Вицеканцлерът и министър на икономиката и опазването на климата на Германия Роберт Хабек призова ръководството на германския автомобилен гигант Volkswagen (VW) да се въздържа от затваряне на заводи. „Производствените обекти трябва да бъдат запазени“, цитира агенция DPA Хабек. Намаляването на разходната структура според министъра не означава, че може „хладнокръвно“ да игнорирайте работната сила. В същото време той отбеляза, че иска да помогне на Volkswagen да оцелее през този период на намаляване на разходите, без да затваря заводи.
Ръководителят на Министерството на икономиката обаче посочи, че способността на правителството да подкрепя Volkswagen е ограничена. „Значителна част от задачите трябва да бъдат решени от самия Volkswagen“, обясни Хабек. „Това е работа на компанията“, каза той по време на посещение в завода на VW в Емден.
Освен това Хабек каза, че германското правителство планира да въведе данъчни стимули за потребителите на електрически превозни средства, използвани за бизнес цели. Той също така покани представители на индустрията на т.нар. автомобилна среща на върха на 23 септември.
На 19 септември Manager Magazin съобщи, че Volkswagen планира да съкрати до 30 000 работни места в Германия в средносрочен план. По-рано финансовият директор на VW Арно Антлиц посочи, че два завода може да са застрашени. Самият автомобилен производител не можа да потвърди тази информация. Преговорите между Volkswagen и профсъюза IG Metall, който представлява интересите на работниците, ще започнат на 25 септември.
На 10 септември вестник Bild съобщи, че ръководството на Volkswagen е прекратило гаранциите за работа на своите служители, които са били записани в трудовите им договори от 1994 г. насам, като по този начин е отворил пътя за възможни съкращения на персонал. На 2 септември DPA посочи, че Volkswagen ще позволи затваряне на заводи и съкращения на служители като част от програма за спестяване на разходи, приета през 2023 г. От гледна точка на борда трябва да се извърши голямо преструктуриране на марките на групата Volkswagen AG. Освен това ръководството смята, че поставените цели за икономия на разходи не могат да бъдат постигнати чрез предварително планирани съкращения на работни места чрез частично пенсиониране на служители и еднократни плащания.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 бен Ходжа
15:33 20.09.2024
2 Европа няма място за свои автомобили
15:41 20.09.2024
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Селянин
15:55 20.09.2024
5 Последния Софиянец
Коментиран от #10
15:59 20.09.2024
6 Правилна позиция на министъра
16:01 20.09.2024
7 На Украйна дайте още пари,
16:10 20.09.2024
8 иво
16:18 20.09.2024
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Трътлю
До коментар #5 от "Последния Софиянец":
С трилионите от евтин руски газ изобщо криза нямаше да има.16:31 20.09.2024
11 бою циганина
16:31 20.09.2024
12 хаха
16:38 20.09.2024
13 🍋🍊😁
Защо Германците са “полезни €диоти”
1. Затвориха си всички АЕЦове.
2. Решиха да забранят Дизеловите Автомобили и Тирове до 2030та.
3. Сега вече евтини Природен Газ и Петрол (Руски) няма.
4. Скапаните Германци се хванаха да правят Нов “Дранг нах Остен” и това ще ги довърши официално, но понеже сега Европа е обединена (Четвъртият Германски Райх) и Европейският Съюз е “полезният €диот” на Германия, а ние (Българите) ще платим всички германски и украински сметки.
16:45 20.09.2024
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 долу ЕС
05:54 21.09.2024
16 ЕЙ СЕГА ЧЕ РЕКЪЛ МИНИСТЪРА
13:05 22.09.2024
17 Хаха
09:13 23.09.2024