27 Февруари, 2012 15:33 1 248 0

Това да комуникираш правилно е важно за всеки от нас

  • софия-
  • аня дайнова-
  • pr-
  • правилна комуникация-
  • заплащане

Това да комуникираш правилно е важно за всеки от нас. Това заяви в Proинтервю експертът публични комуникации Аня Дайнова в отговор на въпрос дали само известните политици и бизнесмени би трябвало да ползват услугите на PR-a ? Според нея страшно много хора имат нужда да бъдат подготвени за контакти с институциите, на работното си място, а и в личните си отношения.

„Да, действително се e наложило мнението, че комуникационните услуги или ПР услугите, както вече се наложи да бъдат наричани в България, са превилегия на известни политици и големи бизнесмени. Може би това се дължи на факта, че тези хора по-често са в публичното пространство. Както вече е прието и да се смята, че изявите на тези хора са ръководени от техните ПР-и. Разбира се, нито политиците, нито сериозните бизнесмени не могат да си позволят да пренебрегват това, с какви послания и по какъв начин се представят пред хората. От това зависят техните политически и безнес кариери. А всъщност, това да комуникираш правилно е важно за всеки от нас. Моите наблюдения показват, че страшно много хора имат нужда да бъдат подготвени за контакти с институциите, на работното си място, а и в личните си отношения. Всеки от нас се е сблъсквал с високомерното и пренебрежително отношение на чиновниците, неразбирателство с началника си, както и с недоразумения в личните отношения, които често се дължат на това, че проблемите не са „изговорени”. А всъщност е ясно, че да се явиш на интервю за работа, да поискаш промяна на позицията си в службата си, да отстоиш правата си, без скандал, пред чиновника, трябва да си подготвен. Ето защо, все повече хора разбират това и намират за нормално да се консултират по тези въпроси със специалисти по комуникации. Ако за политиците, например, въпросът за публичната комуникация излиза на преден план, когато „замирише” на избори, хората трябва да взимат решения и правят своя избор всеки ден”, заяви Дайнова.

Попитана дали наистина  парите, които получава един PR за една кампания са толкова много, Дайнова заяви:

„За всяка една кампания, включително и политическа, възнаграждението на ПР-специалиста е в зависимост от поставената задача. Едно е да се направят няколко консултации, друго е да се поеме управлението на цялата кампания, в комуникационната й част. Добрият специалист няма да допусне глупаво харчене на пари за дейности и носители, които няма да донесат реална полза за постигане на поставената цел. Обикновено кампании, осъществявани само с една единствена цел – да бъдат похарчени пари, личат отдалече. Иначе, по света, една от приетите формули за определяне на възнаграждението за ПР-услуги, е от 10 до 20% от цялостния бюджет на кампанията”.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА