Пекин и Брюксел ще продължат да преговарят за електрическите автомобили дори след гласуването на ЕС на 4 октомври за окончателно увеличаване на митата върху тях, съобщи порталът Euractiv.
Според него, страните от ЕС ще гласуват окончателното въвеждане на компенсаторни мерки за електрически превозни средства, внасяни от Китай на 4 октомври. В същото време проектопредложението на Европейската комисия (ЕК) за митата, изпратено до страните от общността, съдържа в преамбюла разпоредба за необходимостта от продължаване на преговорите с Китай с цел намиране на алтернативни варианти за разрешаване на търговския спор.
Както обяснява Euractiv, гласуването първоначално трябваше да се проведе на 25 септември, но беше отложено, за да се проведат допълнителни преговори с Китай. ЕК, по-специално, предложи китайските производители да въведат минимални цени за електрически превозни средства, доставяни на общността, за да компенсират предполагаемите изкривявания на пазара от субсидиите на китайското правителство за тази индустрия.
В същото време, за да бъдат отменени съществуващите временни тарифи, представители на 15 от 27-те държави от ЕС трябва да гласуват против одобрението на проекта на ЕК. Засега само Кипър, Малта, Унгария, Испания и Словакия са обявили, че няма да подкрепят търговски ограничения срещу Китай, а Швеция и Чехия все още не са взели окончателно решение, пише порталът.
Европейската комисия (ЕК) обяви въвеждането на временни мита върху китайските автомобили от 4 юли, а през септември обяви решение да въведе такива мита за постоянно от 4 ноември. ЕК обясни, че митото за електрическите автомобили BYD ще бъде 17%, Geely - 19,3%, SAIC - 36,3%, за продуктите на всички останали компании, които "сътрудничиха на разследването на Европейската комисия", митото е определено на 21,3 %, за неоказалите съдействие - 36.3%. Единственото изключение бяха американските електромобили Tesla, произведени в Китай, за които ЕК намали митото почти наполовина - до 9%.
Китай вече обжалва това решение пред СТО, като поиска консултации с Европейския съюз за разрешаване на спорове относно „разследването на Европейската комисия относно субсидиите за внос на автомобили с електрически батерии и последващото въвеждане на временни ответни мита върху определени [ категории] автомобили." Искането за консултация официално инициира търговски спор съгласно СТО. Този механизъм позволява на страните да преговарят и да се опитват да намерят решение, без да прибягват до арбитраж. Ако не бъде намерено решение в рамките на 60 дни, инициаторът на спора може да поиска арбитраж в рамките на СТО.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 АБВ
13:25 30.09.2024
2 Чичо Митко
Коментиран от #4
13:43 30.09.2024
3 В Китай и Азия могат да си
Европа е задръстена от коли с ДВГ и може само масово да им сменя ДВГ с електромотори и батерии на старите коли и да се изграждат зарядни станции
масово да се купуват нови електрически коли е трудно постижима цел
13:47 30.09.2024
4 Баце,
До коментар #2 от "Чичо Митко":
Днес последната доменна пещ в малобритания ритна камбаната, официалната версия е заради скъпи енергоносители. Инцестниците щели да внасят чугун от... Русия. Три хиляди металурзи са директно на улицата.Та така...
21:32 30.09.2024