Всяка от триногите камери на КАТ успява да заснеме между 100 и 200 нарушители на ден. 30-те уреда са единствените у нас, които се използват за засичане на шофьори с превишена скорост по тъмно. Пътна полиция разполага с 31 триноги камери, няколко стационарни и близо 150 мобилни, които засичат от патрулките. Повечето от стационарните устройства са стари, често се развалят и са на ремонт. Радарите в патрулките на полицаите пък се ползват основно през деня. Полицаите разчитат най-вече на модерните триноги, посочва NOVA.
Едно от местата, където най-често могат да ви снимат в нарушение, е на отклонението на булевард "Брюксел" към Терминал 1. Само за броени метри ограничението на скоростта пада от 80 на 40 километра. Всяка област у нас разполага с по една тринога камера. В София уредите са три и се ползват денонощно.
"Нарушителите главно са нощно време", каза Мартин Пасков от "Пътна полиция"-СДВР. Тогава пътните полицаи разчитат на радарите основно по големите булеварди.
"Над 300 метра може спокойно да работи техническото средство, но зависи главно от човека, който ще настройва, от служителя", каза още Пасков. Полицаите най-често настройват уредите да засичат нарушители на разстояние до 200 метра. Те успяват, за разлика от останалите камери на КАТ, да снимат всички шофьори с превишена скорост, дори да са шест-седем наведнъж.
"Както приближаващи, така и отдалечаващи автомобили, сама разпознава регистрационния номер на автомобила", заяви Мартин Пасков.
Когато не става дума за превишена скорост, пътните полицаи разчитат на малките камери в патрулките, които следят за корупция. С тях те засичат нарушения на пътя в движение.
"Тези записи могат да се използват като доказателствено средство по отношение дори на нарушения, които са извършени, преди да бъдат спрени водачите за проверка или пък друг участник в движението", каза Мария Ботева от "Пътна полиция".
За да докажат от КАТ на шофьорите, че не дебнат за нарушения, за да събират глоби, а за да ги опазят живи на пътя, предлагат безплатна услуга. "Биха могли да направят справка при колегите дали имат отнети контролни точки, колко контролни точки им остават, да научат дали имат електронен фиш, за който все още не са били известени", каза още Ботева.
Услугата се предлага на Международния автомобилен салон в София. Бонусът е, че на изложението полицаите няма да отнемат книжката на водача, ако се установи, че е нарушител. "При желание биха могли да получат елекронен фиш, който не им е бил връчен", заяви Ботева.
Шофьорите могат да проверят и дали отговарят на условията за златен талон – 6 години без нарушение, както и колко контролни точки имат. Очаква се до края на годината на пътя да следят 56 нови камери за превишена скорост, както и няколко системи за превишена средна скорост.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Петър Андонов
Коментиран от #15
16:34 12.10.2019
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Сух
До коментар #2 от "Като пуснем магнетрона или клистрона":
Ще си свариш белтъка с тва нещо17:01 12.10.2019
4 КАТ
17:06 12.10.2019
5 Коректен
Кучетата лаят, керванът си върви.
17:10 12.10.2019
6 Amix
17:14 12.10.2019
7 Логика
17:20 12.10.2019
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 мислещ
До коментар #10 от "Истината":
Именно. Аз карам бързо, но за 20 години не съм имал катастрофа. Едно е да караш бързо, друго е да караш безразсъдно-убийствено-самоубийствено. Ако тръгнеш да изпреварваш на късмет без да знаеш идва ли кола, да не зачиташ предимство и да не знаеш възможностите на колата и себе си (И да не ги съобразяваш с пътната обстановка), ето тогава стават сериозните произшествия. Ама тези никой никога няма да ги глоби, освен ако не ги хване някъде камера...та може и да ги глобят, ама пак няма да е за каквото трябва. А наред с тях ще глобят още 10 пъти по толкова, които не са убийци-самоубийци.И, между другото, има още един важен фактор, който винаги се подценява: Душевното състояние. Когато на всяка крачка те мачкат, разбира се, че няма да си в час и може даже без диво каране да направиш бели, ей така, от нерви. Всичко в държавата е организирано именно да те побърка. Не съм гледал "Жокера" още, но май точно този аспект се засяга...
Освен това постоянното мислене за правила, знаци и камери допълнително увеличават риска, дори да ти няма нищо на душевното състояние. Законът забранява говоренето по телефон и писането докато шофираш...А гледането на километража не само не е забранено, а задължително. Ами не е по-малко опасно, ама хич.
18:14 12.10.2019
13 Режимът
18:19 12.10.2019
14 Минаващ
Съкратете ги и купете камери, те поне ща вършат работа.
18:24 12.10.2019
15 Много си мек, приятелю!
До коментар #1 от "Петър Андонов":
Дай по здраво - лагери, смърт... Келеши били тия, които карали бързо! А тези, които се влачат като сополи? А тези, които въобще не могат да карат, но и те се напъват??? И аз искам спокойствие, друже, но животът в големия град не ми го позволява! И аман от такива като теб, дето все много знаят и се възмущават! Цинично е, но животът е състезание - по-бързо, по-високо, по-далеко... Ако ли не си аут - я умрял от глад, я смачкан от кола, я нещо друго, но АУТ! Ясно?Коментиран от #17
18:49 12.10.2019
16 гост
Реално камери слагат на път, където няма пресичащи, няма пешеходци, идеални са настилките, има мантинели, има километри видимост и... ограничение 50 км/ч.
… Като хващат толкова нарушители за превишена скорост, колко от тях са катастрофирали след триногата?
21:12 12.10.2019
17 Сух
До коментар #15 от "Много си мек, приятелю!":
Нали си наясно, че квото и да правиш така или иначе накрая има смърт?! Колко да се състезаваш?23:12 12.10.2019
18 Бай Шиле
23:48 12.10.2019
19 Щукар
08:12 13.10.2019
20 Щукар
08:16 13.10.2019
21 TIE X1 Advanced
13:08 14.10.2019