Наблюдател
До коментар #1 от "VWgolfGTi":
Договора между Турция и VW е оточнен още преди 6 месеца и е въпрос на време да бъде парафиран. И ако това нещо не се знае от Българска страна е смешно. Ако се знае и темата се използуеа за PR е жалко за управляващите.08:08 01.10.2019
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Стрелата
Коментиран от #37
08:28 01.10.2019
29 Германец
08:29 01.10.2019
30 учуден
08:49 01.10.2019
31 Гост
09:05 01.10.2019
32 Българина
09:23 01.10.2019
33 1234
09:32 01.10.2019
34 Васил
09:59 01.10.2019
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Гроб
10:51 01.10.2019
37 Сухи
До коментар #28 от "Стрелата":
Оферта, като на Булгартабак ли?11:43 01.10.2019
38 аноним
12:21 01.10.2019
39 не ви ли е срам
15:37 01.10.2019
40 предприятие
Не ги е срам!
Те от ФолксВаген са идиоти и са предпочели по-неизгодна оферта от нашата, нали!
Абе, в да вървиш............
17:14 01.10.2019
41 Jacques Yves Moineau
20:41 01.10.2019
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Изумен
07:02 02.10.2019
44 Този коментар е премахнат от модератор.