Обясняваме защо маслото в CVT скоростните кутии трябва да се сменя по-често, отколкото в автоматичните трансмисии

26 Февруари, 2025 10:19 45 202 41

  • вариаторна трансмисия-
  • cvt-
  • съвети

Три важни технически характеристики на автомобил със CVT

Обясняваме защо маслото в CVT скоростните кутии трябва да се сменя по-често, отколкото в автоматичните трансмисии - 1
Снимки: Shutterstock

Правилната работа на вариатора предполага плавно ускорение на автомобила; за да може този агрегат да изкара обявения ресурс, е необходима по-специфична и най-вече - навременна поддръжка.

Но ако погледнете в специализираните форуми, ще забележите, че многобройни оплаквания от собственици на автомобили със CVT скоростни кутии, които най-често са свързани с техническите характеристики на агрегата.

Обясняваме защо маслото в CVT скоростните кутии трябва да се сменя по-често, отколкото в автоматичните трансмисии

Първият недостатък на CVT е, че ремонтът и поддръжката на такава скоростна кутия да доста скъпи

Това означава, че самите трансмисионни течности са по-скъпи и трябва да се сменят по-често, отколкото при автоматична трансмисия. Препоръчително е маслото във вариатора да се сменя на всеки 20-25 хиляди километра.

Вторият недостатък е, че вариаторът е чувствителен към прегряване

Този вид трансмисия не обича да работи при високи външни температури, както и в градски задръствания. Ако тези характеристики не се вземат предвид и трансмисията редовно се прегрява, експлоатационният живот на този агрегат ще бъде намален и той бързо ще излезе от строя.

Собствениците на автомобили със CVT кутии трябва да избягват и агресивния стил на шофиране

Тоест без рязко ускорение, скоростта трябва да се достига постепенно. За правилната работа на вариатора е необходимо плавно ускорение. Само този подход и редовната поддръжка ще гарантират, че вариаторът ще работи без прекъсване през целия си заявен срок на експлоатация.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 50 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бла

    93 1 Отговор
    Значи, от статията разбираме :
    1. Всяка година/ година и половина обслужване.
    2. Лятото не караме, особено ако има задръстване.
    3. 0-100 от София до Ихтиман...
  • 2 Тъжно!

    58 22 Отговор
    Като добавим, че масово се ползват в прехвалени и скъпоструващи марки в Европа, като Тойота, Нисан и Хонда картинката придобива трагичен облик.

    Коментиран от #31

  • 3 таксиджия 🚖

    41 58 Отговор
    Само розови евроатланти карат със cvt трансмисия.

    Коментиран от #4

  • 4 Слави

    48 49 Отговор

    До коментар #3 от "таксиджия 🚖":

    CVT-то си е супер адекватна кутия, но като всичко е направена да кара в рамките на гаранцията на автомобила. А селяните, като теб които си взимат 30 годишни кошове им е трудно да разберат идеята. Тук говорим за лека и адекватна кутия.

    Коментиран от #6, #16, #32

  • 5 уйеее

    56 37 Отговор
    CVT си е една добра кутия-стига да си уважавш колата.При това колите с такава кутия са супер икономични.Другото е мнения на дървени философи.

    Коментиран от #8

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Мимо

    50 18 Отговор

    До коментар #5 от "уйеее":

    Напълно подкрепям! Имам от година и нещо три годишен автомобил със CVT и мога да кажа от ЛИЧЕН опит, че наистина колата е много приятна за каране , мотора е много разтоварен и не на последно място - страшно икономичен. Говорим за пълноразмерен джип (няма да правя реклами) с РЕАЛЕН разход на бензин при извънградско каране около 7,5/100 и 8,5-9/100 на магистрала. И наистина кутията просто изисква грамотна и НОРМАЛНА експлоатация. А някой, дето купува 20 годишнна кола, която не си знае километрите , слага ЧИП , ликвидира кутията за 10 000 километра (която реално е полу-ликвидирана още с покупката) правейки се на състезател - почва да дава "експертни оценки" и почва да обяснява това какви боклуци са и как не става нищо от тях...

    Коментиран от #10

  • 9 Ами

    39 55 Отговор
    Сега разбирам защо всички с тойоти са бавняци и неадекватници. Най ме дразни като изпреварват по 2 минути. А на светофар тръгват като стари баби, колите пред тях са вече минали кръстовището и заминали, а те още се влачат и накрая ни хваща светофара. Вместо да минем 10 коли минаваме 5 и после защо се кибичи по 10 мин на 1 светофар и има задръстване

    Коментиран от #24

  • 10 От мен

    50 9 Отговор

    До коментар #8 от "Мимо":

    Здравейте, ако не е тайна коя е марката на автомобила, защото аз имах Нисан Кашкай с CVT и беше трагедия. Разхода на гориво беше доста висок, колата потдържаше много високи обороти на магистралата, това съответно водеше до високо ниво на шум в купето. Колата беше купена нова от магазина.

    Коментиран от #12, #14

  • 11 Коли за жени

    29 13 Отговор
    Всички нови автоматици са със CVT кутии - та$ак Уили
  • 12 Неговата е спешъл едишън

    27 3 Отговор

    До коментар #10 от "От мен":

    Нещо като луноход за магистрала
  • 13 Тойо

    25 4 Отговор
    Всички тези неща не се отнасят за планетарни системки като хибридните eCVT на Тойота. eCVT-тата имат други предимста и недостатъци - например маслото се сменя много рядко и издържат милион километра. От друга страна разходът на гориво е голям при висока скорост.
  • 14 Мимо

    45 7 Отговор

    До коментар #10 от "От мен":

    Митсубиши Аутлендър - 140 км/ч на магистрала - 2300 оборота и точно това ми направи отлично впечатление, защото и аз бях много скептично настроен. Не се "влача" по светофарите, както е казал някой по-нагоре, карам си колата съвсем прилично - минавам между 40 и 50 000 километра годишно. Никой никъде не казва ,че трябва да караш с 30 или да набираш до 120 от София до Вакарел - това са баш интерпретации на дървени философи. Просто наистина НЕ е хубаво да се издевателства над въпросната кола (както обича българина да прави по принцип с всичко) и да разказва после колко е здраво или съответно па как "нищо не става" от това , ако не му устиска на абдалските изпълнения.

    Коментиран от #19, #21

  • 15 Коко

    41 5 Отговор
    Приуса ми е на 600000км.Маслото на кутията сменям на 60000км.До тук проблеми нула.
  • 16 ПЗпзпзс

    33 19 Отговор

    До коментар #4 от "Слави":

    "Адекватна"? Според написаното в статията не виждам за какво точно е адекватно това CVT. Не случайно от време оно се ползва само при скутерите. Просто навсякъде другаде CVT-то е "неадекватно" и трябва да се пази като писано яйце.

    Коментиран от #29

  • 17 Пепито

    23 7 Отговор
    Аз си карам форд фокаса с ръчйата и хич не ми дреме за CVT... Хахаха
  • 18 Общо взето

    8 4 Отговор
    прозвуча - избягвайте CVT
  • 19 Аз имам наблудение от Мицубиши

    16 7 Отговор

    До коментар #14 от "Мимо":

    Еклипс Крос Хибрид. Лично няма да повторя. Висок разход (12.5 -14.5), много вяло ускорение, а когато ускорява ще изкара буталата - супер високи обороти и страшен шум. Подобни наблядения имами от Тойота RAv4, Lexus UX250, Infiniti QX50 и QX60 и Нисан Жук

    Коментиран от #22, #25

  • 20 Така е ..

    31 14 Отговор
    Вариатора е за скутери , не за коли .Не ги купувайте.Няма по добро от ръчна скоростна кутия.
  • 21 От мен

    6 2 Отговор

    До коментар #14 от "Мимо":

    Нисана държеже на 3000об/мин. при 140км/ч. Незнам може би е до кутията.

    Коментиран от #23

  • 22 Мимо

    16 8 Отговор

    До коментар #19 от "Аз имам наблудение от Мицубиши":

    Ами...аз няма как да се съглася, защото вече съм минал близо 70 000 с въпросното Мицубиши и впечатленията са ми съвсем различни. Ще вметна , че това ми е четвърти автомобил за последните 12-13 години, плюс още толкова на жена ми - така, че имам база за сравнение. Няма да влизам в подробности, но минавам 150-200 000 за между три и четири години, и сменям като не робувам на марки и модели, но немога да кажа в никакъв случай, че тази кутия не става за каране , даже съм приятно изненадан. Ама все пак: колкото хора - толкова различни мнения.
  • 23 Мимо

    4 3 Отговор

    До коментар #21 от "От мен":

    Наистина нямам представа, явно са различни кутии. Няма как да кача клип - не ми пречи ей сега да изкарам някъде наблизо и да снимам от 0 до 120 например.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Мимо

    4 2 Отговор

    До коментар #19 от "Аз имам наблудение от Мицубиши":

    А при хибрида на Аутлендър специално задвижванеро става по следния начин -двигателя захранва генератор, които от своя страна захранва електромотори, там скоростна кутия НЯМА и този вид задвижване е основно за градски условия - извънградско не е рентабилно никак - високи обороти на двигателя , и голям разход - интересъвал съм се доста преди да купя моя и именно заради това НЕ е хибрид, защото там нещата са съвсем различни. При еклипс нямам представа дали е същото, но най вероятно Е ....
  • 26 бай Даньо

    4 6 Отговор
    На хибридите на Тойота на практика не се сменя маслото на CVT , до 100 000 мили по американски, 160 000 км. Но интересното е че ако минеш тия 100к мили после специалистите препоръчват да не го сменяш до края на живота на колата. Причината била че системата вече има някакви луфтове и трябва малко по гъсто масло както вече е станало , освен това при точене и приточване може да задръстиш някой фини канали със стружки .
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Боби

    11 9 Отговор
    Само ръчно скорости другото смях за пари
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 браток

    10 9 Отговор
    Ама как може на леки коли да сложите предавка от Веспичка?????????????? Кой ненормалник би си купил такова недоразумение?????????????????
  • 31 Ами не

    7 3 Отговор

    До коментар #2 от "Тъжно!":

    Скоростна кутия и автоматична трансмисия са различни неща!
  • 32 Старец

    8 7 Отговор

    До коментар #4 от "Слави":

    CVT става само за скутерчета. Не сериозно е да се слага на големи и тежки автомобили, особено на SUV. Не издържат и непрекъснато дефектират.

    Коментиран от #39

  • 33 Хитрото

    7 5 Отговор
    Най - ху0авото CVT е продаденото CVT .
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Миро

    3 3 Отговор
    Моето мнение, че не трябва да се пише под един знаменател за всички CVT, има различни кутии на различни производители. Ако искаш да нямаш проблеми спазваш препоръките за поддръжка и експлоатация на производителя.
    За тези които дават акъл да се карат ръчки... Да си ги карат те...

    Коментиран от #36

  • 36 Пзпцпцчпцч

    4 2 Отговор

    До коментар #35 от "Миро":

    Епа, караме си ги и ви се смеем на сивитистите, обаче явно нежните ви душици не издържат на този "тормоз", ха-аха.
  • 37 българина

    5 1 Отговор
    всяко нешо което прегрява, значи не е направено да се охлажда. Отделно, че всички скоростни кутии са така направени, че трябва да разглобиш колата, за да я обслужиш, смяна на ремък масло и филтър. . Общо взето ти продават боклук от завода с ясното съзнание, че се счупи тежко каквото и да оравиш
  • 38 Токо

    2 1 Отговор
    Толкова пвърхностни рязъжденшя може да обели само Радко Славчев. Много е зле туй момче!
  • 39 Пецата

    6 4 Отговор

    До коментар #32 от "Старец":

    От кога започнахте да разбирате повече от японците , не знам? Това българина “разбира” от всичко!!!. Аз карам CH-r хибрид от четири години 80000 км, 5,5 среден разход. Автомобили в моя клас 1.8 , 120 к.с. На светофара ми дишат прахта. Страхотен градски автомобил. На магистрата , разход 7,5 с включен климатик и скорост 140. С тези данни мисля, че това е един страхотен автомобил със CVT трансмисия. Най приятния за каране според мен автомобил. На светофара се потегля бавно, за да се използва хибрида , а не че бавно CVT-то. Пояснение за разбирачите!!!
  • 40 любител шофьор

    5 0 Отговор
    Хибридите от отдавна са вече значителен дял от таксиметровите коли, които са със CVT и някой от които са с пробег от над един милион километра. Ако притежаваха такава слабост и особено при такава конкуренция между автопроизводителите, това до сега щеше да бъде широко известно. Но по известното за тях е, че са по леки, по евтини, по икономични и след като издържат по един милион километра и повече, значи са достатъчно дълготрайни. Това може да бъде потвърдено от всеки таксиметров шофьор на такава кола.
  • 41 Бобчо

    1 0 Отговор
    Не е хубаво да се пишат неща, които не са ти минали прз главата!!!!! Да сменяш масло на CVT на 20 - 25 000 км. е коментар от човек не разбиращ от този вед скоростни кутии. Че то маслото на двигателя се сменя на малко по-малко километри !?!?!. Аз карам кола с такава кутия, купена втора ръка на 137 000 км.(поне така показваше километража, а всички знаем колко е истински) и сменено масло (в оторизиран сервиз) от предишният собственик. Сменил съм маслото(100% или пълна смяна) след 95 000 км. и то беше в рамките на допустимото остаряване. Това е една много добра скоростна кутия и като всеки един агрегат от автомобила трябва да се използва разумно.