Около 600 души ще бъдат назначени в звената на Агенция „Пътна инфраструктура“, които ще се занимават с поддръжката и тарифирането на сега изработващата система за таксуване на пътните превозни средства. Това обяви шефът на пътната агенция инж. Дончо Атанасов пред „Монитор“.
„Гръбнакът“ на новия екип ще бъде изграден от сегашни служители на агенцията, които и сега се занимават с нормативни документи, техническото изпълнение, изграждането и внедряването на тол системата. До края на месеца в министерски съвет ще бъде внесено предложение от министър Николай Нанков с броя служители, които да бъдат назначени в агенцията.
Под ръководството на Атанасов вече работят групи по всички части на системата, заедно с изпълнителя на проекта. От АПИ напредват с оборудването на центровете за обслужване и управление на системата, работи се проектите за рамките. Ще има 100 нови точки с камери за броене на трафика и оборудване, съобщи още Атанасов.
Наличните камери, които броят преминаващите автомобили по пътищата, ще се надграждат и и усилват, където е необходимо. Към момента от агенцията отчитат проблем с резервните акумулатори на устройствата, и по-точно къде да бъдат разположени.
Опитът показва, че вандализмът срещу камерите е един от най-трудно преодолявания проблем. Често се стреля по тях не само у нас, но и в Западна Европа. Затова от АПИ са решили да ползват опита на Великобритания, където използват усилени шкафове за камерите. Все още от агенцията работят по финансовия модел за тарифиране заедно с консултанта по проекта Световната банка.
Поставеният срок за работа е до края на август, когато методиката ще бъде внесена за одобрение в Европейската комисия. Преди това ще бъде поставена на обществено обсъждане, обеща шефът на АПИ. В историята трябва да останат хартиените стикери, които лепим по стъклата, а системата за електронните винетки за леки автомобили трябва да заработи до края на годината, а от догодина юли за МПС-та над 3,5 тона.
По задание системата ще работи върху 11 хил. км пътища или около 50 на сто от мрежата, след това с подобрения броят на километрите с новото таксуване ще се увеличава.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Диди
21:38 16.05.2018
2 Пешо
21:41 16.05.2018
3 SAAB
Коментиран от #5
22:00 16.05.2018
4 Варна
- Още ли не назначени роднини имат тези от правителството?
- Аман от Кърлежи!
22:32 16.05.2018
5 Гоуст
До коментар #3 от "SAAB":
Стига бе, стига сте се изказвали неподготвени и по този начин да се излагате като кифладжии. Мартине, същото се отнася и за теб.Обхванатите километри ще са малко над 16 000 от общо 19853 републикански пътища. Най-евтините ще са цените на магистралата, на 1-ви клас по-скъпи, 2-ри още по-скъпи и 3-ти най-скъпи. По този начин ще се насърчава да се кара по магистралата и 1-во класните като тези пътища са проектирани за интензивно тежкотоварно натоварване.
Още в документацията на обществената поръчка е предвидено наемането на няколко стотин души (по спомен 500), които ще се обучават, докато строителя експлоатира системата и си прибере сумата за изпълнение. След това я дава на Държавата, която вече започва да генерира приходи.
Отделно е записано "Гръбнакът“ на новия екип ще бъде изграден от сегашни служители на агенцията"... а не още 600 нови
Друго: няма никакви резервни акумулатори . Ще се захранват с електроенергия.
За да генерират приходи от близо 1 млрд както се гласят, трябва винетката да е 150 лв, каквито бяха първоначалните планове.
90% от стоките са превозват с тирове. Като ги ударят с цените на винетките (тоест с още 500-600 млн) ще вдигнат цените за превози, а от там стоките ще скочат и ще удари крайният потребител: разбирай дядо Пепо и баба Пенка... които не "ядат асфалт"
... всичките са бандити и тук ще падне яко крадене какво във всяко начинание, което предприемат не само АПИ, ами и всяко друго българско държавно предприятие
22:33 16.05.2018
6 Ахъъъъ
00:16 17.05.2018