Обясняваме защо маслото в CVT скоростните кутии трябва да се сменя по-често, отколкото в автоматичните трансмисии

26 Февруари, 2025 10:19 12 535 17

  • вариаторна трансмисия-
  • cvt-
  • съвети

Три важни технически характеристики на автомобил със CVT

Обясняваме защо маслото в CVT скоростните кутии трябва да се сменя по-често, отколкото в автоматичните трансмисии - 1
Снимки: Shutterstock

Правилната работа на вариатора предполага плавно ускорение на автомобила; за да може този агрегат да изкара обявения ресурс, е необходима по-специфична и най-вече - навременна поддръжка.

Но ако погледнете в специализираните форуми, ще забележите, че многобройни оплаквания от собственици на автомобили със CVT скоростни кутии, които най-често са свързани с техническите характеристики на агрегата.

Обясняваме защо маслото в CVT скоростните кутии трябва да се сменя по-често, отколкото в автоматичните трансмисии

Първият недостатък на CVT е, че ремонтът и поддръжката на такава скоростна кутия да доста скъпи

Това означава, че самите трансмисионни течности са по-скъпи и трябва да се сменят по-често, отколкото при автоматична трансмисия. Препоръчително е маслото във вариатора да се сменя на всеки 20-25 хиляди километра.

Вторият недостатък е, че вариаторът е чувствителен към прегряване

Този вид трансмисия не обича да работи при високи външни температури, както и в градски задръствания. Ако тези характеристики не се вземат предвид и трансмисията редовно се прегрява, експлоатационният живот на този агрегат ще бъде намален и той бързо ще излезе от строя.

Собствениците на автомобили със CVT кутии трябва да избягват и агресивния стил на шофиране

Тоест без рязко ускорение, скоростта трябва да се достига постепенно. За правилната работа на вариатора е необходимо плавно ускорение. Само този подход и редовната поддръжка ще гарантират, че вариаторът ще работи без прекъсване през целия си заявен срок на експлоатация.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бла

    36 0 Отговор
    Значи, от статията разбираме :
    1. Всяка година/ година и половина обслужване.
    2. Лятото не караме, особено ако има задръстване.
    3. 0-100 от София до Ихтиман...
  • 2 Тъжно!

    27 5 Отговор
    Като добавим, че масово се ползват в прехвалени и скъпоструващи марки в Европа, като Тойота, Нисан и Хонда картинката придобива трагичен облик.
  • 3 таксиджия 🚖

    16 21 Отговор
    Само розови евроатланти карат със cvt трансмисия.

    Коментиран от #4

  • 4 Слави

    15 17 Отговор

    До коментар #3 от "таксиджия 🚖":

    CVT-то си е супер адекватна кутия, но като всичко е направена да кара в рамките на гаранцията на автомобила. А селяните, като теб които си взимат 30 годишни кошове им е трудно да разберат идеята. Тук говорим за лека и адекватна кутия.

    Коментиран от #6, #16

  • 5 уйеее

    15 16 Отговор
    CVT си е една добра кутия-стига да си уважавш колата.При това колите с такава кутия са супер икономични.Другото е мнения на дървени философи.

    Коментиран от #8

  • 6 таксиджия 🚖

    10 5 Отговор

    До коментар #4 от "Слави":

    Слави ползвай бананите 🍌 по предназначение! Грехота е да ползваш храна като "играчка". Евроатлантите не цените труда и храната.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Мимо

    9 9 Отговор

    До коментар #5 от "уйеее":

    Напълно подкрепям! Имам от година и нещо три годишен автомобил със CVT и мога да кажа от ЛИЧЕН опит, че наистина колата е много приятна за каране , мотора е много разтоварен и не на последно място - страшно икономичен. Говорим за пълноразмерен джип (няма да правя реклами) с РЕАЛЕН разход на бензин при извънградско каране около 7,5/100 и 8,5-9/100 на магистрала. И наистина кутията просто изисква грамотна и НОРМАЛНА експлоатация. А някой, дето купува 20 годишнна кола, която не си знае километрите , слага ЧИП , ликвидира кутията за 10 000 километра (която реално е полу-ликвидирана още с покупката) правейки се на състезател - почва да дава "експертни оценки" и почва да обяснява това какви боклуци са и как не става нищо от тях...

    Коментиран от #10

  • 9 Ами

    15 16 Отговор
    Сега разбирам защо всички с тойоти са бавняци и неадекватници. Най ме дразни като изпреварват по 2 минути. А на светофар тръгват като стари баби, колите пред тях са вече минали кръстовището и заминали, а те още се влачат и накрая ни хваща светофара. Вместо да минем 10 коли минаваме 5 и после защо се кибичи по 10 мин на 1 светофар и има задръстване
  • 10 От мен

    20 3 Отговор

    До коментар #8 от "Мимо":

    Здравейте, ако не е тайна коя е марката на автомобила, защото аз имах Нисан Кашкай с CVT и беше трагедия. Разхода на гориво беше доста висок, колата потдържаше много високи обороти на магистралата, това съответно водеше до високо ниво на шум в купето. Колата беше купена нова от магазина.

    Коментиран от #12, #14

  • 11 Коли за жени

    11 4 Отговор
    Всички нови автоматици са със CVT кутии - та$ак Уили
  • 12 Неговата е спешъл едишън

    11 0 Отговор

    До коментар #10 от "От мен":

    Нещо като луноход за магистрала
  • 13 Тойо

    7 0 Отговор
    Всички тези неща не се отнасят за планетарни системки като хибридните eCVT на Тойота. eCVT-тата имат други предимста и недостатъци - например маслото се сменя много рядко и издържат милион километра. От друга страна разходът на гориво е голям при висока скорост.
  • 14 Мимо

    7 1 Отговор

    До коментар #10 от "От мен":

    Митсубиши Аутлендър - 140 км/ч на магистрала - 2300 оборота и точно това ми направи отлично впечатление, защото и аз бях много скептично настроен. Не се "влача" по светофарите, както е казал някой по-нагоре, карам си колата съвсем прилично - минавам между 40 и 50 000 километра годишно. Никой никъде не казва ,че трябва да караш с 30 или да набираш до 120 от София до Вакарел - това са баш интерпретации на дървени философи. Просто наистина НЕ е хубаво да се издевателства над въпросната кола (както обича българина да прави по принцип с всичко) и да разказва после колко е здраво или съответно па как "нищо не става" от това , ако не му устиска на абдалските изпълнения.
  • 15 Коко

    11 1 Отговор
    Приуса ми е на 600000км.Маслото на кутията сменям на 60000км.До тук проблеми нула.
  • 16 ПЗпзпзс

    11 4 Отговор

    До коментар #4 от "Слави":

    "Адекватна"? Според написаното в статията не виждам за какво точно е адекватно това CVT. Не случайно от време оно се ползва само при скутерите. Просто навсякъде другаде CVT-то е "неадекватно" и трябва да се пази като писано яйце.
  • 17 Пепито

    4 1 Отговор
    Аз си карам форд фокаса с ръчйата и хич не ми дреме за CVT... Хахаха