5 Март, 2019 20:29 2 859 13

Регионалният министър обещава напредък по строителството на АМ "Хемус"

  • петя аврамова-
  • хемус-
  • магистрала-
  • белокопитово-
  • буховци

Участъкът между Белокопитово и Буховци ще бъде завършен през 2021 г.

Регионалният министър обещава напредък по строителството на АМ "Хемус" - 1
Снимка: БГНЕС

Строителството на автомагистрала „Хемус“ между п.в. Белокопитово и Буховци ще завърши през 2021 г. В момента се работи по трасе с дължина от 1.5 км. Участъкът е трасиран, отстранен е хумусният пласт, разчиства се строителната площадка, изпълнени са изкопни и взривни работи. Това съобщи в Търговище днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова при участието си в дискусията „Европа в нашия дом“.

Очаква се изграждането на останалите около 15 км да започне до края на тази година, съобщи министър Аврамова. Тя обясни, че се водят общо 29 дела от собственици срещу решението за отчуждаване на земи. Всички първи заседания са насрочени през първата половина на 2019 г. С трима от собствениците на имоти текат споразумения за обезщетяване със земеделска земя. В момента агенцията подготвя обществената поръчка за избор на оценител, който да изготви доклада за стойностната равносметка между имотите - частна собственост, засегнати от трасето на АМ "Хемус", и предложените за обезщетение от Държавния поземлен фонд. Така за строителство ще бъдат освободени 51 имота в землищата на селата Макариополско, Черенча, Градище и Буховци.

Общата дължина на трасето от с. Буховци до п. в. „Белокопитово“ от приоритетната за правителството магистрала е 16,32 км. Стойността на проектирането и строителството е 119,8 млн. лв. без ДДС. Автомагистралната отсечка ще бъде с по две ленти за движение в посока, две ленти за спиране, средна разделителна ивица, водещи ивици и банкети. Предвидено е изграждането на пътен възел „Буховци“ при пресичането на АМ „Хемус“ с пътя Буховци – Макариополско, както и пътни връзки с п.в. „Белокопитово“ и с пътя Търговище – Варна. В рамките на проекта ще бъдат изградени също 7 виадукта, 10 селскостопански подлеза и мост над р. Пакоша.

През 2018 г. в подобряване на пътната инфраструктура в област Търговище са инвестирани около 26 млн. лв. „Нашето желание е да направим всички пътища в България удобни и безопасни за пътуване, но все пак се налага да се съобразяваме с наличния финансов ресурс“, коментира министър Аврамова и обясни, че през тази година АПИ ще разполага с малко над 200 млн. лв. приходи от винетни такси и над 200 млн. лв. приходи от толсистемата за тежкотоварни автомобили, която ще заработи от 16 август 2019 г. Годината, в която се очаква пълният приход от тол такси, който ще бъде около 1 млрд. лв., ще е 2020 г.

Като важни за общините Петя Аврамова определи инвестициите по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020, с които се облагородява градската среда, ремонтират се улици и булеварди, подобрява се транспортът, санират се училища и детски градини, здравни и социални заведения.

На територията на област Търговище са сключени 15 договора по програмата за близо 33 млн. лв., които ще подобрят живота на хората. 12 от тях са проекти на общини на стойност над 28 млн. лв. Над 4 млн. лв. се инвестират по общо три проекта на министерствата на образованието и науката и на здравеопазването, с които се модернизират седем учебни заведения и се обновява здравната инфраструктура.

В Търговище министърът съобщи, че административната област е една от шестте нови територии, които отговарят на условието в техните граници ВиК услугите да се предоставят от един ВиК оператор, което я прави допустима за получаване на безвъзмездна финансова помощ от фондовете на Европейския съюз.

По време на срещата Петя Аврамова увери младите хора, че България има нужда от тях. Бизнесът се задъхва от липсата на технически кадри. Много млади хора не се ориентират към техническите специалности, а те дават по-широко поле за изява и развитие. Основният ни приоритет е образованието – правим добри училища, осигурихме по-високи доходи на учителите, работим и за модернизиране на инфраструктурата. Това, което държавата може да направи, го прави, защото всички големи инвеститори търсят инфраструктура и добре подготвени кадри. Затова – ориентирайте се към технически науки, те дават шанс за развитие и високи доходи, отбеляза Аврамова.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ам черно море

    13 3 Отговор
    Направиме ли и варна бургас златни ще сме

    Коментиран от #2

  • 2 Анонимен

    6 1 Отговор

    До коментар #1 от "Ам черно море":

    То с това темпо ще е по-бързо да построим Варна до Бургас. И почти сигурно ще е и по-евтино
  • 3 Той

    12 0 Отговор
    Тя и комшийката ми обеща да ми даде,ма обещанието не е като даването-още чакам!

    Коментиран от #5

  • 4 Монк

    17 4 Отговор
    Всичко е лъжа -измама,бягайте хора от БГ,всичко умира,един ден и пенсии няма да има за вас
  • 5 Голем смях

    14 4 Отговор

    До коментар #3 от "Той":

    Тя и мойта комшийка ми обеща,ама докато чакам тя стана на 60 г. и вече се плаша че ще изпълни обещанието си.Всичко това са предизборни алабализми.Сега ще строят магистралата за Калотина.Русе -В.Търново ще я дъвчат още поне 20 години ,а Варна -Бургас никога няма да стане.Няма ли я София в началото и няма ли келепир за софиянци всичко е чешене на езиците.
  • 6 българина

    12 3 Отговор
    16 km 3 г!!!!!!!!!!!!!!! същото като белене 30 г, а козлодуй за 4 г!!!!!!!! в България произовдителността на труда е правопропорционална на кражбите на герб и обратнопропорционална на световния прогрес
  • 7 Amix

    7 0 Отговор
    Точно този участък започна уж 2018г. А ще завърши 2021...
    3 години за 15 километра отсечка.
    Браво на герб...
  • 8 Коко

    2 0 Отговор
    Хората до Марс ще стигнат до тогава.....златния век на ГерП(сори на Боко и Цвъко)
  • 9 Еврором

    3 0 Отговор
    Не е далече деня в който по цялата пътна мрежа ще се движат само катуни.
  • 10 1234

    2 1 Отговор
    парите за хемус ще свършат преди 2021. при герб няма нито един проект свършен нито навреме нито без ремонти и доплащане
  • 11 Запознат

    1 0 Отговор
    Аз предлагам, само да подготвят трасето, само да изравнят земята. Да го оставят черен път. Като преди 100 год. Т. е. да направят заготовката. Така, да изпишат, че са направили магистралата, да си вземат парите /смятай откраднат, така или иначе ще откраднат/да вземат парите за потока, за Белене, за всичко, което се сетят за 10години напред и всички заедно, зелено, сини, червени, министри, дупетати, администрация, полиция, всички свързани с администрация. Парите дето откраднаха до сега и тея дето ще ги вземат, и без това няма да могат да ги изхарчат и 10 живота да имат. Да вземат да се изнесат от БГ и да ни оставят държавата на мас, дето си загубихме младостта тук, ние ще си оправим държавата за нашите деца.... Мечтии.. Само те са безплатни.
  • 12 Шаран БГ

    2 0 Отговор
    Свинетка Павлова Ви го рече :" Варна-Бургас - ЙОК ! Лете по пътя -тарапана, ама зиме " мъртвило " " ! Френците и италианците покрай морето в скалите на Алпите, каква магистрала са направили .... и то преди години !!?? От гр. Русе до възелът /бъдещият, който ЩЕ стане някой ден, със АМ " Хемус" / теренът е прекалено "сложен". И едва ли някога ще има АМ от Видин до Ябланица." Имаме да правим толкова ремонти, пари няма , а работници -въобще и изобщо не се намират! ? "Ама пък каква гордост за АМ "Хемус"- 16 км за три години - 320 км - за 20 години. ЩЕ....ЩЕ.....ЩЕ, ама след изборите ЦЪК ! И заплатите с бонусите барабар, вървят като по АМ !!
  • 13 Варна

    1 0 Отговор
    Това показва, че приоритетите на шопите са други! Ако толкова бързаха и искаха до сега щяха да я свършат. Ако сте чели от преди няколко дни плановете на АПИ и на държавата за пътища, ще установите, че пак Северна България е прецаканата. Повече пари отново отиват за южна.
    А Варна - Бургас нямат въобще никакво намерение да я правят
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове