Германия постепенно се отказва от употребата на дизеловото гориво. Старите дизелови двигатели се бракуват много преди крайния срок за експлоатация или биват изнасяни в чужбина. Екологична организация се опасява, че този факт ще влоши качеството на въздуха в страните от Източна Европа, включително в България, където голяма част от употребяваните автомобили се внасят именно от Германия, пише изданието Focus.
От редакцията подчертават, че са провели разследване с това каква е съдбата на старите автомобили с дизелови двигатели. Резултатите от него показват, че превозните средства, които не са бракувани съгласно изискванията и стандартите Европейския съюз, биват насочвани към пазарите в Източна Европа и Африка.
Екологичната организация „Транспорт и околна среда" (T&E) помага да се изясни картината за това как износът от Германия на употребявани дизелови автомобили може да промени Източна Европа. Организацията представя данни, съгласно които през 2017 г. България е внесла над 100 хил. употребявани автомобила, от които над една трета (около 35 хил.) са били с дизелови двигатели.
„Около една четвърт (27%) от изнасяните от Западна Европа към България дизелови коли идват от Германия (около 26 872). Най-голямата част от внасяните в България автомобили са от Италия (63%, или 65 640)“, уточняват от „Транспорт и околна среда".
Същевременно организацията предупреждава, че не всички изнесени от Германия дизелови двигатели имат необходимите филтри за вредни частици. По всичко изглежда, че по този начин се създава парадоксална ситуация, в която Германия и други западноевропейски държави предават „наследството“ на дизеловия скандал в по-бедните страни от ЕС.
„Много от изхвърлените дизелови автомобили се изнасят към европейските страни-членки от Централна и Източна Европа, където има по-ниски изисквания. Това не решава проблема с качеството на въздуха“, категорични са от „Транспорт и околна среда".
„Повече от половината от всички внесени дизеловите автомобили са на над 10-годишна възраст, т.е. нямат задължителния от 2011 г. насам стандартен филтър за твърди частици. Така се изхвърлят прахови частици във въздуха, причиняващи рак, и от статистическа гледна точка те са причина всяка година в България да причиняват над 13 хил. смъртни случая“, отбелязват от организацията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Андрей Николов
Коментиран от #2, #4, #8, #19, #33
13:43 09.04.2018
2 Пенчо
До коментар #1 от "Андрей Николов":
Ще ме извиняваш ама повечето уникати в сайтовете са между 130 000-175 000км. в краен случай.Един собствени стара баба или дядо.Коментиран от #3
14:00 09.04.2018
3 Андрей Николов
До коментар #2 от "Пенчо":
Точно така! Уникат и "нова, нова" е термин за 15 годишен дизел на около 130 000км! В мобиле.де са лъжци, спекуланти и измамници. Превъртат километражите на новите автомобили на 400-500 000км! :) Вместо да им пишат реалния пробег :)14:05 09.04.2018
4 Андрей Николов
До коментар #1 от "Андрей Николов":
2 броя юзъра не са ми харесали коментара! Имам дълбоки съмнения, че са собственици на "нови" дизели тип Биемвие или Миерцидиес и от любов към вечната ръжда са им сменили дюзи, помпи за високо налягане, маховици, турбини, тампони и тн и сега карат гордо из родните офроуд трасета и гледат страшно другите участници в движението :)14:22 09.04.2018
5 Механика
Коментиран от #6
14:37 09.04.2018
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 ХаХа
Коментиран от #10, #31
16:06 09.04.2018
8 Кат
До коментар #1 от "Андрей Николов":
От справката в Мобилето, даже излиза, че са под 100 000км и не е вярно, че се карат само от баби и дядовци, карат се и от вдовици, които ходят само на пазар. В най лошия случай са стояли 3-4 години под ореха.16:18 09.04.2018
9 Механика
До коментар #6 от "Андрей Николов":
Белите хора на запад взимат автомобили на лизинг но работят за по 2 000 , 3 000 евро.А в България масово народа работи за
400 - 800лв. - - - лизинг - 300лв. + текущи месечни сметки и минаваме на фотосинтеза!
16:45 09.04.2018
10 Учителя
До коментар #7 от "ХаХа":
разбира се, че германците са виновни. Нали точно те диктуват на нашите какви изисквания да въведадат. Нашите политици не могат да вземат решения без да питат Меркел.Коментиран от #13
17:13 09.04.2018
11 onq s konq
17:34 09.04.2018
12 Така е!
18:30 09.04.2018
13 Андрей Николов
До коментар #10 от "Учителя":
Напълно споделям мнението ти!19:23 09.04.2018
14 шовинист
Коментиран от #21, #27, #35
19:58 09.04.2018
15 Николай
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=21458850096242809&slink=6nz5np
Коментиран от #16
20:33 09.04.2018
16 Андрей Николов
До коментар #15 от "Николай":
Споко, ще я продадеш лесно :)20:50 09.04.2018
17 като гост
21:09 09.04.2018
18 на Андрея баба му
Коментиран от #23
21:12 09.04.2018
19 на Андрея бабата
До коментар #1 от "Андрей Николов":
Андреи лягаи баба 4е утре требе да се трудиш баба!!! И не бери грижа за големите игра4и !!!!21:31 09.04.2018
20 Racer
22:19 09.04.2018
21 hmhmhm
До коментар #14 от "шовинист":
Проблема не е 120лв. на месец. 1 во искат пълно автокаско над 1000лв. после данък 300лв. па на горе гражданска 300лв па на горе. Ти хубаво гледаш 120лв ама те не са толкова. После сервизите в оторизиран сервиз щото щети падне гаранцията. Трагедия отивам в оторизиран сервиз на рено и питам за резервоара дали имам помпа на нафта в резервоара като съм и дал талона на колата и те ми казват имаш е да ама нямам щото сам си разглобих целия резервоар и няма помпа а проблемами беше от вакуум и какво означава това ПЪЛНА некомпетентност. Да ли Някога ЩЕ си дам колата на ТЕЗИ МАЙСТОРИ там ЕДВА ли22:48 09.04.2018
22 Д фен
22:55 09.04.2018
23 Андрей Николов
До коментар #18 от "на Андрея баба му":
Алфа Ромео Джулия. Защо питаш?23:12 09.04.2018
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Истината
00:53 10.04.2018
26 гост
01:34 10.04.2018
27 Costelo
До коментар #14 от "шовинист":
Донякъде си прав, но аз съм карал чисто нова - от магазина - Дачия в продължение на година (служебна, т.е. без притеснения и с добра поддръжка) и 9 годишно, пак служебно пежо и 12 годишен мерцедес Ц. Комфорта, тишината вътре в купето, седалките, детайлите и т.н. на Дачията бяха в пъти по-зле от тези на по-старите коли. Особено при по-продължителни пътувания разликата става много осезаема - от шумния двигател (или лошата изолация) и неудобните седалки в края на пътуването с Дачията се чувстваш пребит а с хубава кола не го усещаш.Коментиран от #29
08:52 10.04.2018
28 дядо Иван
Е хубаво де, нали проблемът е как да се изчисти населението от територията на България? Тъй нареченият "cleansing".
08:53 10.04.2018
29 Д фен
До коментар #27 от "Costelo":
Съгласен съм с теб за удобството но ако трябва да избираш в случая как е по-добре да се придвижиш пеша или с дачията защото другите ще ги спрират от движение.09:15 10.04.2018
30 ЯФОХАПОЖР;
МОЖЕ БИ ЩЕ ПЛАТЯТ НА КРИСТО ДА ГИ ОПАКОВА.
09:56 10.04.2018
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Николай Колев джамбазина
До коментар #1 от "Андрей Николов":
А ве въшльо ако трябва да платиш за 10г.кола на наистина 100000км 5000е както е в Германия ще почне да ти се изпотява ануса!искате за 2000е нови коли да карате и само тъпотии пишете !качвай се на колелото и беж към Германия за евтина кола!нещастници повечето от вас не са виждали 1000е на куп ама много им знаят човките16:30 06.05.2018
34 Чунчо Бг.
14:32 10.05.2018
35 Гост
До коментар #14 от "шовинист":
И какво ще купиш със 120 лв. лизингова вноска?17:51 24.05.2018
36 Отчето
16:03 06.08.2018