МВР планира да даде 40 млн. лева за нови камери, с които да контролира скоростта по пътищата у нас. Това научи „Монитор“ след обсъждане на текстовете в новите три законопроекта, регламентиращи движение по пътищата, които бяха представени пред депутати, министри и представители на неправителствения сектор.
Идеята на всички ремонти на закона е да бъдат намалени наполовина жертвите от катастрофи до 2020 година. Според информация на „Монитор“ парите ще бъдат набавени от фонда, в който се събират глобите от шофьорите нарушители. Там в момента има около 60 млн. лева, част от които по закон са предвидени за превенция на инциденти по шосетата. С нова формула, в която участие има и финансовото министерство, обаче голяма част от средствата ще бъдат усвоени за монтиране на уреди, които ще отчитат средната скорост при изминато разстояние. Тепърва предложението ще се обсъжда, а след това при положителен резултат ще се обявят обществени поръчки за набавянето на камерите. В момента у нас има само една такава система която е на магистрала „Люлин“.
Само за година чрез нея са били санкционирани 30 хил. нарушители. Подготвя се внедряването и на подобно устройство на магистрала „Тракия“. Пътният участък, където ще се засича средната скорост, е в района на Пловдив. Той е избран заради големия брой катастрофи там. Парите за внедряването са от фонда за безопасност на движението, който пък се финансира с отчисления от платените глоби за нарушения. Камерите ще струват около 200 хил. лв. „Камерите, които измерват средната скорост, са по-ефективни от тези, които отчитат моментната. Шофьорите намаляват само в района с камерите, а след това отново натискат газта“, каза Цветан Цветанов, председател на вътрешната комисия към Народното събрание.
„До момента са натрупани 60 милиона лева дълг от глоби които могат да бъдат вложени в подобряване на инфраструктурата и изграждане на допълнителни контролни камери за наблюдение“, каза още Цветанов. Според него към момента средствата не се разходват ефективно. По време на кръглата маса вчера бяха представени законопроектите за Закон за движение по пътищата, Закон за водачите на моторни превозни средства и Закон за пътните превозни средства. Или иначе казано в момента действащият Закон за движение по пътищата е разделен между МВР и Министерството на транспорта.
„Основна тяхна цел е да се намалят катастрофите, с които да запазим живота на нашите съграждани по пътищата“, заяви вътрешният министър Валентин Радев. Заместник-министърът на вътрешните работи Красимир Ципов заяви, че в проекта на ЗДВП трябва да намерят място редица теми като усъвършенстването на правилата за движение по пътищата, общите изисквания за участниците в движението, компетентността на отговорностите на контролните органи, наказанията спрямо нарушителите в движението, ясна дефиниция на понятието „пешеходна пътека“, задължение на водачите на велосипед да носят каски, намаляване броя на жертвите, намаляване броя на пострадалите, още по-добра инфраструктура и други.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 аде
защо не направят едни нови здрави магистрали и пътища без дупки ? защо хората нямат пари за нови гуми и коли и да си обслужват нормално спирачна система? с коро ще ги санкционираме и ние.
Коментиран от #7
08:15 24.04.2018
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 ДДД
ако е така защо наказанията са само глоби?
или идеята е друга?
08:21 24.04.2018
5 Балканеца
Коментиран от #12
08:27 24.04.2018
6 KKK
08:28 24.04.2018
7 гост
До коментар #1 от "аде":
В България народ случайно да виждаш ! Мърша , а не народ , го е казал още навремето Славейков .08:40 24.04.2018
8 ✖✖✖
08:41 24.04.2018
9 Wallstreet
08:43 24.04.2018
10 Колю
08:45 24.04.2018
11 ВНК
08:51 24.04.2018
12 5ко
До коментар #5 от "Балканеца":
Маркс то е казал:- Битието определя съзнанието.
За съжаление тука нямаме битие, само с малки изключения. Още : В БГ нямаме магистрали. Магистралата е път с минимум 3 ленти в посока на движение, плюс аварийна. Има още изисквания за радиуса на завоите и наклоните да са такива, че да пазволяват видока скорост. Да не говорим за качеството на пътната настилка.
Другото много важно нещо са доходите. Когато те са високи, тогава и колите ще са по - нови и изправни. В днешно време колата не е лукс, а необходимост. Не може само да се изисква от една страна и да се доизтупва брашнения чувал.
Колкото до новата техника, според мен целта е да се усвоят едни пари и да се затегне, задушаващата хватка на врата на обикновения човек, който и без това е в колабс. Ама какво можеш да очакваш от потомците на най - големите отрепки и престъпници, получили властта на тепсия от трети украински фронт с 200 000 армия през 1944г?!
Нека човек се поинтересува какви са така наречените управляващи, проивход, родители и ще му светне лампата, че няма случайни. С богатите е същата картинка.
09:21 24.04.2018
13 Без идеи
09:25 24.04.2018
14 _!_
10:08 24.04.2018
15 Чичо
12:18 24.04.2018
16 Vlado
16:58 24.04.2018