Някои китайски компании временно спират производството, съкращават работни места и търсят нови пазари в отговор на американските мита, съобщи телевизионният канал CNBC, позовавайки се на свои източници.
"Знам за няколко фабрики, в които мениджмънтът изпрати половината си служители у дома за няколко седмици и спря по-голямата част от производството им", каза Камерън Джонсън, служител на консултантската компания Tidalwave Solutions, пред телевизионния канал. Фабриките, произвеждащи играчки, спортни стоки и продукти на ниски цени, като тези, продавани в магазини с фиксирани цени, са засегнати най-силно, според експерт от Шанхай. Тази тенденция е засегнала ключовите външнотърговски центрове на Китай - градовете Иу (провинция Джъдзян) и Дунгуан (провинция Гуандун), но "все още не е придобила мащабен характер". В същото време има опасения, че броят на подобни случаи ще расте.
В интервю за CNBC Ли Ян, управител на фабрика и бранд директор на китайската компания за спортно облекло Woodswool, каза, че всички нейни поръчки в САЩ са били отменени. Във връзка с това компанията, която повече от 20 години изнася стоки за американския пазар, както и за Европа и Австралия, реши да спре работата на част от производствените си мощности за 2-3 месеца, докато успее да навлезе на нови пазари.
По-рано Йу Иадонг, заместник-министър на човешките ресурси и социалното осигуряване на Китайската народна република, каза, че увеличението на митата от президента на САЩ Доналд Тръмп е имало отрицателно въздействие върху пазара на труда в Китай. Той отбеляза, че "някои чуждестранни търговски дружества са срещнали трудности в производството и работата", което е повлияло на заетостта на някои работници и този натиск продължава да расте. Инвестиционната банка Goldman Sachs изчислява на CNBC, че между 10 милиона и 20 милиона местни работници са наети от компании, фокусирани върху износа към САЩ.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Много е прав Маркс.
14:17 28.04.2025