БДЖ спря от движение всички влакове в страната от 8 до 16 ч. Мярката се налага докато има стачка на железничарите. Ако стачката свърши преди 5 януари, влаковете ще бъдат пуснати в движение. Спирането се налага, тъй като се правят излишни разходи за влакове, които вървят празни.
По заявка на БДЖ „Пътнически превози“ ООД от днес - 14 декември 2011 година до 5 януари 2012 година се отменят 166 влака, които се движат в часовия диапазон от 7.00 часа до 16.00 часа. Сред тях има както пътнически, така и бързи и ускорени бързи влакове. Реално от днес до 5 януари следващата година няма да се движат около половината от пътническите влакове в страната, а от 10 януари 2012 година БДЖ спира окончателно още 138 влака в цялата страна.
Едва 17 служители на БДЖ в цялата страна се включиха в стачката, която продължи три седмици. В София има само един стачкуващ синдикален лидер, съобщиха още от БДЖ.
От железопътния превозвач обявиха още, че обмислят варианта да възстановят движението на спрените 166 влака. Управителят на „Пътнически превози“ Методи Христов отговори положително на въпрос на БНТ, дали с решението за спирането на машините не се рискува да се отблъснат клиентите: „Със сигурност рискуваме, но за съжаление те хората вече свикнаха, че между 8 и 16 часа няма движение на влаковете или, ако има такова то не се знае до къде ще стигнат. Надяваме се като спре стачката, че ще пуснем пак влаковете и съм сигурен, че клиентите ни ще се върнат!“
Според синдикатите решението на ръководството на БДЖ да спре влаковете представлява локаут и нарушава решенията на Националния институт за помирение и арбитраж за минимално транспортно обслужване. Те обмислят да преместят стачката в друг часови пояс, съобщи БНТ.
Валентин Никифоров, заместник-председател на КНСБ, обясни, че „според чл. 20 от „закона за стачките“, след обявяването и докато трае стачка, работодателят не може да преустановява дейността на предприятието“. „Още днес подготвяме искова молба към съда. Днес няма да има стачници, защото ги няма работните места. По закон стачката е на работното място, днес, когато са прибрани всички машини, къде да стачкуват хората? Днес ще уведомим и Европейската конфедерация на профсъюзите, защото това, което се случва го няма никъде“, заяви синдикалистът, цитиран от БНР.
От своя страна, транспортният министър Ивайло Московски заяви, че ще поощри и ще похвали ръководството на БДЖ за качествената работа, която е извършило. Московски каза, че не намира вина в никого от ръководството, а напротив то е показало изключително добър мениджмънт на дружеството. Докато за 2010 г. загубите са били 50 млн. лева, тази година те са намалени на 25 млн. лева. В този смисъл ръководството не може да бъде упреквано. Запитан ще повиши ли заплатите на ръководителите, Московски отговори: „Не, ще ги потупам по рамото.“
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА