8 Май, 2018 08:12 16 485 61

Всички коли и камиони с техническо досие

  • техническо досие-
  • кола-
  • технически преглед

Ремонтите да се извършват само в регистрирани сервизи, се предлага в проектозакона

Всички превозни средства - с техническо досие. Това предвижда проектозаконът за превозните средства, който в момента се обсъжда.

Освен това ремонтите на автомобилите вече ще трябва да се извършват само в регистрирани сервизи.

Ремонтите и техническото обслужване на автомобилите да се извършват само от специалистите. За да е сигурно, че на пътя се движат само сигурни автомобили. А правилото искат да въведат транспортните експерти, уточнява Нова телевизия.

„От една страна искаме да защитим потребителя, от друга за безопасност на пътя, защото ремонтът на автомобилите е пряко свързан с това”, заяви Дамян Войновски от Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация”.

Затова всеки сервиз или такъв, в който например се извършват тенекеджийски или бояджийски ремонти, смяна на гуми или диагностика, трябва да се регистрира.

В идеята собственикът на сервиз Стефан Александров вижда и плюсове, и минуси.

„Добре е, защото ще се следят дейностите по ходова част, по спирачната система, това нещо да се извършва от квалифицирани механици, докато го правим сами, не е много ясно кой и как си е сменил накладките”, обяснява Стефан Александров.

Законовото предложение се видя притеснително за Института за пътна безопасност.

„Всеки знаете, че прави някакви малки технически обслужвания по автомобила си – смяна на гуми, на масло. Оказва се, че ти вече нямаш право да го правиш това нещо и трябва да минеш задължително през сервиз”, обяснява Настимир Ананиев от Института за пътна безопасност.

„Всеки собственик на автомобил може да извършва дейностите, описани в книжката на автомобила, но със закупуването на автомобила получава една книжка, в която пише какви основни неща може да се свършат”, обясни Войновски.

„Да не се окаже после, че някой, който сменя маслото пред блока си, после може да бъде глобен”, попита Ананиев.

„Още повече смяна на масла и някакви други консумативи – това може да замърси природата”, обясни Дамян Войновски.

Всеки ремонт ще трябва да бъде записан и в електронно досие на автомобила ни. За да е по-ясна историята му.

„Говорим за автомобилите, които вече са били в България, а за тези от чужбина, там няма да има толкова много данни”, заяви Войновски.

По-добрият контрол на сервизите, от автомобилна администрация обещават с повече служители.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 БАЙ КУРТИ

    77 2 Отговор
    Не е в колите проблема а в зад воланното устройство там е проблема............
  • 3 Расулюлах

    54 8 Отговор
    Иии супер таман кат карам с 300 в завоя и катастрофирам ше обвинят сервиза хахахах
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 5ко

    72 3 Отговор
    Пътят към ада е постлан с добри намерения.
    "В името на тяхната сигурност и защита ще ограничаваме все повече и повече техните права и свободи." - збигнев бжежински.
    "Управляващите" в Бг - маша на световните, ционистски господари.
  • 6 Бай Пешо

    68 1 Отговор
    Как да ходя във фирмен сервиз като те там слагат ментета масла ,Имам в предвид ситроен София и Плевен ,няколко мои колеги които си закупиха нови автомобили и които си сменяха маслата само там никъде другаде - за което имат документ им блокираха двигателите .На този в София след преглед на двигателя констатацията беше ментеливо масло и след като отговора беше ,че никъде другаде не е сменяно си замълчаха и започнаха да извъртат положението . В България автомобилните компании дават някаква гаранция и след това започват да обвиняват клиентите си в не правилна експлоатаци и ред други подобни само и само да не поемат гаранция!!!
  • 7 чичоХ

    66 4 Отговор
    Дааа, не само колите, а и каруци, велосипеди, инвалидни
    колички, блендери, тостери, перални, лъжици, паници
    всичко трябва да има техническо досие.
    Тия бук...и от ГРОБ с бумащината и бюрокрация само
    увеличават корупцията и мора по хората и накрая ще
    бутнат с простотиите си народа и държавата в пропастта.
  • 8 ВЪЗРАСТЕН

    85 2 Отговор
    А БЕ ЛЬОЛЬОВЦИ , ЧЕ ТЕЗИ МАЙСТОРИ ПО СЕРВИЗИТЕ СА ПО ГОЛЕМИ НЕКАДЪРНИЦИ ОТ МЕН БЕ !? В СЕРВИЗА НА ШКОДА ГИ ЧАКАХ ТРИ ЧАСА ДА МИ СМЕНЯТ КЛЮЧАЛКАТА И НЕМОЖАХА БЕ ,САМО ПАРИТЕ МИ ВЗЕХА ,А ТРУДА ИМ Е ЗЛАТЕН ! АКО НЕ БЕШЕ ГАРАНЦИОНЕН АВТОМОБИЛ, ПРИ ТЕЗ НЕКАДЪРНИЦИ НЯМАШЕ ДА ОТИДА !
  • 9 mediator37

    69 1 Отговор
    Пореден лобистки закон съчинен от малоумници.
    По силата на този закон, дори майсторът, който работи в сервиз, трябва да си даде той колата на сервиз, да си плати и да му начислят ДДС.
    НАП, в желанието си да изкара на светло приходите на сервизите, отново пише алогични простотии (закони).
  • 10 ссср

    50 0 Отговор
    Само за чисто нови коли да, но за всички включително старите е абсурдно!

    Коментиран от #15

  • 11 2018

    45 0 Отговор
    А бе тия транспортни експерти,нещо съвсем изтрещяха или яко им напълниха джобовете големите изедници наречени лицензирани сервизи. Като приемат това да дойдат да ми платят ремонта в сервиза. Не съм толкова сакат и богат да им пълня гушите когато мога да си го направя сам.Това никъде из Европа го няма но ние нали сме най богатите и умните ще задължаваме хората да правят това което не искат.
  • 12 МАЛИБЕГАЙ

    49 1 Отговор
    Няма да се подобри състоянието а само ще се влоши, всеки ще почне да се крие, и в крайна сметка няма да изчезне така наречената сива икономика а напротив! Всичко се прави с цел монопол никой не го е грижа за народа!!! Значи в Англия, Щатите и много други държави няма проблем да се правят колите от собствениците, а тука има що така не знам!
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Иван

    59 0 Отговор
    Дори и в Германия колите имат досиета само първите няколко години!
    Един такъв закон няма да промени нищо в България! Хората не си карат колите в регистрирани сервизи а при майстори които са се доказали с годините!
  • 15 Гост

    24 0 Отговор

    До коментар #10 от "ссср":

    И на мен ми е чудно как ще направят досие на автомобил на 10 години, внесен от Италия без никаква сервизна история. Само на новите има как.
  • 16 SAAB

    44 1 Отговор
    Как тенекеджийската и бояджийска дейност се отразява на техническата изправност ? Пожарникарчето да отговори .....търсят се постъпления в НАП ?
    Вероятно няколкото слоя боя изместват центъра на тежест при автомобилите ..

    Коментиран от #29, #52

  • 17 Гост

    55 1 Отговор
    А кратерите (не дупки а кратери) по пътищата досиета ще имат ли. Мълчат колко ПТП-та стават именно заради тях.
  • 18 123

    41 0 Отговор
    Това са глупости. Няма страна в света където е забранено сам да си поправяш колата (do it yourself). Работил съм в сервиз и повечето от колегите ми бяха абсолютни некадърници. Затова всичко сам си правя.
  • 19 ФЖО

    26 1 Отговор
    Хайде сега не стига и хората с досиета ами сига и колите. Е да очакваме новите цени за техническите прегледи от " качествените " специалисти и нова дупка за корупция.
  • 20 Пътища и МВР

    31 0 Отговор
    Всички други са виновни, но не и пътищата и МВР. Качеството им го знаем много добре. Даже новите магистрали са на бабуни. МВР гледа да прехвърли работата на някой друг, но не и да поеме отговорност и да си свърши работата. Тук много пишат за шафьорите, но те се възпитават. Сега никой не върши превантивна работа. Идиотите никой не ги озаптява и съответно другите се държат по същия начин и т.н.
  • 21 Анонимен

    23 1 Отговор
    Нека автомобил да има досие,но в него нищо няма да бъде вписвано. Никой не може да те задължи да ремонтираш кола която е здрава и това се знае, но досието ще струва пари и точно там е врътката.
  • 22 ВСЦ

    23 0 Отговор
    Преди години ходих в един " високо" професионален сервиз в Харманли за динамото. Чаках почти 4-5 часа , какво правиха не ми казаха, платих си сметката солидна, и след няма и стотина километра динамото запуши яко щеше да ме запали по пътя. Наложи да да купя ново. Сервизите трябва да са длъжни да издават фактура за извършената услуга и сменени части.
  • 23 Зорлем

    24 2 Отговор
    Е, значи досиетата на моите коли ще са абсолютно празни. Направо коли бетон ще са, казвам ви. Нищо никога няма да им се чупи. Само гориво и каране. Маслото и гумите дори няма да им сменям!
  • 24 Гост

    18 0 Отговор
    "По-добрият контрол на сервизите, от автомобилна администрация обещават с повече служители."
    Струва ми се като поредната акробатично ламтене за "усвояване" на и без това раздутата и нищо неправеща администрация. Що не пробват с : - По-добрият контрол на сервизите, от автомобилна администрация обещават с повече ефективност на сега назначените служители и въвеждането на административна реформа.
  • 25 Ежко

    27 0 Отговор
    Напънала се планината и родила -мишка!Малоумни ли са тези от Автомобилна администрация или корумпирани?Отдавна не ходя в сервиз,щото не им вярвам!И дето ще ги гледам куде бърникат, по ми е лесмо сам да си свърша работата!Щото смяната на едни накладки е велика философия.....
  • 26 смехурко

    30 1 Отговор
    Фирмените сервизи са същите мошеници, като другите, че и по зле.
    На мен Мото-Пфое ми когато ми продадоха колата,ми "спестиха" 15 страници сервизна история, а в последствие се оказа "че части които са "сменяни" 8 пъти, все още са си заводските.
    Най страшното беше, че след некадърен ремот, бяха повредили окачването и можех да се очистя с цялото семейство!
  • 27 Froid

    21 0 Отговор
    Само ДАИ може да измисли , - дай !
  • 28 гост

    20 0 Отговор
    ГТП документира дали автомобила е технически изправен или не, дали има проблеми по важните агрегати, дали има конструктивни проблеми. Това е напълно достатъчно ако се извърши старателна и отговорна проверка. Такива не се правят, но никой не ги търси за отговорност, а измислят всякакви други глупости. Това е само за отвличане на вниманието и подобни теми може да се точат с години, без да се насочи фокуса върху реалните проблеми. На Запад подобни решения се взимат за месеци, а у нас нищо не е конкретно, няма срокове, няма детайли, няма защита на тези.
  • 29 Да да

    5 2 Отговор

    До коментар #16 от "SAAB":

    Много лесно! Като си вземеш ударена кола на която има разминаване в диагоналите или дори само едната предна гума да е назад с 1 см.прави колата нестабилна!Виждал съм 8 см.разминаване! За здравината при ПТП разчитай на боята,защото ламарините едва ли ще са безупречни! Трябва да се наблегне на ГТП! Щом колата ти минава преглед,значи е здрава! Там се гледат спирачки,гуми,ходова част,светлини че даже и работа на двигателя!

    Коментиран от #30

  • 30 SAAB

    6 0 Отговор

    До коментар #29 от "Да да":

    При тия твой параметри автомобила трудно ще стои на пътя.......и трябва да си от Столипиново за да го купиш !
    Очевидно е , че от девет кладенеца вода ще извадите ....само и само данъците да закърпите .....гербасъзи !
  • 31 Auduforever

    15 1 Отговор
    Миналата година януари мой приятел го удрят челно в неговата лента,той е карал с 40 на заснежен път непочистен,средна телесна,операции чудо.Преди месец получава акт за 200 кинта който той обжалва ест.но делото най рано след 2 години.Всичко туисе прави за да не му платят застрахователите нищо,въпреки че е изряден Там е заровено кучето корупция и грабеж стааашен.Никой не го еуе за Човека
  • 32 Петко

    7 0 Отговор
    Следващият монопол на някой осиромашел фепотат , по статистика на колко коли са им отказали спирачки или са се откачили колелета та реват сега
  • 33 червени мечти

    19 0 Отговор
    Винаги ще си сменям маслото САМ, в гаража, елате ме глобете!!!!!!!!!!!
    Цялата мара втасала, хората едвам свързват двата края и се чудят, как да спестят пари, тия кърлежи пак искат да им бъркат в джоба!
    Когато започнем да си купуваме НОВИ КОЛИ, тогава приемайте такива закони, дотогава ЩЕ Е ТАКА, в България е ТАКА, докато само крадете и нищо не правите да живне малко тая държава. Само данъци, такси, глоби, това е разбирането за икономика на комунистическите капиталисти.
  • 34 Гошо

    10 1 Отговор
    И сега ще се пръкнат едни сервизи на ефни "наши" мутро-герберски хора....
  • 35 е ба ги другарко

    15 0 Отговор
    к'во ревем само из нета? дайте да стачкуваме навънка!
    така из нета е лесно, а накрая ни влиза яко... тия дето са го измислили трябва да бъдат уволнени! да ходят да бачкат за минималната, та да им дойде акъла...
    все пак ние сме техните работодатели... кой ги назначи на работа? кой им плаща заплатите? - ние, народа! аман от олигофрени, които са в ущърб на народа... народен съд трябва да има - демек постоянно стачки! стойте си кротко у вас и си трайте, ама така нищо няма да се оправи в наша полза, а ще е само в полза на работодателите робовладелци (олигарси, дребни капиталистчета, държава-държавни служители, които щат не щат изпълняват спуснатите им заповеди от рогатите уроди)
    децата ви ще страдат! мислете за тях, тя ваща изтекла... 'щот' не сте си мръднали пръста, гъза сега да отидете да се противите!
  • 36 Ганчо

    9 0 Отговор
    Всичко е едно натягане пред ЕС и нищо повече. Чувала България за демокрация- дудук!
  • 37 Анонимен

    7 0 Отговор
    Монтьор съм с ССТУ по Автотранспорт с 25 години.монтьорлък .при тия тъпи Герберски и Скорости Измислени ЕВРЕИСКИЯ саюзим Даси ебат маиката.. Когато тези нещастници келеши от Пишмана сервизите се научат да разбират от накрайник Щанга и шарнирен накрайник и тия тъпи Гери от прегледите започнат да познават марките и моделите на колите и да правят свестни прегледи тогава народа ще кара колите при тия нещастници. Неможещи да станеш шофьор за 1 месец .тои пътя и незнаещите щое дистанция седнал да кара тир реиса или други камиони бат манго с купените книжки.така е Цветанов.
  • 38 народен съд

    16 0 Отговор
    защото не ги бием, затова ни се качват на главата!
  • 39 467

    9 1 Отговор
    Щом ще искат да пише на хартия и да има печат значи всичко е пълна измама.Само морала в едно общество е достатъчен всичко да бъде наред,а морал вече няма.
  • 40 Kъде Как и Кой Колко

    6 2 Отговор
    Кой ще издава документ за" Регистриран сервиз"?
    Как ще се доказва професионализма на монтьорите ?
    Колко ще струва всичко ?
    Дали в Гърция и дори в Италия е така ?
    Дупе да ни е яко......!
  • 41 Германец

    6 0 Отговор
    Спи сиво българче ,обречено ,уморено.Така ще е нашите комунисттични капиталисти ще ни одерат кожата
  • 42 Лихоня

    11 0 Отговор
    Да требе си досие ! Ами то ако съ позъмисли чиляк требе да има досие кога ядеш кога сереш кога ебеш и т.н. !
    Требе отноу да съ сминят табелте след тва ще съ сминат талонте . после ударно от кат триъгълник дихател колани на багажника .
    А кът казах колани ! Ами нали се знае че заради колани има смъртни случаи. Защо тогава не съ по желание. Който иска!
    Да продължим колите само нови никъи стари лингии. Ама господа и ние искаме ама ни дайте ваще заплати дето си ги актолизирате .
    Ваща м..а ! На маймуни ни напраихте !
  • 43 Гост1

    5 0 Отговор
    Айде халал да ни е новият повод да се пребиваме и бъдем окрадени от поредният оторизиран сервиз! Лично аз си изпатих много яко от такъв "оторизиран" сервиз . При посещение във сервиза за подмяна на ангренажен ремък ми беше обяснено : иди пий едно кафе във нашето кафене и си готов. Да бях готов: откраднати 4 чисто нови свещи бош платиниум ,ламбда сонда и подменена бобина (на Опел зафира бобината е цял блок върху свещите) Поисках си окраденото но отговора беше: не можеш да докажеш нищо , за това не ни обвинявай ! После ходи във "тези"сервизи да ти попълват досието със "какво са ти откраднали " от автомобила
  • 44 Peujeot

    5 0 Отговор
    Докато колата беше в гаранция сменях масла и филтри във фирменият сервиз. Когато ги смених за първи път в друг сервиз ми призля като видях въздушния филтър
  • 45 Fiki

    3 2 Отговор
    Стибис официален представител на Рено-Дачия Русе.Казах им сменете преден десен лагер вие,а те не ляв е окей.казах на ваша отговорност,и познай????
  • 46 Fiki

    2 0 Отговор
    Пълни НЕКЪДЪРНИЦИ
  • 47 Милушев

    6 1 Отговор
    Оправихме законите за движение по пътищата ще ни оправят колите специалисти А кой ще оправи пътищата в България само си плащаме данъци застраховки прегледи и винетки най-вече само че като вляза в някоя дупка Никой не го интересува проблемът си е мой Моля ви хванете се малко за работа
  • 48 Ооо

    4 0 Отговор
    Нямам вяра на сервизите.Когато си купих колата и направих обслужване в Елмирата (Плевен),след което се зарекох,че в сервиз няма да стъпя повече.
  • 49 Иван

    5 0 Отговор
    Ех, Войновски ако ти си най-кадърния кадър на автомобилна администрация - жална ни майка!
  • 50 Мани бегай

    2 0 Отговор
    Мизерници скапани, само се чудят каква простотия да измислят да не скучаят. Няма са дам на "специялист" да ми пипне колата, каквото и ще да става. Не стига, че масово са некадърници пък и са кожодери, айде в русия съм, в русия съм.
  • 51 Кума Лиса

    4 0 Отговор
    Системата е: Да изтумбим потърпевшият!
    Ще контролират клиентите, а контрол на сервизите няма.
  • 52 Ужас

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "SAAB":

    Какво пожарникарче ........нали е сухопътен офицер и е завършил генерал щабната академия........ изгорялата!
  • 53 K.....y za opra

    1 0 Отговор
    Абе този факти маниполир а хората нека да дойда да хванат за оная ...






    Чакам ги с
  • 54 Ааа

    3 0 Отговор
    Като дойдат изборите ще направим досиета на крадци и преданелите .
  • 55 Пророк

    4 1 Отговор
    Ще стане като контрабандните цигари.Вдигат цените и контрабандата се увеличава!Оторезираните сервизи ще надуят още цените и гаражните сервижчета ще се умножат!Аз с моите 600лв. заплата и 20г.кола немога да си го позволя,а колко милиона още са като мен?Това дет си го мислят няма как да стане.Ще продължавам да си сменям сам маслото,да си правя сам дребните ремонти,а за по-сериозните ремонти ще продължа да ходя при бай Стефан в гаража.Па който иска да ме дебне,па който иска да ме съди!!!!!!!!
  • 56 МАК

    4 0 Отговор
    Не ходя на сервизи а при доказали се майстори които наистина разбират и могат!!!масла и консумативи и накладки си ги сменям аз защото си слагам качествени неща от места с гарантиран проверен произход!!тоя малоумник дето го е предложил това разбира от коли колкото аз от литература !!!
  • 57 Димитър

    3 0 Отговор
    То първо трябва да стегнат сервизите. Преди две или три години вкарах едно кади в порше (все още гаранционно) за смяна на на свещи и накладки. Сед 50 километра изхвърли свеща от гнездото защото беше завита на криво. А накладките се оказа след месец че трият в метал и дори не са сменяни.
  • 58 Светослав Маринов

    3 0 Отговор
    Що не гласуват да направят минималната заплата 900евро Пък тогава да ми гласуват подобни ПРОСТОТИИ , започват да се подиграват със НАРОДА! Предлагам ако го приемат да ги избием до крак и да си разделим ВСИЧКО КОЕТО ИМАТ !!!!

    Коментиран от #59

  • 59 МАК

    2 0 Отговор

    До коментар #58 от "Светослав Маринов":

    Аде !! Ама не ги интересува!!
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 МАЕRSK

    0 0 Отговор
    А какво ,ще стане ако има кола без техническо досие? Напълно изрядна и перфектна
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове