12 Юни, 2018 10:32 7 526 17

In memoriam: Знамето на Гергьовден

  • хеликоптер-
  • ми-17-
  • катастрофа-
  • крумово-
  • авиация-
  • ввс-
  • бойна авиация

Инцидентите в бойната ни авиация се увеличават с всяка измината година

In memoriam: Знамето на Гергьовден - 1
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Разбилият се тази нощ в Пловдив военен хеликоптер Ми-17 развя българския трибагреник над София по време на тазгодишния Гергьовденски парад. Според военния министър Красимир Каракачанов техническа неизправност е най-вероятната причина за катастрофата край летище Пловдив.

На извънреден брифинг той изказа съболезнованията си към семействата на загиналите капитан Пламен Пантелеев на 48 години и капитан Стоян Неделчев на 45 години. Двамата са опитни пилоти, съответно с 600 и 500 летателни часа. Без опасност за живота е бордовият инженер Алексей Каменов, който е с травма на крака и със счупени ребра. Той е излязъл сам от падналата машина и е успял да извърви около стотина метра.

Хеликоптерът е бил в изправност. През целия ден на него са се изпълнявали тренировъчни полети от други екипажи. Пантелеев, Неделчев и Каменов били четвъртият екипаж и са тренирали спасителна мисия на ниска височина между 30 и 50 метра, когато машината е паднала на земята. Според министъра и командването на ВВС и базата при тази височина време за реакция на екипажите няма. Хеликоптерът се е завъртял на 180 градуса и е паднал.

Какво признават от самата армия?

През 2017 г. българските военни въздухоплавателни средства бяха свързани с 36 авиационни произшествия, от които един сериозен инцидент.
Това се посочва в Доклада за състоянието на отбраната и въоръжените сили през 2017 г.

Общият брой на авиационните произшествия през 2017 г. е със седем повече спрямо 2016 г. Приблизително 70 % от авиационните произшествия са в следствие откази на авиационната техника, по-голямата част от която е съветско производство – 58 %, произведена през 80-те години на миналия ХХ век и на предела на назначения технически ресурс по време.

Допуснати са и шест авиационни инцидента с чуждестранни военни въздухоплавателни средства, които са разследвани от страната-оператор, съгласно STANAG 3531.
Вследствие на задълбочаващите се проблеми с поддръжката на авиационната техника и ограниченото ресурсно осигуряване, продължи тенденцията за намаляване на броя летателни часове на летателния състав.

Това продължаващо противоречие с изискванията на съюзническите стандарти и политики, създава реална заплаха за необходимото ниво на безопасност на полетите, способностите за изпълнение на поетите съюзнически ангажименти и ограничава възможностите за приучване на млад летателен състав за изпълнение на дежурството по охрана на въздушното пространство на Алианса и на другите типове авиационна техника.
Това се признава в доклада от министерството на отбраната.

Изпълнението по отношение на броя на летателните часове на сертифицираните декларирани формирования през годината е както следва: „Авиационни сили с нарастваща степен на готовност” - изпълнени са 77 % от планираните; „Сили за развръщане с нарастваща степен на готовност” - изпълнени са 96 % от планираните.

Поклон пред загиналите пилоти

In memoriam: Знамето на Гергьовден

Капитан Пламен Пантилеев е бил командир на авиационно звено във военно формирование 32 040 - Крумово. Във Въоръжените сили служи от 1994 г. Роден е на 14 юни 1970 г. в гр. Бяла, област Русе. Завършил е висше образование във ВНВВУ „Георги Бенковски“ - Долна Митрополия през 1994 г. със специалност „летец-пилот“ за Военновъздушните сили (ВВС) на вертолет. Летец-пилот ІІ клас с над 600 летателни часа. Летял е на L-29, Bell 206 и Ми-17. Награждаван е многократно от командирите си със служебна благодарност и от началника на отбраната. Женен с две деца.

In memoriam: Знамето на Гергьовден

Капитан Стоян Неделчев е бил щурман на вертолет в авиационно звено на военно формирование 32 040 - Крумово. Във Въоръжените сили служи от 1997 г. Роден е на 31 януари 1973 г. в гр. Елхово. Завършил е ВВВУ „Георги Бенковски“ – Долна Митрополия през 1997 г. със специалност „летец – пилот“ на вертолет. Летец-пилот ІІІ клас с над 500 летателни часа. Летял е на Ми-2, Ми-8 и Ми-17. Награждаван е многократно със служебна благодарност. Женен с две деца.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Българин

    55 2 Отговор
    Поклон!
  • 2 Инкогнито

    57 7 Отговор
    Всичко което е с изтекъл срок на годност да се бракува! И без друго не може да се ползва така че поне да не убива.
    Реално на парада е летяла машина която не е била изправна можеше да дтане още по голяма беля на 6 Май!!! ГЕРБ са безкруполни крадци!
  • 3 при султаня

    47 7 Отговор
    А Боко днес се развява из Турция !?!?
  • 4 Дедо Стефчо

    28 2 Отговор
    Браво на Факти.бг! Статия основана на факти.... Дано онези с фуражките да я прочетат....
  • 5 БИВШ

    46 1 Отговор
    Поклон и светла им памет, само за информация, по Татово време в същото поделение за 14 години на вертолети Ми 4 и Ми 17 имам 4370 часа нальот. Още веднъж поклон

    Коментиран от #15

  • 6 Ко каза ко

    26 0 Отговор
    Поклон. Иначе сме като в американско списание In memoriam. Да бехте фраснали поне цялото заглавие на английски.
  • 7 ПОКЛОН

    46 2 Отговор
    ПОКЛОН ПРЕД ЖЕРТВИТЕ НА ЕДНА СКАПАНА ОТ ПОЛИТИЦИТЕ ДЪРЖАВА, КОЯТО НЕ НАМЕРИ СРЕДСТВА НИТО ЗА ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ , НИТО ЗА ПЕНСИИ , НИТО ЗА АРМИЯТА СИ !!

    СЛЕД КАТО ПАДНА И ПОСЛЕДНИЯ БЪЛГАРСКИ ХЕЛИКОПТЕР , КАРАКАЧОНОВ /агент Иван/ СПОКОЙНО МОЖЕ ДА СЕ ОБЪРНЕ КЪМ ТУРСКИТЕ ВВС ЗА ЗАЩИТА НА ЕДНО ПРОСТРАНСТВО КОЕТО ТЕ СМЯТАТ И БЕЗ ТОВА ЗА СВОЕ.
  • 8 Димитров

    23 4 Отговор
    ЖАЛКО за МОМЧЕТАТА........Аэрофлот плаща !19 000 лв ЗАПЛАТА......Азиатците до 50 000 лв.ЗАПЛАТА.........Хора заминавайте.......ВЪНШНИЯ ни ДЪЛГ Е НАД 50 МИЛЯРДА.......КАРАКАЧАНОВ КОРЕМАМУ струва 2 МИЛИОНА
  • 9 Стян

    8 33 Отговор
    За този вертолет преди парада тия двамата летци бог да ги прости казаха пред цяла България че горе долу са го закрепили да мине парада.И докога руски мекерета ще ни управляват и ще спират прогреса на Бг към цивилизованите държави.И кой ще даде или продаде съвременна авиационна техника на отявлени руски агенти?

    Коментиран от #10

  • 10 ссср

    32 6 Отговор

    До коментар #9 от "Стян":

    Ти си много прост бе пич , то заради такива като теб продажни джендъри сме на тоя хал. Докато бяхме под така наречените руски мекерета имахме и армия и техника . Сега какво имаме бе палячо като сме вече 28 години под краварска окупация.
    Такива като тебе само бесилото ще ги оправи.

    Коментиран от #12, #13

  • 11 Петър

    20 2 Отговор
    Мир на праха им! Докато лошите руски въртикоптери си стояха зима и лете навън и си летяха зимно време без яд, съвременните ни 'талянски въртикоптери, трябва да са в хангари. Не можели да стоят навонка, че се разваляли. И зимата не могли да фърчат. Но са европски - добрички!
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Перото

    22 0 Отговор
    Бог да ги прости. Сърдечни съболезнования..
  • 15 Суйо

    10 0 Отговор

    До коментар #5 от "БИВШ":

    Това е истината. Да.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Поклон

    11 0 Отговор
    ПОКЛОН !