Гласуването в Европейския парламент по пакета "Мобилност" не е окончателното му приемане, а само пореден етап. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков в "Панорама".
Той добави, че предстоят институционални преговори и в тях България ще продължи да отстоява позициите си.
Министърът заяви, че приемането на пакета, срещу който протестират българските превозвачи, е станало чрез натиск и сложни процедурни похвати и коментира, че това е случило без правни и процедурни основания.
Евродепутатите от Източна Европа са едва една трета от членовете на Европейския парламент, обясни той.
Сега България ще се опита да забави преговорите до края на румънското председателство на ЕС и до следващия Европейски парламент, който ще бъде избран след изборите.
Желязков каза, че България е имала ясна позиция от самото анонсиране на промените през 2016 г. Тя е продиктувана от факта, че глобалните процеси са лишили българските превозвачи от традиционни пазари като Турция и Иран и те се се преориентирали към Централна Европа, откъдето сега се опитват да ги изтласкат.
Той заяви, че българските евродепутати са се държали достойно в пленарната зала и им благодари.
Желязков отхвърли укора на Сергей Станишев, че по време на българското председателство на Съвета е била пропусната възможността да се решат по-благоприятно въпросите на превозвачите. Министърът посочи, че България е внесла множество компромисни предложения по текстовете, но те са били посрещнати с мълчание от големите държави, които изчакали председателството на Австрия да приемат решения в търсената от тях посока.
Министърът коментира и скандалите с имотите на представители на властта. Според него при съмнения, хората, които заемат държавни позиции трябва да ги освобождават.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Темидофф
08:58 06.04.2019
2 Истина зла
Коментиран от #3
09:02 06.04.2019
3 Да да да
До коментар #2 от "Истина зла":
С продажни и некадърни политици ! Така става !09:03 06.04.2019
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Lolov
Коментиран от #7, #9, #10
09:09 06.04.2019
6 Джак
09:31 06.04.2019
7 istinata
До коментар #5 от "Lolov":
Да да да ! Най ниски заплати ! Мизерни пенсии ! Защо така ?09:33 06.04.2019
8 Но уорк ин БГ
10:08 06.04.2019
9 пейо
До коментар #5 от "Lolov":
Така е!!!! НЕ го разбират, че това е в полза на шофьорите. Нормално работодателите да реват като им бръкнеш в джоба. Трябва и тази практика на осигуряване на минималната да престане. Не може 40 години караш като луд и накрая 200 лв пенсия.10:14 06.04.2019
10 Кълвач
До коментар #5 от "Lolov":
Напротив, много хора вече го разбраха, но пропагандата на държавата в защита на неколцина олигарси-робовладелци е много силна! Негодниците от всички политически сили се обединиха да лобират за тях, ПРОТИВ интересите на шофьорите!10:44 06.04.2019
11 493
11:45 06.04.2019
12 SAD
У нас шофьорите получават добри заплати , но на ръка а се осигуряват на минимална заплата.Чрез други техники и похвати фирмите спестяват и не плащат налози в хазната......и така сметката на нашите излиза и правят дъмпинг на цените.
Обаче за разлика от България , където държавата е мащеха на гражданите и бизнеса , то в Западна Европа държавите са майки и яростно отстояват интересите на гражданите и бизнеса.
От цялята работа ще пострадат не шофьорите , а техните шефове.
Точно заради "маститите шефове" се вдига цялата тази дандания в нашите медии.
Истината е друга.
11:51 06.04.2019
13 Васил
12:02 06.04.2019
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Матей
14:02 06.04.2019
16 карашик новини
20:15 06.04.2019