Омбудсманът Мая Манолова и министърът на енергетиката Теменужка Петкова обмислят законодателни промени в защита на абонатите на „Топлофикация“.
Какви законодателни промени е възможно да бъдат направени за по-ефективна защита на потребителите, които са клиенти на топлофикационните дружества – това бе една от основните теми на разговора между министъра на енергетиката Теменужка Петкова и омбудсмана Мая Манолова. В срещата в Министерството на енергетиката участва и заместник-министър Николай Николов, както и експерти от двете институции. Те обсъдиха необходимостта от по-ефективна защита на потребителите във връзка с множество постъпили в двете институции сигнали от граждани — абонати на „Топлофикация“ – София.
Между Министерството на енергетиката и институцията на омбудсмана ще бъде създадена съвместна работна група, която да анализира постъпилите жалби и да предложи законодателни промени за решаването им. Те ще бъдат представени по време на дискусията, която общественият защитник организира през февруари.
Националният омбудсман посочи някои от най-често срещаните оплаквания, за които сигнализират клиентите на монополното дружество. Сред тях са неясните фактури, дяловото разпределение на топлинната енергия, спорната такса „сградна инсталация“, начислението на разход „щранг — лира“ и др.
Както и при срещата си с председателя на КЕВР Иван Иванов в началото на седмицата, Мая Манолова обърна специално внимание и на министър Петкова за злоупотребите при принудителното събиране на дългове, при които „Топлофикация“ ЕАД начислява 300 лева такса за юрисконсулт, последвана от още 350 лева за съдебен изпълнител.
Пред телевизия „Блумбърг“ тази сутрин омбудсманът обясни, че ще поиска отмяна на текст в законодателството, който дава такава възможност на съдилищата. Става въпрос за чл. 78, ал. 8 от Гражданския процесуален кодекс, в който пише, че „в полза на юридически лица и еднолични търговци се присъжда и адвокатско възнаграждение, ако те са били защитавани от юрисконсулт“.
„Така само за миналата година „Топлофикация“ ЕАД е поискала от потребителите си 9 750 000 лева за услуга, която не предоставя“, посочи Манолова. Тя бе категорична, че ако монополното дружество не се откаже доброволно от високата такса, ще сезира Конституционния съд.
„Когато се държиш коректно със своите клиенти, ти разширяваш потребителската си мрежа. Хората не желаят да имат отношения с „Топлофикация“, защото се е превърнала в символ на крепостничество и на грабеж“, каза още Мая Манолова.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА