13 Юли, 2012 09:07 1 380 5

Московски: Тежки времена за БДЖ без субсидията

  • бдж

Няма да има забавяне на заплатите в БДЖ поне за следващите два месеца. Това каза в предаването на бТВ „Тази сутрин” министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски и допълни, че принципно въпросът трябва да бъде решен, защото намалената субсидия може да се усети към края на годината ако ситуацията остане така.

Московски уточни, че когато се активира държавната гаранция към този заем. Т.е. държавата трябва да покрие плащанията, които компанията дължи към Световната банка, всъщност договорът не се променя по никакъв начин.

Ивайло Московски изрази увереност, че от Министерство на финансите ще се намери начин, за да се прехвърли това плащане действително от реалния ползвател НКЖИ и да бъде възстановена сумата.

По повод спряната субсидия на БДЖ от страна на финансовото министерство, Московски каза, че се надява за намиране на изход от ситуацията.

През 1995 година е теглен заем от Световната банка, а тогава е имало само едно дружество – БДЖ, включващо в себе си и железопътната инфраструктура. Гаранцията тогава е покрита от финансовото министерство с пари от бюджета. По думите на Ивайло Московски, повечето пари реално са ползвани от НКЖИ. Той каза, че вярва, че ще се намери начин да за прехвърляне на плащането.

Не вярвам г-н Дянков да остави това положение, каза Московски. Но предупреди, че намалената субсидия може да се отлага, но недостигът на средства ще се усети в края на годината.

Московски увери, че няма да има забавяне на заплатите в БДЖ поне за следващите два месеца.

До няколко дни ще бъдат възможни скорости от над 140 км в час в отсечката Пловдив- Димитровград, обеща в студиото на „Тази сутрин” министърът на транспорта.

Дни след като властта се повози със 140 километра в час по същата линия от железниците признаха, че влаковете се движат много по-бавно. Ивайло Московски обаче се ангажира, че в отсечката новите мотриси ще могат да развият високата скорост. В момента се съгласува новият график и до дни разпределението на влаковете в отсечката ще е факт.

До месец ще бъдат пуснати в експлоатация и нови спални вагони.

За закупуване на нови влакове до 1 януари 2014 година могат да бъдат усвоени 600 милиона лева. А в момента се правят инвестиции за над 1 милиард, които ще приключат след 2 години.

Новите влакове с телевизия, интернет и високи скорости ще бъдат факт от 2014 година, каза Московски и уточни, че са необходими още 2-3 години, за да се видят резултатите от неговата работа.

Министърът обаче посочи, че загубите на дружеството от кражбите на горива годишно са 4-5 милиона.

След като се краде, има и къде да се пласира, каза Московски. По думите му разследващите последния опит за кражба на гориво предстои да установят цялата схема.

Всички честни хора, които се трудят в железниците заслужават респект и уважение, каза Московски, но отбеляза, че в длъжностната характеристика на нощната смяна не пише, че трябва да се ходи с туба и маркуч.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иван Белев

    0 0 Отговор
    кво да каже човека, 30 години само грабят без един лев инвестици. който мине и замине и е станал милионер ....после защо съкращения, защо това, защо онова.... ако не беше държавно предприятие и на субсидия от бюджета, досега 100 пъти да е фалирало.
  • 2 Захарче

    0 0 Отговор
    Нека да видят къде сер.т гладните !
  • 3 Сьвестин

    0 0 Отговор
    БОЙКО , ТОЗИ НЯМА ДА СЕ СПРАВИ НИТО С БДЖ , НИТО С МИНИСТЕРСТВОТО . И КРАДЕ . МНОГО , В ГОЛЯМИ РАЗМЕРИ И ТО ОТ ТВОЕ ИМЕ . СМЕНИ ГО БЕ БРАТЧЕ . ВЕЖДИТО Е ПИЧ И ТВОРЕЦ , А ТОЗИ СИ Е САМО КРАДЕЦ !
  • 4 .....................

    0 0 Отговор
    Приятел,когато взимат властта(ГЕРБ и останалите хайдуци) не казват,че ще се жалват от предишните, а казват какво ще направят за народа.Вземат ли властта започват да крадат и да се жалват колко са крали предишните.Много просто е да кажат,че се оттеглят от властта,защото онези са крали и сега те не могат да се справят.Да ама не.Всички крадат до безкрай.
  • 5 Visitor

    0 0 Отговор
    Хехе пичове - много елементарни коментари.
    Та БДЖ си е фалирало от много време и се крепи на стотици милиони заеми и субсидии.
    В продължение на 20 години БДЖ е далеч от нормално търговско дружество, а рожба на социализма в икономиката и криворазбраните социални цели - да вози на пълна загуба, при ниско качество и безхаберие, източвана с кражби от хиляди служители, работници, кондуктори, синдикати, чиновници, ползващи безумни облаги, без значение каква работа се върши. Влаковете са пълни с цигани, които не плащат билети. Кондукторите пък си затварят очите за 1-2 лева, които си прибират в джоба.
    Сигурно не знаехте, но твърде често цял влак превозва 50-100 човека и събира 500 лева от билети, при себестойност 15-20,000 лева. Май да платим такси и лимузина за всеки пътник ще ни е доста по-евтино. Е тази рожба на социализма, в която има три пъти повече служители от аналогични компании на запад, е нормално да фалира и е нормално да спре субсидията на тази разсипия от парите на данъкоплатците, т.е. от моите и вашите пари. Поне докато не се въведе ред и да се продаде на някой който да я изправи на крака. И ББ отдавна трябваше да я спре.
    А разплакалите се тук във форума - явно вие сте гратисчиите или тези на хранилката в БДЖ, много моля не искайте от мен да наливам пари в бездънна каца. БДЖ си имат банкови сметки - след като сте толкова милозливи - можете да преведете едни 10-20-100 лева собствени парички за любимата си БДЖ - чак тогава може и аз да се присъединя към вас. А иначе да се оплаквате и да сте милосърдни с парите на другите май е много лесно. А и с БДЖ май се возят 5% от населението. Защо и другите 95% да поддържат с данъците си тази неефективна структура? Който иска да се вози - да си плаща цената.