По инициатива на европейската мрежа на службите на пътна полиция (TISPOL), от 21 до 27 август 2017г. на територията на всички държави-членки в ЕС ще бъде извършен засилен контрол по спазване на разрешената максимална скорост за движение.
Нарушенията, свързани с превишаване на разрешената скорост за движение, са често срещано явление във всички европейски държави и са признати като най-сериозната причина за причиняването на тежки пътно-транспортни произшествия и смърт по пътищата в Европа, отчитат от европейската мрежа.
Превишената и несъобразена скорост продължава да е с най-голям дял за катастрофите по вина на водачите. По този показател данните за България са над средното ниво в сравнение с държавите-членки на Европейския съюз. Именно затова осъществяването на засилен контрол по спазване на скоростните режими е от изключително значение за подобряването на пътната обстановка и намаляване на жертвите по пътищата.
По време на проверките, освен за превишаване на разрешената скорост за движение, ще се извършват проверки за валидна задължителна застраховка “Гражданска отговорност” на автомобилистите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 JEEP
Има места с умишлено оставени знаци за скорост в пъти по-ниска от нормалната, когато в тезу участъци е имало ремонт. Някой "случайно" е забравил знакът там и мястото е превърнато в хранилка.
Не е нормално път с по две ленти в едната посока и мантинела по средата да е с ограничение 50 или 60 примерно.
Що се отнася до контрола - ОК нека го има, но да не е избирателен.
Коментиран от #8, #10
11:06 21.08.2017
4 милюцинер
11:07 21.08.2017
5 Илиян
12:42 21.08.2017
6 Генералът
13:52 21.08.2017
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Георги
До коментар #3 от "JEEP":
Да, има много останали такива места, но болшинството от ограниченията са на места, където наистина трябва да ги има. Отделно ниската култура и почти никаквия опит на шофьорите, получили книжка. И като прибавим стария автомобилен парк и лошите пътища излиза, че дори ограниченията са ни малко. Но пък все бързаме за някъде и не сме толерантни към никого на пътя. Резултатът го виждаме на статистиките с умрели всяка година. И последно - тези акции за 5-7 дни нямат никакъв ефект, ако няма да се следи постоянно.16:38 21.08.2017
9 1234
18:23 21.08.2017
10 Гост
До коментар #3 от "JEEP":
И колко точно ще закъснееш ако намалиш от 90км/ч(допускам, че поне това ограничение спазваш) до 60км/ч в отсечка от порядъка на макс 300м? България по диагонал е 500км, сметни си закъсненията и колко често пътуваш по диагонал. Обикновенно пътуванията на болшинстовото от хората е около 100-200км. Тези ограничения да те забавят най-много с макс 25мин. Или друго си е да вдигнеш 200 и след това си е чист зян да намалиш на 60. Мъка голяма - язък за бензина да набереш до 200 и след това феродо, дискове да намалиш - мъка, мъка. Намери някаква таблица в интернет да видиш разликите в спирачния път между скорост от 60км и скорост от 90км. Да речем че минаваш покрай крайпътно заведение и някой е оттървал децата. Да виновни са родителите, но ти си този, който ще ги убие. Над 60км е божа работа дали ще уцелееш в челен удар с друг автомобил(най-добрия случай). Знам, че майстор майстор като тебе може със 180 да мине зиг-заг теста за преобръщане и евала, ама другите приятел не са майстори като тебе - дай им шанс.Коментиран от #11, #13
22:12 21.08.2017
11 Jeep
До коментар #10 от "Гост":
Аз проблем с намаляването и разхода на гориво нямам, но на такива места стават колони и почват рискови изпреварвания точно от нерваци. Не дай Бог да има патрулка, почва едно биене на спирачки.......Моите разчети винаги са +20 дори 30 мин., точно за да не гоня секундите. А моя джип не е за скорости и хич не се и силя. Взел съм си моето, когато е трябвало. Сега се радвам като свърши пътя. Що се отнася до шанса, вярвай ми дал съм го на всички състезатели. По-добре бързака да е пред мен, вместо лепнат на задната ми броня.
22:50 21.08.2017
12 Иван
22:55 21.08.2017
13 селянин
До коментар #10 от "Гост":
Аз пътувам много всеки ден с лека кола, не камион! Пълно е с такива хранилки знаци които са с нереални ограничения на скоростта дори за москвичи и жигули!(Имам като ретро екземпляри такива коли) Така че не е въпроса в колата. Проблема е че само приказват глупости всички да избягат от проблема. Всеки ден седя и гледам и се чудя как хората не ги е страх да карат такива таралясници. Ето това е главния проблем, не веднъж съм срещал коли на които просто им е паднало колелото. Иначе всички са по по най и с най готината бръкма втора ръка, но това да я поддържат... кво е това, това е за баламите.Ето това е основния проблем - поне 80% от колите по пътищата са неизправни! Пълно е с малоумни знаци за намаление и неправилна маркировка, да има доста такава която виждам всеки ден с разрешено изпреварване на места на които не трябва да има и обратно. Пълно е с дупки които дори да нацелиш с 40км/ч нанасят сериозни поражения, дори може да излетиш от летната от тях. Чисто нов път само след 1г го кърпят с кръпки по 2х3 метра! Друго нещо е че е пълно с разни лапетии с коли втора ръка по над 150кс които си мислят че са мноу готини с кошника на тате за 4000лв. Ето това господа и дами е проблема у нас, уви всички се крият зад измислени проблеми.
(За сведение аз не карам коли втора употреба)
03:37 22.08.2017
14 гощо
07:49 22.08.2017
15 Светльофарий
Най-много ме дразнят тези, които не могат да се нередят като нормални хора на светофара, а трябва от лява лента да направи десен завой или най-дясна-ляв завой, абе важното е да предредим всички. Тези трябва да ги погнат и да им взимат книжките директно.
Не разбират ли тези колеги, че и заради тях се увеличават колоните?
09:52 22.08.2017
16 гост
20:31 23.08.2017