Автомобилите на газ са най-екологични и на практика не замърсяват въздуха, затова отново ще поставя въпроса за намаляване на данъка за тях. Това заяви за „Труд" депутатът от „Обединени патриоти" Искрен Веселинов.
Още през миналата година, преди гласуването на бюджета за 2019 г., депутати от „Обединени патриоти" бяха предложили промени в Закона за местните данъци и такси, които предвиждат по-малък налог за автомобилите на газ. Законопроектът им обаче въобще не стигнал до гласуване в пленарната зала на парламента. Гледали го само в комисия и нямало никакви обяснения защо не влиза за гласуване в зала.
По това време от ГЕРБ даваха уклончиви обяснения за бавенето на законопроекта на патриотите. Депутати твърдяха, че голяма част от колите с газови бутилки били и на бензин и не се знаело реално с какво гориво вървят. Подобно твърдение е нелепо, репликираха от опозицията и допуснаха, че финансовият министър Владислав Горанов е против намаляване на данъка за автомобили на газ.
Автомобилите с газови уредби, които са преминали периодичен технически преглед към ноември, са 397 466 броя, отговориха от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация" на запитване на „Труд". Това са около 12% от автомобилите в страната.
Към 1 ноември в България се движат 215 424 автомобила, в чийто талон е записано, че са на газ, сочат пък данните на КАТ. Най-голям - 175 549, е броят на колите на газ и бензин, 19 927 са само на втечнен нефтен газ (пропан бутан), а 19 523 са само на природен газ (метан).
Данните на КАТ обаче включват само фабрично монтираните газови уредби преди първа регистрация. Сред тях са и най-новите автобуси в София и други градове, чийто двигатели се задвижват на метан.
Ако авто-газовата уредба е монтирана у нас, шофьорът трябва да ходи специално в КАТ, за да си смени талона на колата, което се прави от малко хора, уточниха експерти пред „Труд".
Сред колите с газови уредби са почти 100% от такситата, но има и единични бройки от скъпи марки като „Бентли“ и „Порше“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пеуник
11:06 29.11.2019
2 Balgarin
11:07 29.11.2019
3 гост
Коментиран от #5, #6, #8, #13, #16, #26, #36
11:09 29.11.2019
4 ....
11:16 29.11.2019
5 Гост
До коментар #3 от "гост":
Т*пчо, хората се топлят на печки на пропан бутан в затворени помещения без комини, спят на включена печка и никой не е умрял. Я пробвай да се топлиш на бензин да не говорим за дизел. Отделял бил CO2. От СО2 ли се умира или от азотни окиси, твърди частици и т.н.Коментиран от #33
11:17 29.11.2019
6 Гост
До коментар #3 от "гост":
Освен това си толкова пр*ст че дори не знаеш че за горенето на литър бензин се отделя повече СО2 отколкото за литър пропан-бутан. Просто в литър газ има по-малко енергия. Което е и причината за по-високия разход на газ спрямо бензин.LPG cars have 11% CO2 benefit
Преведи си го това с гугъл транслейт и отивай да издоиш овцете
11:20 29.11.2019
7 MAK
Коментиран от #9
11:26 29.11.2019
8 Stoich
До коментар #3 от "гост":
Колега, проблемът не е диоксида, а огромното количество кислород, от което се нуждае горивния процес при камиони и самолети. Гори се изсичат масово без да се засаждат нови. Всичко останало са глупости на управляващите по цял свят!11:27 29.11.2019
9 Hellish
До коментар #7 от "MAK":
То и теб трябва да ти забранят да съществуваш , за да не цапаш генофонда ,но уви!В този ред на мисли, по-нисък данък за коли на газ и данък който се определя на база пробег. Не може човек който кара 5Кна година и такъв който кара 100К на година да са с един и същ данък или тоя със уж по новата кола да плаща по-малко нищо ,че е ремапнат с изкарани катализатори филтри и запушени агр-и
Коментиран от #11
11:36 29.11.2019
10 onq s konq
Коментиран от #14, #15, #20
11:44 29.11.2019
11 Читател
До коментар #9 от "Hellish":
Данъкът в/у автомобилите е "имуществен". Затова не е обвързан с пробега. А данъкът, който плащаме спрямо пробег се нарича "акциз" :)Чрез него с всеки литър гориво наливаме в "държавната касичка". Просто плащаме куп данъци :) и вече забравяме какви данъци имаме.
Идеята "с високи данъци да махнем старите коли" е тотално глупава и неприложима за нас.
Коментиран от #18
11:47 29.11.2019
12 ДО 3
11:49 29.11.2019
13 боцмана
До коментар #3 от "гост":
Тук става въпрос за вдигането на данъка на колите , и според Фандъкова старите автомобили замърсяват дишания от нас въздух с повече фини прахови частици , никой не го е еня за проблемите свързани с атмосферата и климата , целта е да ти опънат паричките.11:51 29.11.2019
14 1234
До коментар #10 от "onq s konq":
Освен да ми конфискуваш у***я друго не се сещам - имам си талон от КАТ на който пише LPG. Има и директива на ЕС за стимулиране на ползване на алтернативни горива като метан, биоетанол и пропан-бутан. А ти като не ти харесва ЕС си купи еднопосочен билет до Северна Корея и няма да имаш никакви проблем с газаджиите!11:53 29.11.2019
15 луд с винкел
До коментар #10 от "onq s konq":
За теб най-твърдия . Може и мек, да те мъчи.11:54 29.11.2019
16 Гост
До коментар #3 от "гост":
Не са чак толкова, ама поне са по-екологични от бензиновите и дизеловите. Парниковият газ СО2 е едно. Него го гълташ с бирата и лимонадата. Ама азотните окиси са истинската отрова за хората.12:04 29.11.2019
17 Димов
12:08 29.11.2019
18 Hellish
До коментар #11 от "Читател":
Данъкът върху автомобила е екологичен,затова се определя според еко нормата която покрива автомобила. Но нито един автомобил не се засича реално каква еко норма покрива. И евро 10 да е една кола ако навърта 150 хиляди на година и на 5-тата си година е на 600 хиляди щото е служебен кенеф едва ли е по-екологична от на някой дядо жигулката с която ходи 5 пъти в месеца до лозето и два пъти до болницата в града и я навърта я не 1000 километра.Хайде да не си говорим глупости. Като е имуществен да не би този с автомобил за 100 хиляди да плаща 100 пъти по-висок данък от този с автомобил за 1000 лева???Коментиран от #25
12:14 29.11.2019
19 Умберто
12:23 29.11.2019
20 Алфа Ромео
До коментар #10 от "onq s konq":
Отивай да смелиш ярма и да издоиш овцете12:25 29.11.2019
21 Бате Ачо
12:47 29.11.2019
22 Българите сме си роби от време оно
Затова сме и най-бедните, най-болните , най-ограбваните, най-страхливите, най-прецаканите, както по времето на соца, така и след него.
Заслужаваме си участта.
Не сме като унгарците, чехите, поляците, които се бореха и през соца и сега за по добър живот.
Всички сме преклонени главички, дето остра сабя не сече.
Даже не сме и като чилийците.
Хайде пускайте телевизора и се радвайте на делегацията на България в Белия дом.
13:11 29.11.2019
23 Голямата еко лъжа
13:14 29.11.2019
24 Froid
13:38 29.11.2019
25 Читател
До коментар #18 от "Hellish":
Данъкът имуществен и "социално ориентиран". За да е доволен народа, направиха всевъзможни отстъпки преди години. И една от тях беше наличието на катализатор. Евронормите, като компонент на данъка, го въведоха съвсем скоро. Като целтя е - "някак" да накарат хората да купуват по-нови коли. Защото някой неграмотник смята, че те са по-еко. Да, евро 6 дизел е по-еко от евро 3 дизел. Но не е по-еко от една кола на газ.Защо е "имуществен" - презумпцията е "колкото по-стара е колата, толкова по-беден е собственикът, затова и данъкът е по-нисък". Затова се води "социално ориентиран" - новата и скъпа кола, има по-висок данък от старата и евтина. Понеже е трудно да въведат механизъм за точна оценка на колата, затова няма компонент "цена" при определяне на данъка. Това го твърдя като човек, който е писал софтуер за МДТ и смятам, че познавам много добре материята.
Коментиран от #27
13:49 29.11.2019
26 Дориан Попа
До коментар #3 от "гост":
отделя се водна пара и ти го знаеш мулцомеск папаш мамалига14:28 29.11.2019
27 Гост
До коментар #25 от "Читател":
Като е така, собственикът на един 50 годишен Мустанг ще се води ли супер скъсан сиромах, и ще плаща минимален данък, щото едва кретал с тоя половин вековен кош? Как го залижихте това в софтуеъра си?Коментиран от #28
17:22 29.11.2019
28 Читател
До коментар #27 от "Гост":
Да, данъкът му ще е много по малък от този на чисто нов Мустанг.20:02 29.11.2019
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Васил
21:27 29.11.2019
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Б атко
До коментар #5 от "Гост":
Точно азотните окиси при газовите коли са по-високи от тези на дизеловите, новите с евро6.22:41 29.11.2019
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 type-R
До коментар #3 от "гост":
А кюмюра? Какъв "газ" е? И с какво бензина е лош и замърсяващ? Понеже не бълва черно сигурно!!!14:39 30.11.2019
37 инчхай
20:56 01.12.2019