БДЖ спря от движение всички влакове в страната от 8 до 16 ч. Мярката се налага докато има стачка на железничарите. Ако стачката свърши преди 5 януари, влаковете ще бъдат пуснати в движение. Спирането се налага, тъй като се правят излишни разходи за влакове, които вървят празни.
По заявка на БДЖ „Пътнически превози“ ООД от днес - 14 декември 2011 година до 5 януари 2012 година се отменят 166 влака, които се движат в часовия диапазон от 7.00 часа до 16.00 часа. Сред тях има както пътнически, така и бързи и ускорени бързи влакове. Реално от днес до 5 януари следващата година няма да се движат около половината от пътническите влакове в страната, а от 10 януари 2012 година БДЖ спира окончателно още 138 влака в цялата страна.
От ръководството на БДЖ преди дни заявиха в отворено писмо, че стачката вече е незаконна заради влезлия в сила нов график на движение на влаковете. В писмото се посочва, че арбитражните решения за транспортно обслужване са издадени въз основа на стария график. От КНСБ заявиха, че стачката продължава да е законна.
От своя страна, Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите към КНСБ, заяви за БГНЕС, че в момента не може да коментира решението на БДЖ. В 10 ч. днес стачните комитети се събираме да решаваме какво да правим с оглед на създалата се ситуация, допълни Бунев. Според синдикатите, спирането на допълнителните 166 влака, е локаут.
Днес е 21-ят ден от стачката на железничарите, които протестират срещу намерението на ръководството на БДЖ да съкрати 2000 служители и да спре 138 линии. До момента над 900 души са приели предложението на ръководството доброволно да напуснат, при което им бъдат изплатени пет заплати.
„Преговорите в „Товарни превози” приключиха. Съветът на директорите ще подпише колективен трудов договор, като той може да бъде подписан още утре. В „Пътнически превози” преговорите обаче приключиха без постигане на съгласие, почти по всички точки”, каза вчера председателят на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ” Владимир Владимиров.
Синдикатите и ръководството на БДЖ не са се споразумели по отношение на синдикалните привилегии – плащане на задгранични командировки, както и за правото на намеса в управлението на дружеството, когато ръководството иска да предприеме някакви реформи, каза Владимиров.
В декларация Управителният Синдикален Съвет /УСС/ на Синдиката на локомотивния персонал в България /СЛПБ/ декларира, че ако се подпишат Колективни трудови договори в БДЖ „Пътнически превози“ и БДЖ „Товарни превози“, без СЛПБ да бъде приет за представител от страна на синдикатите, ще атакува тези Колективни трудови договори (КТД) в съда съгласно българското законодателство поради:
CЛПБ е конституиран като страна в проекта за КТД в „Холдинг БДЖ" ЕАД където са включени всички клаузи, които се отнасят до локомотивния персонал, гласувани от събранието на пълномощниците.
След поредното преструктуриране локомотивният персонал беше прехвърлен в двете дъщерни дружества БДЖ "Пътнически превози" ЕООД и „БДЖ Товарни превози" ЕООД, като в проектите им за КТД не са записани и гласувани от събранията на пълномощниците никакви текстове за локомотивния персонал. Категорично възразяваме срещу предложената от Работодателя бонусна система, при която приходната да бъде формирана от допълнителните трудови възнаграждения, с което преди всичко ще се намалят доходите на локомотивния персонал.
Предложението ни за споразумение и петте синдиката вносители на проектите за КТД да преговарят и подписват КТД и в трите дружества на БДЖ, не беше прието oт Синдиката на железничарите в България /СЖБ/ и Съюза на транспортните синдикати в България /СТСБ/, членове на КНСБ.
СЛПБ, като професионален синдикат, членуващ в Автономните синдикати на локомотивните машинисти в Европа /АЛЕ/, ще предприеме всички законови мерки за адекватната защита на интересите на локомотивния персонал.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА