Председателят на управителния съвет на Научно-техническия съюз по транспорт, Ясен Ишев, сподели пред БНР, че около 55-60% от пътната мрежа се планира да бъде включена в ТОЛ таксата. С времето този обхват вероятно ще се разширява.
„Основната цел на по-разширения обхват е това да не се допусне тежкотоварни автомобили да използват второкласна и третокласна пътна мрежа, която не е пригодена за тези тежки товари и много по-бързо ще се разрушава“, коментира Ишев.
„Миналата седмица на сайта на МРРБ бяха публикувани наредба, изменение и допълнение на правилника за прилагане на Закона за пътищата и текст за таксите, които се събират. Всички те са с цел да приведат тази подзаконова нормативна уредба в съответствие със Закона за пътищата. Струва ми се, че има неразбиране от страна на ползвателите на пътната мрежа. И в момента на „Дунав мост“ се събират такси“, обясни Ишев и подчерта, че такива такси съществуват и в Европа.
Той даде пример с Австрия, където освен за винетка се плаща и отделно за определени съоръжения, например някои тунели. Според него е нормално да се събира отделна такса например за тунелите на Шипка и Петрохан.
„Не бих казал, че съоръженията са несигурни. Мисля, че се взимат достатъчно сериозни и адекватни мерки в последно време за тяхното привеждане в нормално експлоатационно състояние“, коментира още Ясен Ишев пред БНР.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Протест
10:17 19.11.2018
2 Авто спеца
10:17 19.11.2018
3 ЖуалПедрозо
Коментиран от #4
10:18 19.11.2018
4 Авто спеца
До коментар #3 от "ЖуалПедрозо":
+++всички такси които вървят с автомобила построи ги тези пътища за сметка на мизерията и демогравската криза а сега искат да си плащаме за пътищата с дупките и пързалящия се асфалт!10:21 19.11.2018
5 Манафов
10:21 19.11.2018
6 боцмана
10:31 19.11.2018
7 бббббб
10:38 19.11.2018
8 ГЕРБ
10:46 19.11.2018
9 горд БЪЛГАРИН
11:08 19.11.2018
10 Предложение
11:28 19.11.2018
11 FOW
11:31 19.11.2018
12 Byg
11:37 19.11.2018
13 Нико
Но второкласната пътна мрежа ( те третокласна нямат), така наречените национални пътища са свободни за движение и всеки може да избира по кой път да мине.
Със сигурност това го знаете, убеден съм от длъжността с която Ви представят.
Но лъжете, нагло.
11:57 19.11.2018
14 гост
Проф. Константинов да пресметне колко километра пътища могат да се построят и ремонтират с тези пари и заплати. Това се казва РИФОРМА!
15:59 20.11.2018
15 Патето Яки
20:53 20.11.2018
16 дупка до дупка
03:52 21.11.2018
17 гнида
13:48 21.11.2018