Машинистите, управлявали дерайлиралия влак, са бивши служители на БДЖ. Те са преминали към частната фирма за по-високи заплати. Това съобщи по БНТ председателят на Съюз на българските железничари инж. Петър Бунев.
Той уточни, че тези заплати са за сметка на повече труд, който е нерегламентиран. Със сигурност Инспекцията на труда трябва да направи проверка на графиците, написаното в тях и действително положения труд от хората.
Има норматива разпоредба, която забранява работата повече от 12 часа. При частниците се дават пари на ръка и се работи отгоре.
При преумора човек не може да бъде максимално концентриран и да отчете всички сигнализации, които вижда пред себе си. Това също е възможна причина за възникналия в Хитрино инцидент.
За Хитрино не мога да потвърдя такава информация, но не мога и да я отрека. В 5.30 сутринта очите ти се затварят и може да не видиш предупредителните сигнали. При нас проблемът е при спазването на наредбите за превоз на опасни материали, както и контролът. Аз призовавам правителството да извика звеното за разследване на подобни тежки инциденти към ЕС, заяви още той.
По думите на Бунев частният превозвач "Булмарк" няма да се съобрази с изводите на звеното, което разследва трагедията, защото "това звено е към Министерство на транспорта. Там има двама участници - НКЖИ и превозвач, а на практика министърът на транспорта е принципал и имаме вече конфликт".
Там работят международно признати специалисти. Убеден съм, че резултатите от разследването на звеното към Министерството на транспорта няма да бъдат признати от частната фирма. Наложително е да дойдат специалисти от Европа, за направят независима експертиза, каза Бунев.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Обяснителен
17:37 12.12.2016