Испания е похарчила 258 милиона евро за влакове, които са твърде големи, за да се поберат в тунелите на железопътната мрежа.
След като грешката беше разкрита от местния вестник "Ел Комерсио" в края на миналия месец, двама транспортни шефове бяха уволнени.
31-те крайградски влака бяха поръчани от Renfe през 2020 г. Те трябваше да заменят остарелия жп парк в слабо свързаните северни автономни области Астурия и Кантабрия.
Първоначално планирано за пускане в експлоатация през 2024 г., така необходимото обновяване, сега вероятно ще бъде отложено поне до 2026 г.
Освен това стана ясно, че производителят, базираната в Баския CAF, е сигнализирал за грешката още през март 2021 г.
Според испанския регионален вестник El Diario Montañés президентът на Кантабрия Мигел Анхел Ревиля го е нарекъл "неописуема грешка" и е добавил, че "виновните трябва да бъдат наказани".
Кой е виновен за поръчката на влакове с грешен размер?
Различни страни, включително националният железопътен оператор на Испания Renfe, управителят на железопътната инфраструктура Adif, производителят на транспортни средства CAF и Държавната агенция за безопасност на железопътния транспорт (AESF), са участвали в този провал.
След като предоставя договора за производство на CAF, Renfe заявява, че е предоставила измервания въз основа на спецификациите на инфраструктурата, предоставени от Adif. По-късно CAF предупреждава, че спецификациите може да не са верни.
Построена през XIX в., железопътната мрежа на региона пресича планински пейзаж. Размерите на тунелите са различни и не отговарят на стандартните съвременни параметри.
Досега са уволнени двама висши служители - управителят на подвижния състав на Renfe и ръководителят на отдела за инспекции и релсови технологии на Adif.
Испанският министър на транспорта Ракел Санчес заяви, че едва наскоро е била информирана за проблема. Тя е започнала вътрешен одит за това кой е знаел за проблема и защо не е бил повдигнат по-рано.
Генералният секретар на Испания по въпросите на инфраструктурата Хавиер Флорес призна, че е бил уведомен за проблема преди месеци.
Какво ще се случи с извънгабаритните влакове?
Тъй като влаковете са все още във фаза на проектиране, те все още не са произведени.
Макар че това свежда до минимум разходите за грешката, отнемащият много време процес ще трябва да се повтори, което ще забави изграждането на влаковете.
Сега те ще се произвеждат, като се използват размерите на влак, който вече се движи по мрежата, за да се направи сравнение и да се гарантира, че те ще преминат през различните тунели. Adif също така ще актуализира съответно данните за инфраструктурата си, за да гарантира, че това няма да се повтори.
Франция допусна подобна грешка през 2014 г.
Това не е първото подобно фиаско. През 2014 г. френският железопътен оператор SNCF поръча 2 000 регионални влака, които бяха твърде широки за платформите на мрежата.
И в този случай грешката е била причинена от данни на управителя на инфраструктурата, които не са отчитали по-старите конструкции.
В този случай влаковете вече са били произведени и се е наложило пероните да бъдат преустроени с големи разходи.
Източник: Euronews
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 БеГемот
14:45 14.02.2023
2 Мдааа
14:47 14.02.2023
3 ватМЕН
14:51 14.02.2023
4 Зевзек
14:53 14.02.2023
5 Хохо Бохо
14:55 14.02.2023
6 Гориил
15:27 14.02.2023
7 бг патент некадърност
15:28 14.02.2023
8 бреййй
08:09 16.02.2023