8 Януари, 2017 12:20 7 130 25

С глоби и санкции не се регулира движението

  • движение-
  • полиция-
  • кат-
  • промени

Промените в закона ще засилят корупцията и тормоза

С глоби и санкции не се регулира движението - 1
Снимка: Факти.бг

От години парламентът се опитва само с глоби и санкции да гарантира безопасността на движението. Нужно е да се покаже, че държавата се грижи за сигурността, а не гледа при първа възможност да „махне главата” на шофьора.

Това заяви на нарочна пресконференция Димитър Ганев - председател на УС на сдружение „Обществен съвет за пътна безопасност.

Той припомни, че през 2015 г. България е на последно място по брой на загинали. Тревожната статистика показва, че войната по пътищата у нас е отнела 99 живота на 1 млн. души, посочи Димитър Ганев.

През 2015 г. загиналите са 708 души, посочи Димитър Ганев. Според него МВР трябва да си оправи статистиката, която води за ранените и загиналите при катастрофи.

В новия закон за движение трябва да се разпишат правилата за движение в тунел. Нужно е да се създаде статута за отговорник за тунела, който да отговаря за сигурността на движението в съоръжението.

Освен това в новия закон липсват текстове с каква максимална скорост трябва да се движат водачи с книжка от категориите В1, С1, С1 Е, заяви Димитър Ганев.

Той посочи, че и в момента има действащи текстове, които забраняват движението в насрещното на магистрала, но те не се прилагат. Създават се ненужни текстове, заяви Димитър Ганев.

Той разкри, че в момента ни задължават да носим и талона за технически преглед. Нали на предното стъкло имаме стикер, че техническият преглед е минал. Сигурно, за да има въпроси от рода „ А, сега какво правим?”, риторично попита Димитър Ганев.

Христо Радков посочи, че тези промени могат да бъдат отменени от следващия парламент. В момента никой не може кога това ще стане.

Ако народните избраници толкова се грижеха за нас, трябваше да напишат нов закон, а не да правят кръпка на този толкова кърпен закон, посочи Христо Радков.

Той разкри, че има противоречие в два текста закона, които си противоречат как да се процедира при свалени номера. Това е предпоставка за корупция и тормоз над гражданите.

От 21 януари, когато промените в закона влязат в сила, ще се засили тормоза над редовните водачи. А това е свързано с корупцията, каза Христо Радков. Представете си спират ви на Стара Загора, а вие сте тръгнали на море. Свалят ви номерата, защото не сте платили глоба или фиш от 20 или 50 лева. Оставате там на пътя. Това е предпоставка за тормоз, каза Христо Радков.

Спират ви или проверяват с дрегер. Вие не сте пили, но дрегерът посочва 0,5 промила. Свалят ви номерата и ви прекратяват регистрацията. Как ще стигнете до болницата, за да докажете своята невинност, риторично попита Христо Радков. Той припомни, че мярката със свалянето на номерата се прилага само в Гърция. Там ясно е показала, че тя не действа. Самите гърци вече силно ограничават прилагането на тази марка, посочи Христо Радков. Според него това е евтин Пи Ар на наш гръб.

Омръзна ни да имаме туткащо се правителство, туткащи се депутати и ленива администрация, каза Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто - мото подготовка. Виждаме, че от 2011 г. се увеличават глобите и санкциите, но в същото време растат катастрофите и жертвите.

Никъде в закона няма санкции към държавата. Няма никъде разписани санкции срещу държавата, че не изпълнява задълженията си за поставяне на маркировката. Обрасла в храсти мантинела не се вижда, попита Йонко Иванов. Той поиска превантивни мерки. Къде отиват парите от глобите – с тях запушват дупките в бюджета.

Катастрофата преди няколко дни в София с тези коли от 200 – 300 000 лева също е лесно за разследване. Държавата много лесно може да проследи откъде идват тези коли, каза Йонко Иванов.

Парите от глобите да се вложат в нова техника и да се модернизира системата за събиране на глоби. Имаш глоба, спира те полицаят и с ПОС терминал си я плащаш.

Защо не се помисли на участъци с концентрация на катастрофи да се направи друга организация на движението. Много често там камиони правят колона. При наличието на трета лента той може да пропусне колоната. При двулентов път все на някой му избиват нервите и стават катастрофите. Нова организация на движението е нужна, а това е задължение на държавата, каза Йонко Иванов.

Той посочи, че по-тежките наказания за шофьорите, които карат опасно и нагло на пътя, няма да се налагат на всички нарушители. Новите промени в Закона за движение по пътищата, които дават на пътната полиция правомощието да сваля номера, няма да засегнат всички, които карат кола на чуждо име. Сред тях са и шофьорите на лизингови автомобили.

Причината е, че в новите текстове, които ще влязат в сила на 21 януари, е посочено, че санкциите се налагат само на собственика. Практика е джигити да карат кола на чуждо име. Трябва да преследваме нарушителя, а не автомобила, аргументира се Йонко Иванов.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 бай Ганьо

    23 2 Отговор
    Така е, обаче на никой от "държавниците" не му пука, всеки вдига безучастно рамене и чака някой друг да свърши работата вместо него. Интересува ги единствено да се пълни бюджета с пари от всякакъв тип глоби, понеже са прекалено некадърни и незаинтересовани да го пълнят по друг начин. В крайна сметка спасението на давещите се е в ръцете на самите тях.

    Коментиран от #25

  • 2 Справедлив

    11 32 Отговор
    Нужни са магистрали ! Бойко , продължавай да строиш. Ние сме с теб !

    Коментиран от #10

  • 3 Правилник

    18 4 Отговор
    Регулира се то, когато народът е овчи и нищо друго не помага.

    Ако щеш и повече подкуп да даде, на ганьовеца пак му се бърка в джоба.

    А като не искаш тормоз и солени глоби, си караш по правилата.

    Овчи народ, прост.
  • 4 Дядо поп

    2 0 Отговор
    Най-страшното наказание за шофьора са трупчетата за
    книжка и возенето в Икарус.Глобите не са страшни докато
    има възстановяване на точките и правоспособност с пари.
    А и книжките трябва лесно да се дават и лесно да се взимат
    при рецидив.
  • 5 гост

    17 1 Отговор
    Нужно е да да обикалят патрулки и да конфискуват колите на джигитите. Да си имат камери и след засичане на джигит да го спират, арестуват и конфискуват колата. Как аз може да виждам по 20-30 нарушения на излизане, а патрулката да е сряла до някоя лафка и да не глобява дори паркиралите неправилно 100м по-напред коли? Няма активност от страна на МВР. Една глоба, ако си остане несъбрана, е напълно безполезна. МВР ако не прибира колите или не арестува нарушителите, не запорира плащането на данъци, заплати или друг репресивен метод за заплащане на глоби и актове, няма как да се справи с българския манталитет, да не говорим с ромския при липса на адрес, работа, заплата и др. Държавата да стимулира изрядните и да наказва неизрядните с данъци, застраховки и изисвания. Инак ще има постоянно покачаване на смъртните случаи, а тези с тежкоранени не са за подценяване, понеже унищожават човешки животи, макар и не летално.
  • 6 Гост

    11 9 Отговор
    Точно така се регулират, с високи глоби и сурови санкции, българинът от друго не разбира! Боди камера на всеки полицай и ще се намали и корупцията.
  • 7 jambazina

    10 3 Отговор
    Да се кърпи бюджета и да се пълнят корумпирани джобове с още подкупи, нагоре по пирамидата, за това е новия закон.
    А безнаказаните пак ще са безнаказани, мишките пак ще плащат глоби и рушвети, още повече.
  • 8 садасд

    10 1 Отговор
    прав е това е най-слабият закон.
  • 9 волен сидеров

    0 3 Отговор
    nr' r ke ie оплаквайте-по форумите и тука там и къде ли не има толкова писачи и умници ,които писаха ли писаха как да се спре българският джигит-че сами си го изпросихме това цялото недомислие наречено кат и настоящите закони-хранилки за същият този кат-ами да ни е честито -и се пазете то се видя -кой каквото си го прави за себе си си го прави.Така е и като наближат изборите-излизат тролчетата-хвърлят захранката и ние се почваме и всичко тръгва на инат в цялата държава -никой не мисли-а само вика -аз сега ша го оправя -да ама не-хакаме си го сами-а онези тантуреци 240 педе..а само това чакат .....
  • 10 отличник

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "Справедлив":

    Какви са тези магистрали? Както каза един министър , нужно е държавническо мислене. Трябват три лентови магистрали. Кой по света строи магистрала с 2 платна , знаеш ли ?
  • 11 Хлабината

    3 1 Отговор
    Ще им регулирам топлинната хлабина само да си зема хлабиномера!!!!!
  • 12 куровед

    2 1 Отговор
    В нашето общество липсата на силни и независими съдебни и правоохранителни органи води настоящата ситуация-мутри, корумпирани полицаи и т(н(
  • 13 ПВП

    3 2 Отговор
    Регулира се с отнемане на автомобили.
  • 14 Лупи

    4 4 Отговор
    Точно със солени глоби и наказания се регулира не само движението по пътищата, а и живота на хората! Другото е анархия или нещо междинно. Крадеш- затвор! Убиеш- до живот! Спреш на аварийни на булеварда или на спирка- 50 лв глоба на място или временна конфискация на МПС-то и да видиш тогава всичко как ще тръгне. Най-суровите наказания създават най-добър ред, другото са глупости. Значи в Германия може за превишение с 10 км/ч да ти сложат 25 евро глоба, тука сме тарикати и камерите хващат чак като си с 20 км/ч отгоре щото сме по-специални. Правил съм нарушения, случва се хора сме, но като ме спрат стоя и не обелвам дума и гледам как милиционерчетата ми правят намеци за 20 лв в джоба ама аз си чакам акта, благодаря им и си заминавам! После си го плащам и това е, ако не ти стиска да си платиш ще спазваш правилата.
  • 15 Атила

    0 3 Отговор
    Към отличник Къде си виждал магистрали с 3 ленти
  • 16 Палко

    2 0 Отговор
    Не разбрах какво предлагате г-н Иванов? Иначе добре критикувате, но това го може всеки, дайте вашите предложения!

    Коментиран от #18

  • 17 голяма гад

    5 1 Отговор
    Защо не питате англичаните как се справят с тези неща ??????? При тях шофьорите които нямат 25 г. плащат застраховка от 6-7 000 паунда и като направят беля, хоп, парите ги нямаааа.......като си над 55 г. също. А тук малките п....ли си купуват за 1000 лв. БМВ и давай, мачкай..........а присъдите от по няма и десет години за убит човек на пътя....какво да говорим повече ???? Глоби трябват и работещо законодателство !!!
  • 18 Баровци

    4 1 Отговор

    До коментар #16 от "Палко":

    Ето едно предложение: тАРИКАТИТЕ с жипОве и лимузини за стотици хиляди регистрирали ги като товарни.
    Колко 10 лева данък плащат?
    Аз с 100 и малко коня 170 лева плащам-балллллачок.
    Зимни гуми за 600 а келеша с галоши ама води колоната.
    Онзи (онази) с купените книжки дето ми изръси лафа: МОЙта улица е по-широка значи аз съм с предимство.
  • 19 хХх

    7 1 Отговор
    Снощи се прибирам от гости с джипката си, с която не съм карал повече от 30-35 км/ч и гледам, че ме застига патрулка, която със светлинен сигнал ме приканва да спра. Така и стана, слиза джандарът и без никаква любезност, властно ми заявява да отида до таралясника им, за да духам. Не бях пил нищо, както и се видя на апаратчето им, от което видимо не им стана гот и всичко това пред дрифтиращи коли със задно покрай нас, които никъде не отиваха, а просто се забавляваха покрай нас. Защо съм зъзнал на -11, нямал ли съм парно ме пита. Казах му, че следващият ми джип ще е с поръчково парно на дърва. Тъпанарска работа...
  • 20 тепминатор

    4 2 Отговор
    точно с глоби и санкции се регулира.....всичко друго е ала бала и лапачка за съдии и адвокати...
  • 21 Прост човек

    7 0 Отговор
    Ама не ми е ясно защо глобите са еднакви (равни) за всички?
    Деклариран доход за предходната година 10 000лв и караш кола за 2000лв - глоба 500лв, а с "деклариран" доход 200 000лв и кола за 300 000лв - глоба примерно 20 000лв... както е в някои по-нормални държави.
    Сещате се, че като взимам по 8-10 хил. на месец не ме бърка да си платя няколко глоби по 500лв и да бутна малко тук там да ми се размине нещо по-сериозно...
    Пак простолюдието е на прицел, но простолюдието ще си избере отново тези, които му отнеха правата и гласа...
    Честито!
  • 22 georgi

    2 0 Отговор
    gospoda upravlyavasti zasto nikoy ot vas negovori naroda kakva zaplata polucava i kakva pensiya a govorite aktove globi za fisove
  • 23 Rio

    2 0 Отговор
    Водача се третира като ,затворник ,никакво уважение че този служител като ни спре не се интерисува какъв водач си че нямаш произшествия да усетиш че има респект а той се държи все едно теле има насреща и много други неща че няма един служител да преведе деца ,и тн
  • 24 гост

    3 0 Отговор
    Въпросните „драконови мерки“ са по-скоро рекет за обикновения човек. Човек с възможности какво го бърка, ако го глобят едни 700 лв., защото е карал с над 50 км/ч в града. Те даже такива се правят на тарикати и не плащат или се уреждат по втория начин. В много страни за някои леки нарушения има фиксирани глоби, а за по-тежки нарушения глобата представлява част от дохода и тогава вече санкцията наистина е пропорционална. Крайно време е по този начин да се извършва санкционирането, но ме съмнява това да стане скоро, може би никога.
    Друг въпрос, който пораждат тези промени е, ако ти спрат колата от движение, ако имаш неплатена глоба. Въпросът е дали хората наистина ще знаят, че имат фиш или акт, който трябва да платят, а не да останат изненадани, когато ги спрат. Имайки предвид как работи администрацията нищо не би ме учудило.
    Друго нещо, което последно време ми прави впечатления са технически прегледи с продължителност 2 минути и цена 20 лв. Има коли, които просто не трябва да са на пътя, защото не отговарят на изискванията, но имат валиден технически преглед.
    Твърдо съм за спазването на правилата и плащането на глоби, но съм останал с впечатлението, че това го прави само съвестният човек. Точно затова увеличаха глобите уж да стреснат „джигитите“, но на тези най-малко им пука. И тая простотия с затъмнените стъкла, все едно няма други проблеми за разрешаване. Като влязат в сила новите промени на много хора ще им се наложи да отговарят на въпроса „Ко прай
  • 25 Действителност

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "бай Ганьо":

    Дългаринът е свикнал да е тарикат, а докато органите на реда спят, българинът ще кара с 110 в града, с 200 на магистрала, ще спира как му кеф, ще засича колегите си и после ще им налита на бой
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове