Като голяма трагедия определи министърът на отбраната Красимир Каракачанов катастрофата с военния хеликоптер Ми-17 в района на авиобаза Крумово в понеделник, при която загинаха двама военнослужещи, а един военен пострада. След полунощ във вторник министърът, ген. Петьо Мирчев - зам.-командир на ВВС, генерал Борислав Сертов - директор на Военна полиция, и бригаден генерал Димитър Иванов - командир на 24-та база, дадоха брифинг след близо двучасово съвещание в авиобазата. Там беше и ген. Андрей Боцев - началник на отбраната.
Военно-транспортен хеликоптер Ми-17 с трима души екипаж падна при тренировъчен полет в района на авиобаза „Крумово“ край Пловдив около 20.30 часа в понеделник. Загинаха двамата опитни пилоти. Бордовият инженер пострада при инцидента. Министърът изрази своите съболезнования към семействата и близките на загиналите – 48-годишния капитан Пламен Пантелеев от Бяла, Русенско, и 45-годишния капитан Стоян Неделчев от Елхово. Третият член на екипажа – бордовият инженер Алексей Каменов, е пострадал. Той е успял да напусне сам хеликоптера и е вървял стотина метра. Мъжът е настанен за лечение в пловдивската университетска болница "Св. Георги" с фрактура на глезена и на ребрата. Обмисля се дали да не бъде транспортиран във Военна болница в София.
Полетът е бил тренировъчен, на височина между 30 и 50 метра. Това е бил четвъртият полет на хеликоптера за деня с различни екипажи. Пилотите са били опитни, като капитан Пантелеев имал над 600, а капитан Неделчев - над 500 летални часа.
Машината се е завъртяла на 180 градуса и после рязко е паднала, станало е толкова бързо, че пилотите не са успели да съобщят в базата, стана ясно на брифинга.
"Рано е да се говори още за причината за катастрофата", каза пред радио „Дарик“ министър Каракачанов, като допълни, че при тези условия най-вероятно става дума за техническа неизправност. Машината е 30-годишна, през 2016 година е минала основен ремонт, а до следващия са оставали 200 летателни часа. С излизането на падналия хеликоптер от строя авиобазата вече няма нито един действащ Ми-17, при положение че общият им брой е пет.
"30 дни е срокът, в който експертна комисия трябва да се произнесе за причината на катастрофата", каза ген. Борислав Сертов. "Работи се по няколко версии. Машината е прекалено сложна, за да може да се каже категорично какво е причинило падането толкова скоро след инцидента", обясни той.
Фаталният полет на хеликоптера с борден номер 417 е бил четвърти за деня, предстояли са още два. Никой от предишните екипажи, летели с него същия ден, не е съобщил за технически проблем, каза бригаден генерал Димитър Иванов. Упражнението е било рутинно, а височината, на която се изпълнява - от ниските.
"Тази трагедия за пореден път доказва, че модернизирането на българската армия е спешно наложително", каза министър Каракачанов. "Много политици се упражняват на тази тема и дрънкат глупости", добави той.
По правилник до изясняване на причините за катастрофата полетите в авиобаза Крумово ще бъдат спрени.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Расулюлах
Коментиран от #4
07:04 12.06.2018
2 Расулюлах
07:05 12.06.2018
3 СссереМ
07:27 12.06.2018
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Сами падат, без да ходим на война
07:30 12.06.2018
6 Иванчо l-ви
Тя сама си умира...
07:35 12.06.2018
7 Пловдив
Светла памет и лека им пръст на момчетата.
08:04 12.06.2018
8 666
08:30 12.06.2018
9 Един
-"Нахакан"пич от поддръжката си е свършил работата само "на книга".
- при предходния ремонт някой да е "спестил" нещо : я някоя част не е каквато трябва.
- тъй като руската техника е "скапана" - някой е проявил самоинициатива да й помогне " да сгафи": а после ще купуваме много по- скъпите "надеждни" машини по стандартите на НАТО
( оха! и комисионната каквато е ....!!!)
Та по повод "скапаната" руска техника : въртолетите "МИ" от базата зимуват по летището, а "Кугарите" се съхраняват в климатизиран хангар !
А защо има инциденти с MИ , а с "кугарите" няма?
Елементарно: МИ летят, а "кугарите" са в хангарите - защото даже няма кой да ги ремонтира. (Защото там искат едни други пари ...)
Още една истина :
Армията при капитализма (както и при сегашната "демокрация" ) също е БИЗНЕС! И ТО ГОЛЯМ!
Хайде лаладжии , коментирайте!
08:48 12.06.2018
10 незнайко
09:29 12.06.2018
11 ПЕЕВ
Коментиран от #15
10:36 12.06.2018
12 надежда
11:08 12.06.2018
13 paco112
11:34 12.06.2018
14 АГЕНТ ИВАН
На машината са и оставали още 200 летателни часа до следващото обслужване!!!
Посочете точно КОЙ ИЗВЪРШИ ОСНОВНИЯ РЕМОНТ ДОВЕЛ ДО СМЪРТТА НА ДВАМАТА ПИЛОТИ?!!
12:07 12.06.2018
15 ДО 11
До коментар #11 от "ПЕЕВ":
АБЕ ПЕЕВ,КАК ЩЕ СПРЕ ДВИГАТЕЛЯ , КАТО САМО ПРЕДИ ГОДИНА Е ПРАВЕН ОСНОВЕН РЕМОНТ НА МАШИНАТА!!!
КОЙ ПРАВИ РЕМОНТА И КОЙ ПРИБРА ПАРИЧКЕТЕ ЗА ДА СЕ ПРЕВЪРНЕ ХЕЛИКОПТЕРА В КОВЧЕГ НА ДВАМА ПРОФЕСИОНАЛНИ ПИЛОТИ?!
12:09 12.06.2018
16 МААТ
Може би борисов ще се престраши и ще ни отговори за това КОЙ И КАК ПРИВАТЗИРА ТАЗИ ФИРМА и колко милиона плати за дълговете й държавата на съдия изпълнителя за да я върне?!
КОЛКО СТРУВА РЕМОНТА НА ТОЗИ ХЕЛИКОПТЕР И КОЙ ЩЕ ПЛАЩА ЗА ОТНЕТИЯ ЖИВОТ НА ДВАМАТА ПИЛОТИ ЗАГИНАЛИ НЕЛЕПО ЗАРАДИ НЕКАЧЕСТВЕНИЯ РЕМОНТ НА ЧАСТНАТА ФИРМА?!
КАКТО И ПРИ СЛУЧАЯТ ХИТРИНО, ДАНЪКОПЛАТЕЦА ЩЕ Е ТОЗИ КОЙТО ЩЕ ПЛАЩА БЕЗОБРАЗИЯТА НА ТЕЗИ КОИТО ВЛАДЕЯТ ПАРАЛЕЛНАТА ДЪРЖАВА!
12:41 12.06.2018
17 ми като
17:42 14.06.2018