Коледа в моя живот е разделена на два етапа и единият е когато бях малък, празнуваше се неформално и паричката винаги се падаше на мен, каза пред "Хоризонт" Венци Мицов, музикант и бивш общински съветник.
„Разбрах, че съм пораснал, когато спрях да получавам тая паричка. До един момент от живота му – до около 22-23 години обожавах Коледа, имаше някаква магия в цялата тази история. Обичах да вали сняг, да е Коледа. А сега? Да, празнуваме го, събираме се със семейството, само че магията някъде си е отишла. А когато започне да те дразни това, че вали сняг, защото трябва да чистиш колата и да ходиш на работа, това означава, че вече си пораснал. Тогава магията някъде изчезва.“
Как да спасим Рождество между делника и празника и то от празника, продукт на пазарни стратегии и дори червените одежди на Дядо Коледа са маркетингов продукт?
Нашето общество има голям проблем и този проблем не е нито мафията, нито некадърните управляващи, нито ширещото се бездарие, смята Мицов. Имаме голям проблем и той е, че не обръщаме достатъчно внимание на близките си и на децата си и затова поне на Коледа трябва да се посветим на най-близките си хора, посочи той. Това по думите му е единственият лек срещу коледна депресия.
„Защото забързани във всекидневието, във всичките проблеми, във всичките абсолютни суети на суетата – растеж в кариерата, повече, още повече, забравяме, че всъщност имаме най-голямото богатство и това богатство се намира на ръка разстояние от нас. Ръката, която ще подадеш, за да прегърнеш детето си.“
Този свят колкото по-глобален става, толкова повече ни разделя, смята музикантът.
„Колкото повече цялата информация е на една ръка разстояние, толкова по-малко сме информирани. Колкото повече говорим за глобализация, толкова повече се дезинтегрираме“, коментира Венци Мицов и дава пример с пръснатите ни по света роднини. „И на Бъдни вечер освен чашата с ракия и питката на масата стои и един таблет със Скайп.
От опашките за банани, белязващи някогашната Коледа и Нова година до днешното консуматорско общество – какво се промени?
„Консуматорското общество у нас не се ражда от свръхизобилие, както се ражда това в развитите капиталистически страни. Имам чувството, че голяма част от нашето консуматорско общество е такова, защото страда, че няма достатъчно“, допълни Венци Мицов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Весела Коледа
18:36 25.12.2019
2 Уди Кълвача
18:39 25.12.2019
3 Кюстендилец
Коментиран от #6
18:41 25.12.2019
4 Ачо Чалгарчето
19:06 25.12.2019
5 Тръмп
19:08 25.12.2019
6 Тръмп
До коментар #3 от "Кюстендилец":
СДС е СофийскоДС,а ДСБ е ДС-България,та драми няма!!!;););)Всичко е подчинено на Москва!!!:):):)И им харесва!!!:):):)19:10 25.12.2019
7 Иван Донев
Всичко е много измислено... Коледното дръвче е измислено 17-ти век в Германия. Коледните топки някъде 2-ва века по-късно. В началото на 20-ти век коледното дръвче (елха) навлиза масово в американските домове. Първоначално Дядо Коледа е бил със сини одежди, но... познайте... Кока Кола за една реклама го облича в червено и така Дядо Коледа става старец облечен в червено, защото е по-добър маркетингов трик. Хората постепенно се превърнаха в комерсиални и много меркантилни. Само подаръци, пари и вещи е в главите на всички хора. Вече няма романтика и коледен дух. Има само пари, кой къде е бил и кой колко повече е получил. Тагване от лъскави места, лъскави вещи и празни души. Това ли искате всички?
19:12 25.12.2019
8 Последния софиянец
19:24 25.12.2019
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 леле
07:14 26.12.2019
11 Същината
Коментиран от #12
08:28 26.12.2019
12 Аристотел
До коментар #11 от "Същината":
Прав е Мицето -много е прав !11:55 26.12.2019
13 коледата е за маймуните
15:59 26.12.2019
14 Табаков
15:55 28.12.2019