Правилната работа на вариатора предполага плавно ускорение на автомобила; за да може този агрегат да изкара обявения ресурс, е необходима по-специфична и най-вече - навременна поддръжка.
Но ако погледнете в специализираните форуми, ще забележите, че многобройни оплаквания от собственици на автомобили със CVT скоростни кутии, които най-често са свързани с техническите характеристики на агрегата.

Първият недостатък на CVT е, че ремонтът и поддръжката на такава скоростна кутия да доста скъпи
Това означава, че самите трансмисионни течности са по-скъпи и трябва да се сменят по-често, отколкото при автоматична трансмисия. Препоръчително е маслото във вариатора да се сменя на всеки 20-25 хиляди километра.
Вторият недостатък е, че вариаторът е чувствителен към прегряване
Този вид трансмисия не обича да работи при високи външни температури, както и в градски задръствания. Ако тези характеристики не се вземат предвид и трансмисията редовно се прегрява, експлоатационният живот на този агрегат ще бъде намален и той бързо ще излезе от строя.
Собствениците на автомобили със CVT кутии трябва да избягват и агресивния стил на шофиране
Тоест без рязко ускорение, скоростта трябва да се достига постепенно. За правилната работа на вариатора е необходимо плавно ускорение. Само този подход и редовната поддръжка ще гарантират, че вариаторът ще работи без прекъсване през целия си заявен срок на експлоатация.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бла
1. Всяка година/ година и половина обслужване.
2. Лятото не караме, особено ако има задръстване.
3. 0-100 от София до Ихтиман...
10:32 26.02.2025
2 Тъжно!
Коментиран от #31
10:35 26.02.2025
3 таксиджия 🚖
Коментиран от #4
10:41 26.02.2025
4 Слави
До коментар #3 от "таксиджия 🚖":
CVT-то си е супер адекватна кутия, но като всичко е направена да кара в рамките на гаранцията на автомобила. А селяните, като теб които си взимат 30 годишни кошове им е трудно да разберат идеята. Тук говорим за лека и адекватна кутия.Коментиран от #6, #16, #32
10:54 26.02.2025
5 уйеее
Коментиран от #8
11:00 26.02.2025
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Мимо
До коментар #5 от "уйеее":
Напълно подкрепям! Имам от година и нещо три годишен автомобил със CVT и мога да кажа от ЛИЧЕН опит, че наистина колата е много приятна за каране , мотора е много разтоварен и не на последно място - страшно икономичен. Говорим за пълноразмерен джип (няма да правя реклами) с РЕАЛЕН разход на бензин при извънградско каране около 7,5/100 и 8,5-9/100 на магистрала. И наистина кутията просто изисква грамотна и НОРМАЛНА експлоатация. А някой, дето купува 20 годишнна кола, която не си знае километрите , слага ЧИП , ликвидира кутията за 10 000 километра (която реално е полу-ликвидирана още с покупката) правейки се на състезател - почва да дава "експертни оценки" и почва да обяснява това какви боклуци са и как не става нищо от тях...Коментиран от #10
11:10 26.02.2025
9 Ами
Коментиран от #24
11:14 26.02.2025
10 От мен
До коментар #8 от "Мимо":
Здравейте, ако не е тайна коя е марката на автомобила, защото аз имах Нисан Кашкай с CVT и беше трагедия. Разхода на гориво беше доста висок, колата потдържаше много високи обороти на магистралата, това съответно водеше до високо ниво на шум в купето. Колата беше купена нова от магазина.Коментиран от #12, #14
11:24 26.02.2025
11 Коли за жени
11:28 26.02.2025
12 Неговата е спешъл едишън
До коментар #10 от "От мен":
Нещо като луноход за магистрала11:32 26.02.2025
13 Тойо
11:35 26.02.2025
14 Мимо
До коментар #10 от "От мен":
Митсубиши Аутлендър - 140 км/ч на магистрала - 2300 оборота и точно това ми направи отлично впечатление, защото и аз бях много скептично настроен. Не се "влача" по светофарите, както е казал някой по-нагоре, карам си колата съвсем прилично - минавам между 40 и 50 000 километра годишно. Никой никъде не казва ,че трябва да караш с 30 или да набираш до 120 от София до Вакарел - това са баш интерпретации на дървени философи. Просто наистина НЕ е хубаво да се издевателства над въпросната кола (както обича българина да прави по принцип с всичко) и да разказва после колко е здраво или съответно па как "нищо не става" от това , ако не му устиска на абдалските изпълнения.Коментиран от #19, #21
11:44 26.02.2025
15 Коко
11:57 26.02.2025
16 ПЗпзпзс
До коментар #4 от "Слави":
"Адекватна"? Според написаното в статията не виждам за какво точно е адекватно това CVT. Не случайно от време оно се ползва само при скутерите. Просто навсякъде другаде CVT-то е "неадекватно" и трябва да се пази като писано яйце.Коментиран от #29
12:57 26.02.2025
17 Пепито
14:06 26.02.2025
18 Общо взето
17:04 26.02.2025
19 Аз имам наблудение от Мицубиши
До коментар #14 от "Мимо":
Еклипс Крос Хибрид. Лично няма да повторя. Висок разход (12.5 -14.5), много вяло ускорение, а когато ускорява ще изкара буталата - супер високи обороти и страшен шум. Подобни наблядения имами от Тойота RAv4, Lexus UX250, Infiniti QX50 и QX60 и Нисан ЖукКоментиран от #22, #25
17:11 26.02.2025
20 Така е ..
18:12 26.02.2025
21 От мен
До коментар #14 от "Мимо":
Нисана държеже на 3000об/мин. при 140км/ч. Незнам може би е до кутията.Коментиран от #23
18:43 26.02.2025
22 Мимо
До коментар #19 от "Аз имам наблудение от Мицубиши":
Ами...аз няма как да се съглася, защото вече съм минал близо 70 000 с въпросното Мицубиши и впечатленията са ми съвсем различни. Ще вметна , че това ми е четвърти автомобил за последните 12-13 години, плюс още толкова на жена ми - така, че имам база за сравнение. Няма да влизам в подробности, но минавам 150-200 000 за между три и четири години, и сменям като не робувам на марки и модели, но немога да кажа в никакъв случай, че тази кутия не става за каране , даже съм приятно изненадан. Ама все пак: колкото хора - толкова различни мнения.18:48 26.02.2025
23 Мимо
До коментар #21 от "От мен":
Наистина нямам представа, явно са различни кутии. Няма как да кача клип - не ми пречи ей сега да изкарам някъде наблизо и да снимам от 0 до 120 например.18:51 26.02.2025
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Мимо
До коментар #19 от "Аз имам наблудение от Мицубиши":
А при хибрида на Аутлендър специално задвижванеро става по следния начин -двигателя захранва генератор, които от своя страна захранва електромотори, там скоростна кутия НЯМА и този вид задвижване е основно за градски условия - извънградско не е рентабилно никак - високи обороти на двигателя , и голям разход - интересъвал съм се доста преди да купя моя и именно заради това НЕ е хибрид, защото там нещата са съвсем различни. При еклипс нямам представа дали е същото, но най вероятно Е ....18:56 26.02.2025
26 бай Даньо
19:19 26.02.2025
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Боби
21:13 26.02.2025
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 браток
21:54 26.02.2025
31 Ами не
До коментар #2 от "Тъжно!":
Скоростна кутия и автоматична трансмисия са различни неща!22:14 26.02.2025
32 Старец
До коментар #4 от "Слави":
CVT става само за скутерчета. Не сериозно е да се слага на големи и тежки автомобили, особено на SUV. Не издържат и непрекъснато дефектират.Коментиран от #39
07:26 27.02.2025
33 Хитрото
08:08 27.02.2025
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Миро
За тези които дават акъл да се карат ръчки... Да си ги карат те...
Коментиран от #36
13:14 27.02.2025
36 Пзпцпцчпцч
До коментар #35 от "Миро":
Епа, караме си ги и ви се смеем на сивитистите, обаче явно нежните ви душици не издържат на този "тормоз", ха-аха.14:23 27.02.2025
37 българина
14:38 27.02.2025
38 Токо
21:51 27.02.2025
39 Пецата
До коментар #32 от "Старец":
От кога започнахте да разбирате повече от японците , не знам? Това българина “разбира” от всичко!!!. Аз карам CH-r хибрид от четири години 80000 км, 5,5 среден разход. Автомобили в моя клас 1.8 , 120 к.с. На светофара ми дишат прахта. Страхотен градски автомобил. На магистрата , разход 7,5 с включен климатик и скорост 140. С тези данни мисля, че това е един страхотен автомобил със CVT трансмисия. Най приятния за каране според мен автомобил. На светофара се потегля бавно, за да се използва хибрида , а не че бавно CVT-то. Пояснение за разбирачите!!!01:13 28.02.2025
40 любител шофьор
08:27 28.02.2025
41 Бобчо
18:39 17.03.2025