Възстановява се субсидията на БДЖ в реален размер, няма да има съкращения на персонал и спиране на влакове. Това съобщи транспортният министър Ивайло Московски след двучасова среща в Министерство на финансите относно реформите в железниците.
По-рано стана ясно, че днес изтича срокът, който финансовият министър Симеон Дянков даде на ръководството на жп дружеството, за да представи план за допълнителни реформи и мерки за преструктуриране – в замяна на подновената държавна субсидия.
Московски информира, че с колегата му Дянков е било постигнато договаряне за намаляване на разходите на БДЖ чрез различни реформи като може дружеството да предостави на държавата от активите си за обезпечаване на кредита от 1995 г.
Министърът подчерта пред bTV, че отговорност за лошото финансово състояние на железниците носят предишните правителства и в частност това на Тройната коалиция. "БДЖ е пример за това как следващите поколения ненужно се натоварват с дълговете на предходните", коментира Московски.
Обмислят се и мерки срещу гратисчиите във влаковете, както и допълнителни мерки за утежняване на криминалното деяние като кражба, посочи още министърът на транспорта.
По-рано от ръководството на железниците алармираха, че от 14 август влаковете може да спрат, ако държавата спре субсидията. Синдикатите пък контрираха, че се „разиграва излишен цирк” около драмата с финансовото положение на дружеството и посочиха, че повече от 20 млн. лева са пропуснатите приходи в БДЖ за последното шестмесечие заради управлението на настоящото ръководство.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА