Ръководителят на Асоциацията на германската автомобилна индустрия (VDA) Хилдегард Мюлер смята, че до 2035 г. около 190 000 работни места може да са застрашени. Тя изрази това мнение, докато говори в шоуто Hart aber fair („Трудно, но справедливо“), пише вестник Bild.
Според Мюлер, това се отнася не само за затруднения германски автомобилен производител Volkswagen (VW), но и за много други компании доставчици. Преходът към електрическа мобилност води до промяна в работните профили. „Преходът към електромобилност променя работните места. Възможността за създаване на нови работни места тук зависи от местните условия. Вече не можем да се крием от това“, каза президентът на VDA.
"Енергийните ни разходи са твърде високи. Прекалено сме скъпи като бюрократични и трудови разходи. Ако не вземем тези проблеми под контрол, автомобилната индустрия ще върви по своя път, но не и с растеж, добавена стойност и създаване на работни места в Германия“, каза Мюлер.
Тя отбеляза, че Германия е вторият по големина производител на електрически превозни средства в света. „Все още продаваме 100 пъти повече коли в Китай, отколкото обратното“, обясни Мюлер. Въпреки това, забраната на двигателите с вътрешно горене и липсата на инфраструктура за зареждане на електрически превозни средства, според нея, е проблем както за потребителите, така и за производителите.
В понеделник агенция DPA, цитирайки ръководителя на работническия съвет на Volkswagen Даниела Кавало, съобщи, че концернът планира да затвори три фабрики в Германия и да съкрати десетки хиляди работни места. Заводът в Оснабрюк, който наскоро загуби дългоочакваната допълнителна поръчка от Porsche, е изложен на особен риск. Цели отдели трябва да бъдат закрити или преместени в чужбина. Тези планове, според Кавало, засягат всички заводи на Volkswagen в Германия.
Самият Volkswagen отбеляза, че преструктурирането е единственият начин да останете конкурентоспособни в дългосрочен план. Германското правителство, както заяви неговият представител Волфганг Бюхнер, смята, че предприятието трябва да запази работните места. В настоящия кръг на колективно договаряне синдикатът IG Metall настоява за увеличение на заплатите със 7% и увеличение от 170 евро за стажантите. В Германия около 120 000 души работят във фабриките на VW, около половината от които във Волфсбург. Марката VW управлява общо 10 завода в Германия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бойкот на алчните от О.Л.Х.
Коментиран от #4
20:51 30.10.2024
2 Урсула
20:51 30.10.2024
3 си дзън
Ще има нужда
Коментиран от #12
20:52 30.10.2024
4 Последния Софиянец
До коментар #1 от "Бойкот на алчните от О.Л.Х.":
Тръмп каза че чакат заводите на Фолксваген,БМВ и Мерцедес да фалират и ще ги преместят в САЩ.Коментиран от #13
20:52 30.10.2024
5 Отец Гагарин
Коментиран от #17
20:53 30.10.2024
6 Миризлив пор
21:10 30.10.2024
7 Урсула Бялата бродница
21:11 30.10.2024
8 Kaлпазанин
21:26 30.10.2024
9 име
21:27 30.10.2024
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Мхм
21:31 30.10.2024
12 име
До коментар #3 от "си дзън":
Руснаците отново са пред Берлин и призовават по мегафона: Немци, предайте се! А в града Али и Салех се вайкат: От къде ще намерим сега германец, че да го пратим да се предаде!?21:31 30.10.2024
13 Име
До коментар #4 от "Последния Софиянец":
За кво са му немски баклютси като имат Тесла ГМ форд Тойота Хюндай Киа и тн.21:38 30.10.2024
14 1111
21:46 30.10.2024
15 Егати
22:17 30.10.2024
16 Бгг
23:30 30.10.2024
17 Българин 🇧🇬
До коментар #5 от "Отец Гагарин":
По добре я смени с москвич .00:08 31.10.2024
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.