17 Януари, 2022 16:03 3 586 3

Ожесточена борба за първото място

  • airbus-
  • boeing-
  • самолети-
  • производство-
  • поръчки

Airbus е първи по доставки, а Boeing – по поръчки

Ожесточена борба за първото място - 1
Снимка: М. Богданова ©

Най-големите авиационни производители обявиха резултатите си за 2021 г. Общият брой на поръчки на граждански самолети на Boeing е 909, като тук под внимание са взети 535 отказа. Airbus има 771 поръчки за самолети. Отказите са 507 броя. Американският производител е доставил на клиентите си 340 машини, а европейският му конкурент – 611.

На базата на тези данни е трудно да се отговори на въпроса кой от двата гиганта в авиопроизводството е първи. От една страна, Airbus е жертва на собствения си успех, който не успява да удовлетвори потребностите на всичките си клиенти и разглежда увеличеното производство на самолети от семейството Airbus A320 до 900 машини на година, като добро развитие за компанията.

Поради нулевата толерантност на Китай към коронавируса има опасност заводът на Airbus в Тянцзин временно да бъде затворен. Там е разположена поточната линия за комплектоване на машините.

Известният авиационен анализатор Ричард Абулафия е на мнение, че както авиопроизводството, така и авиопревозите, които рухнаха след началото на пандемията, предизвикана от коронавируса, отново набират скорост. Най-тежката криза в цялата авиационна история може да се окачестви като по-кратка, отколкото се предполагаше първоначално.

Към днешна дата 185 от общо 195 национални авиокомпании решиха да върнат в експлоатация Boeing 737МАХ. Ако преди седмица Индонезия и Етиопия – две държави, в които имаше катастрофи с МАХ, обявиха готовността си отново да пуснат в експлоатация този тип пътнически самолети, но през тази седмица се появи информация, че до края на януари и Китай може да възобнови полетите с Boeing 737МАХ.

Бразилският самолетостроител Embraer не последва примера на европейския Airbus и продаде своето подразделение за авиационни компоненти.

През 2021 г. бързи обороти набра нов сегмент в авиостроенето – аеромобилите (advanced air mobility). За изминалата година разработчици успяха да привлекат в този сектор над 5 млрд. USD, основно посредством сливания и навлизане на пазарите на ценни книжа. Основно това са стартиращи компании, разработващи малки електрически летателни апарати с вертикално излизате и кацане.


Поставете оценка:
Оценка 1.3 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Госあ

    3 0 Отговор
    “ Поради нулевата толерантност на Китай към коронавируса има опасност заводът на Airbus в Тянцзин временно да бъде затворен. Там е разположена поточната линия за комплектоване на машините.” 😂
  • 2 Ква борба за 1-во място

    3 2 Отговор
    То е ясно ТУПОЛЕВ
  • 3 Абе

    3 0 Отговор
    Тия нема ли да минат на ток, играта му разказаха на озоновия слой, ама еколозите нещо си трайкат. Във всеки един момент има хиляди самолети в полет.