На фона на поредицата от тежки катастрофи през последните дни, които само в Ловешко взеха над 10 жертви, данни на Евростат, споделени от bTV, поставят страната ни на челно място по загинали на пътя на глава от населението.
На 1 млн. жители на страната ни през 2016 г. се падат 99 жертви на ПТП – почти двойно на средното за ЕС.
Веднага след нас в черната статистика е Румъния с 97 загинали в катастрофи на милион жители, а доста по-назад остават Латвия и Полша (по 80), Гърция (75) и новоприетата Хърватия (73). Най-безопасни са пътищата в Швеция с едва 27 жертви на милион жители, Великобритания (28) и Холандия (32).
Като общ брой на загиналите в катастрофи, Франция е на първо място през 2016 г. с почти 3500 жертви. Близки са и данните за Италия, Германия и Полша – все големи държави с огромна пътна мрежа. На този фон 7-милионна България отчита над 700 починали след инциденти на пътя.
От Евростат посочват, че общо за ЕС се наблюдава устойчива тенденция катастрофите и жертвите в тях да намаляват. „Отличници” са Португалия, Латвия, Литва, Испания, Гърция и Словения, които за 20 години са намалили жертвите на пътя с две трети.
Къде е България?
Данните на статистиката са от 1991 г. насам, като в тази година у нас на пътя са загинали 1114 души. Най-тежка е 1994 г. с почти 1400 жертви на катастрофи. За по-дълго под 1000 загинали нашата страна пада едва след 2002 г., а рязък спад има от 2010 г. с исторически минимум от 601 загинали през 2012 г. и 2013 г. От тогава насам войната по пътищата у нас се развихря отново.
Tака и по показателя загинали в катастрофи на милион души преди няколко години България е над средното, но не и на печалното първо място. Към 2017 г. обаче ред държави са направили по-безопасни пътищата си, докато в България, по всичко личи, все още всяко пътуване крие ненужно голям риск.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Morgoth
19:38 20.11.2017
2 гост
19:44 20.11.2017
3 Шаран БГ
Че някой оправи "кривите" и разшири "правите" на Татовите пътища ?? Тук-там сега /след четвърт век/ това се прави !
Вярно, внесоха се западни каруци, които можеха да бягат много по-бързо и мощно от съветските , но и те изкачат от завоите и се забиват в крайпътните дървета не по лошо от Москвичи и Трабанти !
Окончателно изтрещях, когато разбрах, че един новопостроен аутобан дава основание на ръководителите на държавата, изведнъж да вдигнат допустимата максимална скорост по този вид пътища на 140 км/ч. плюс прословутите 10% на цели 154 км/ч !?!?
Къде го има това в Европа, в държави измислили автомобила и направили пътища и автомагистрали , горе-долу век преди нас ???
За мен това означава, че заедно с неграмотните водачи, които явно и цифрите не познават / не разчитат скоростомерите !!!!/, с пътищата, които не отговарят на съвременни скорости и натоварвания, с хубавите,мощните и високоскоростни коли - и някой от ръководителите в тази страна е доволен и иска да се избиваме !?
Съжелявам, но това заключение се натрапва ! " Мерките", които се вземат от десет години насам, са прах в очите. И санкциите, които се налагат, не се прилагат !!
Резултатът - ковчег подир ковчег !!!!
07:18 23.11.2017
4 123457
Коментиран от #6
15:00 23.11.2017
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 hmhmhm
До коментар #4 от "123457":
Хората не си взимат колите за да се БЛЪСКАТ. Там има блъскащи се колички. Колкото и да ти е нов кофчега вярваи че при разрешената скорост от 140км в час при челен сблъсък с 280км нямаш шанс при еднакви условия. Но пак ти повтарям ние Хората Не взимаме коли за да се Блъскаме.19:36 01.01.2018
7 pompev
19:43 01.01.2018