Понякога хората, за да спестят пари, поставят газови уредби в неоторизирани сервизи или сами. Трябва да осъзнаваме своята отговорност. Трябва да осъзнаем, че една неизправна кола на пътя е опасна. Това коментира председателят на Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата” Малина Крумова в ефира на БТВ.
Тя коментира и темата за електрическите тротинетки. По думите ѝ те ще се третират като велосипеди.
„Екологичните транспортни средства ще могат да се придвижват по велоалеи и улици с ограничение до 50 км/ч. Това е едно от предложенията за регулиране на новите превозните средства, заяви Крумова.
„Не искаме да ограничим това екологично транспортно средство – то облекчава трафика и позволява индивидуално придвижване. Тротинетките ще могат да използват велоинфраструктура или зони с успокоено движение”, заяви Крумова.
Тя допълни, че по улиците е-тротинетките ще могат да се движат в най-дясната част на платното, но само по такива, където ограничението за движение е до 50 км/ч.
Санкциите се предвиждат да са същите като при велосипедистите.
Въвежда се и възрастово ограничение – 16 г., а 14 и 15-годишните ще могат да се движат само по велоинфрастуктурата.
„Предизвика дискусия каската, според нас трябва да е задължителна, но срещаме отпор от ползвателите. Постигнахме съгласие за светлоотразителните елементи в тъмната част на денонощието. Важно тротинетките да имат светлини и отпред и отзад”, заяви председателят на Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата”.
На този етап тротинетките няма да се регистрират.
От днес предложенията са публикувани за обществено обсъждане.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ех нема да има рекет и кражбина за кат
11:17 17.09.2019
2 САП
С това нещо да влезеш в трафик сред коли с тия малки колела и нашите пътища с дупки и вероятността да паднеш от него заради решетка на шахта(в повечето това малко колело ще се заклини) или дупка в асфалта в трафика, трябва най-малкото да си търсач на силни усещания. А реално за мен инстинктите ти за само съхранение хич ги няма и явно имаш самоубиствени наклонности.
Коментиран от #12
11:28 17.09.2019
3 Коmapak
11:29 17.09.2019
4 катю
11:48 17.09.2019
5 плевен
11:49 17.09.2019
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Мартин
Коментиран от #15
12:07 17.09.2019
9 Мартин
До коментар #7 от "Румяна Костова":
Имам новина за теб - мразим ви безплатно!Коментиран от #11
12:08 17.09.2019
10 Ивайло
12:09 17.09.2019
11 Мартин
До коментар #9 от "Мартин":
И Кремъл мразим безплатно, и Истанбул мразим безплатно, и Техеран мразим безплатно, и Вашингтон мразим безплатно, и Лондон мразим безплатно! Плоски сте като Андреа преди операциите, според вас единствената причина някой да не ви харесва е ако му се плаща? Толкова ли сте хубави бе? Толкова ли сте кадърни? Къде са ми приятелите, защо половината ми град работи в чужбина, щото сте готини или щото Русия им плаща за да напускат страната?12:11 17.09.2019
12 Гост
До коментар #2 от "САП":
Може и да си прав колега,но сигурно живееш в голям град(като мен),където и ходенето пеша е опасно.Но в някое по малко градче или село,където няма толкова голям трафик мисля няма да е проблем,иначе и аз карам колело но само в морската градина за удоволствие,по улиците ме е страх...Коментиран от #18
12:29 17.09.2019
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 гост
12:39 17.09.2019
15 Хистори
До коментар #8 от "Мартин":
Решението е разумно. Байкър съм и често карам байк. В града не ми е нужен ДВГ. Но в дъждовни дни покфив трябва. Най-екологичния превоз е ел влакове и мотриси. Също и морския, речния. Автомобила е необходимост по селата, защото рейсовете са рядкост. Но най-практично ел. двуколесно е ел. селозипед 500-1000 вата. Защото скутера е тежък и бър,з, не е за града, а има и малки гуми. Тротинетката е опасна поради риска малкитд гуми да се спрат или отклонят от дупки, бордюри. Мощните мотори са риск за нашите пътища. За междуградско ел. двигател е добре да е над 2киловата, и скутерите са практични. До 70 км на нашите пътища се живее. Самите тротинетки са неудобни, нямат седалка и рязко усукване би те съборило. Общинарите са виновни, че направиха висока цена на билета. Така този транспофт стана неатрактивен. Летящите коли не са практични за град, риска от сблъсък и падане е висок. Практични са ел. велосипед от 350до 750 вата, въртят се педалитд, а двигателя подпомага. Добър избор е 500 вата 48 волта.13:51 17.09.2019
16 Bingo
15:30 17.09.2019
17 Кой68
17:41 17.09.2019
18 САП
До коментар #12 от "Гост":
За трафика си прав в селата е слаб, но пътищата там са такива, че обикновено изобщо не стават за подобен транспорт. А и в селата повечето са възрастни хора как ги виждаш на подобно нещо.Подобни устройства се ползват от сводни сравнително млади хора, които по често го правят за забавление, да са модерни, да са модни, да са оригинални и др. подобни.
Като функционалност ел. тротинетката е много зле. Може да ги караш само в сравнително хубаво време. В лошо време една локва с дупка в нея и си хванал тротоарна екзема. Представи си, че отиваш на работа нея - ок. На връщане от работа трябва да купиш нещо за ядене или др. за вкъщи по обемисто. И ще караш тая тротинетка и ще балансираш на нея с багаж. Ми, където и да е подобно движение е проблемно за трафик да не говорим.
За колелото не споря много по функционално и безопасно е. При него само едно не разбирам това, че твърдят "Карам го за здраве".
Е ми на някой път с много платна на него или велоалея до него за, какво здраве ми говорите, така се захлебвате с изгорели газове че думи нямам.
18:24 17.09.2019
19 james
00:14 18.09.2019