29 Ноември, 2019 11:01 6 403 37

По-нисък данък за колите на газ искат депутати

  • данък-
  • коли-
  • газови коли

Сред колите с газови уредби са почти 100% от такситата

По-нисък данък за колите на газ искат депутати - 1
Снимка: БГНЕС

Автомобилите на газ са най-екологични и на практика не замърсяват въздуха, затова отново ще поставя въпроса за намаляване на данъка за тях. Това заяви за „Труд" депутатът от „Обединени патриоти" Искрен Веселинов.

Още през миналата година, преди гласуването на бюджета за 2019 г., депутати от „Обединени патриоти" бяха предложили промени в Закона за местните данъци и такси, които предвиждат по-малък налог за автомобилите на газ. Законопроектът им обаче въобще не стигнал до гласуване в пленарната зала на парламента. Гледали го само в комисия и нямало никакви обяснения защо не влиза за гласуване в зала.

По това време от ГЕРБ даваха уклончиви обяснения за бавенето на законопроекта на патриотите. Депутати твърдяха, че голяма част от колите с газови бутилки били и на бензин и не се знаело реално с какво гориво вървят. Подобно твърдение е нелепо, репликираха от опозицията и допуснаха, че финансовият министър Владислав Горанов е против намаляване на данъка за автомобили на газ.

Автомобилите с газови уредби, които са преминали периодичен технически преглед към ноември, са 397 466 броя, отговориха от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация" на запитване на „Труд". Това са около 12% от автомобилите в страната.

Към 1 ноември в България се движат 215 424 автомобила, в чийто талон е записано, че са на газ, сочат пък данните на КАТ. Най-голям - 175 549, е броят на колите на газ и бензин, 19 927 са само на втечнен нефтен газ (пропан бутан), а 19 523 са само на природен газ (метан).

Данните на КАТ обаче включват само фабрично монтираните газови уредби преди първа регистрация. Сред тях са и най-новите автобуси в София и други градове, чийто двигатели се задвижват на метан.

Ако авто-газовата уредба е монтирана у нас, шофьорът трябва да ходи специално в КАТ, за да си смени талона на колата, което се прави от малко хора, уточниха експерти пред „Труд".

Сред колите с газови уредби са почти 100% от такситата, но има и единични бройки от скъпи марки като „Бентли“ и „Порше“.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пеуник

    69 2 Отговор
    Като гледам броя на газафицираните автомобили, ние спокойно може да си направим партия и да влезем в парламента.
  • 2 Balgarin

    24 2 Отговор
    Gerb krade I I'ma samo uvelicenia,no me I na.alenie.
  • 3 гост

    12 65 Отговор
    В колите на газ също има горене тоест отделят въглероден диоксид,и понеже разходът им е по-голям от бензина и той е повече.Въглеродния диоксид е парников газ създаващ проблем на атмосферата и климата,така че колите на газ не са чак толкова екологични.

    Коментиран от #5, #6, #8, #13, #16, #26, #36

  • 4 ....

    17 0 Отговор
    Откъдя на къдя бре
  • 5 Гост

    54 5 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Т*пчо, хората се топлят на печки на пропан бутан в затворени помещения без комини, спят на включена печка и никой не е умрял. Я пробвай да се топлиш на бензин да не говорим за дизел. Отделял бил CO2. От СО2 ли се умира или от азотни окиси, твърди частици и т.н.

    Коментиран от #33

  • 6 Гост

    36 3 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Освен това си толкова пр*ст че дори не знаеш че за горенето на литър бензин се отделя повече СО2 отколкото за литър пропан-бутан. Просто в литър газ има по-малко енергия. Което е и причината за по-високия разход на газ спрямо бензин.

    LPG cars have 11% CO2 benefit

    Преведи си го това с гугъл транслейт и отивай да издоиш овцете
  • 7 MAK

    5 62 Отговор
    това са глупусти!!! как по малак данак като това са бонби на колела!!! трябва да ги забраниат тиа коли на газ!!!

    Коментиран от #9

  • 8 Stoich

    32 2 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Колега, проблемът не е диоксида, а огромното количество кислород, от което се нуждае горивния процес при камиони и самолети. Гори се изсичат масово без да се засаждат нови. Всичко останало са глупости на управляващите по цял свят!
  • 9 Hellish

    24 2 Отговор

    До коментар #7 от "MAK":

    То и теб трябва да ти забранят да съществуваш , за да не цапаш генофонда ,но уви!
    В този ред на мисли, по-нисък данък за коли на газ и данък който се определя на база пробег. Не може човек който кара 5Кна година и такъв който кара 100К на година да са с един и същ данък или тоя със уж по новата кола да плаща по-малко нищо ,че е ремапнат с изкарани катализатори филтри и запушени агр-и

    Коментиран от #11

  • 10 onq s konq

    5 27 Отговор
    НЕПРЕКЪСНАТО ТУКА разни се хвалят колко ЕНТИНО Е да караш на Газ.Не стига това,ами и СЪЖАЛЯВАТ останалите "непросветени"/т.е. тъпи/ водачи,употребяващи Нафта и Бензин.И изведнъж -..."Абе като ни е най-евтино че караме с Газ,що пък да не ни е ОЩЕ "ПО-НАЙ- ЕВТИНО"?Ма чакайте бе Газоползватели,на Общините им ТРЯБВАТ ПАРИ за строежи,ремонти,заплати на Персонал,КОЛЕДНИ ЕЛХИ СЪЩО...а ВИЕ искате да натоварите ОСТАНАЛИТЕ БАЛЪЦИ!Е не става така...А това че Държавни Учреждения като КАТ,МАТ,ДАИ и т.н. Ви поставят "Спънки" при реализацията на "Идеята" ви е само един МЕК ВАРИАНТ да ви вразуми и откаже от МЕРАЦИТЕ ВИ.Твърдият Вариант обаче е...Конфискация на Газовите ви Уредби БАРАБАР с МПС-тата и ДИРЕКТНО В ПАНДЕЛАТА ДО ЕДИН!Ясно?

    Коментиран от #14, #15, #20

  • 11 Читател

    26 0 Отговор

    До коментар #9 от "Hellish":

    Данъкът в/у автомобилите е "имуществен". Затова не е обвързан с пробега. А данъкът, който плащаме спрямо пробег се нарича "акциз" :)
    Чрез него с всеки литър гориво наливаме в "държавната касичка". Просто плащаме куп данъци :) и вече забравяме какви данъци имаме.
    Идеята "с високи данъци да махнем старите коли" е тотално глупава и неприложима за нас.

    Коментиран от #18

  • 12 ДО 3

    8 1 Отговор
    НЕГРАМОТНИКО..ТИ СИГУРНО И ВЪВ ФОРУМИТЕ СЕ ПРАВИШ НА УМНИК..ЛОШОТО Е ЧЕ ТАМ ИМА МНОГО НЕГРАМОТНИЦИ КАТО ТЕБ
  • 13 боцмана

    19 1 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Тук става въпрос за вдигането на данъка на колите , и според Фандъкова старите автомобили замърсяват дишания от нас въздух с повече фини прахови частици , никой не го е еня за проблемите свързани с атмосферата и климата , целта е да ти опънат паричките.
  • 14 1234

    21 1 Отговор

    До коментар #10 от "onq s konq":

    Освен да ми конфискуваш у***я друго не се сещам - имам си талон от КАТ на който пише LPG. Има и директива на ЕС за стимулиране на ползване на алтернативни горива като метан, биоетанол и пропан-бутан. А ти като не ти харесва ЕС си купи еднопосочен билет до Северна Корея и няма да имаш никакви проблем с газаджиите!
  • 15 луд с винкел

    8 2 Отговор

    До коментар #10 от "onq s konq":

    За теб най-твърдия . Може и мек, да те мъчи.
  • 16 Гост

    10 0 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Не са чак толкова, ама поне са по-екологични от бензиновите и дизеловите. Парниковият газ СО2 е едно. Него го гълташ с бирата и лимонадата. Ама азотните окиси са истинската отрова за хората.
  • 17 Димов

    12 0 Отговор
    Вкарайте тази такса за екологията в цената на горивото!!! Който гори повече, ще плаща повече. Така е най-справедливо, или поне е най-малко несправедливо.
  • 18 Hellish

    17 0 Отговор

    До коментар #11 от "Читател":

    Данъкът върху автомобила е екологичен,затова се определя според еко нормата която покрива автомобила. Но нито един автомобил не се засича реално каква еко норма покрива. И евро 10 да е една кола ако навърта 150 хиляди на година и на 5-тата си година е на 600 хиляди щото е служебен кенеф едва ли е по-екологична от на някой дядо жигулката с която ходи 5 пъти в месеца до лозето и два пъти до болницата в града и я навърта я не 1000 километра.Хайде да не си говорим глупости. Като е имуществен да не би този с автомобил за 100 хиляди да плаща 100 пъти по-висок данък от този с автомобил за 1000 лева???

    Коментиран от #25

  • 19 Умберто

    2 14 Отговор
    По-голяма глупост не бях чел.Затова в Холандия те сцепват от такси,ако си на газ,защото не замърсяват...
  • 20 Алфа Ромео

    8 0 Отговор

    До коментар #10 от "onq s konq":

    Отивай да смелиш ярма и да издоиш овцете
  • 21 Бате Ачо

    12 1 Отговор
    По цапащият плаща, обаче моята кола е 75 kw и по сметки по новият закон аз трябва 120 лв да платя за Шкода Октавия 1.6 на газ, ако бях купил Опел Астра 1.7 дизел 74 kw щях да плащам 52 лв. Тя с нейните сажди по екологична ли е ?
  • 22 Българите сме си роби от време оно

    7 1 Отговор
    Проблема е, че се мислим за много хитри, а сме си най-обикновени селяци и сме все със силните на деня.

    Затова сме и най-бедните, най-болните , най-ограбваните, най-страхливите, най-прецаканите, както по времето на соца, така и след него.

    Заслужаваме си участта.

    Не сме като унгарците, чехите, поляците, които се бореха и през соца и сега за по добър живот.

    Всички сме преклонени главички, дето остра сабя не сече.

    Даже не сме и като чилийците.
    Хайде пускайте телевизора и се радвайте на делегацията на България в Белия дом.
  • 23 Голямата еко лъжа

    16 0 Отговор
    Абе на кой му пука за екологията? Те искат да дерат още пари.Екологията е новата измишльотина.
  • 24 Froid

    16 0 Отговор
    Ако на управляващите им пукаше за чист въздух щяха да направят всички държавни коли на ГАЗ !
  • 25 Читател

    5 2 Отговор

    До коментар #18 от "Hellish":

    Данъкът имуществен и "социално ориентиран". За да е доволен народа, направиха всевъзможни отстъпки преди години. И една от тях беше наличието на катализатор. Евронормите, като компонент на данъка, го въведоха съвсем скоро. Като целтя е - "някак" да накарат хората да купуват по-нови коли. Защото някой неграмотник смята, че те са по-еко. Да, евро 6 дизел е по-еко от евро 3 дизел. Но не е по-еко от една кола на газ.

    Защо е "имуществен" - презумпцията е "колкото по-стара е колата, толкова по-беден е собственикът, затова и данъкът е по-нисък". Затова се води "социално ориентиран" - новата и скъпа кола, има по-висок данък от старата и евтина. Понеже е трудно да въведат механизъм за точна оценка на колата, затова няма компонент "цена" при определяне на данъка. Това го твърдя като човек, който е писал софтуер за МДТ и смятам, че познавам много добре материята.

    Коментиран от #27

  • 26 Дориан Попа

    5 0 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    отделя се водна пара и ти го знаеш мулцомеск папаш мамалига
  • 27 Гост

    0 5 Отговор

    До коментар #25 от "Читател":

    Като е така, собственикът на един 50 годишен Мустанг ще се води ли супер скъсан сиромах, и ще плаща минимален данък, щото едва кретал с тоя половин вековен кош? Как го залижихте това в софтуеъра си?

    Коментиран от #28

  • 28 Читател

    2 0 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    Да, данъкът му ще е много по малък от този на чисто нов Мустанг.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Васил

    6 1 Отговор
    Ти да видиш колите на газ били екологични май откриха топлата вода?
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Б атко

    1 7 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Точно азотните окиси при газовите коли са по-високи от тези на дизеловите, новите с евро6.
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 type-R

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    А кюмюра? Какъв "газ" е? И с какво бензина е лош и замърсяващ? Понеже не бълва черно сигурно!!!
  • 37 инчхай

    3 0 Отговор
    управляващите са неграмотни имах ауди на метан пали при минусови температури не е като прупан бутана и тая торба герберска ще вдига данъка защо,на прегледа при 2000оборота проверяващият не го отчита и иска още газ
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове