Тол системата стартира успешно. Към 9.00 часа са продадени над 2500 маршрутни карти, които са един от начините за плащане на тол такса от тежкотоварни превозни средства по 3115 км републиканска пътна мрежа. Активирани са над 13 хил. бордови устройства.
Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова в интервю за бТВ.
Очакваме в понеделник да бъдат факт и договорите между GPS операторите, 6 от които вече имат оперативна съвместимост със системата, и националните доставчици на услуги.
27 март е срокът, в който превозвачите трябва да се оборудват с бордови или GPS устройства, посочи министърът и допълни, че предвид темпото, с което се заявяват и активират бордови устройства, се очаква това да бъде направено по-рано. За около една седмица ще могат да бъдат активирани GPS тракерите при сключване на договор с оператор.
Два са националните .доставчици на услуги – „Конкорд смард инфраструктура“ и „Интелигентни трафик системи“. Включихме се в диалога между тях и превозвачите и съдействахме, така че българските превозвачи ще ползват бордови и GPS устройства безплатно, напомни Аврамова. Тя допълни, че по искане на бранша бяха намалени обхватът на пътищата в тол системата и тарифата за таксите.
14 общини подадоха искане за освобождаване на републикански участъци от пътна такса, като за София и Варна това е направено с решение на Министерския съвет. Подготвят се споразумения с другите общини. Около 50 км ще бъдат извадени от винетната система, която обхваща цялата републиканска пътна с дължина около 20 хил. км, с изключение на участъците в населените места.
В отговор на въпрос министърът коментира, че държавни специализирани ведомства са освободени от плащане на винетна такса. Около 23 млн. лв. е стойността на винетките, които получават хората с увреждания чрез Министерството на труда и социалната политика и не постъпва в бюджета на АПИ. Около 3 млн. лв. е стойността на таксите за останалите държавни структури, които са освободени. За нас това е принципен въпрос. Ще настояваме да се върви в друга посока и таксата да се плаща от бюджетите на съответните ведомства, така че АПИ да разполага с повече средства за ремонт на пътища, каза още тя.
В бюджета за тази година са заложени 450 млн. лв. приходи от тол такси и близо 300 млн. лв. от винетни такси. В срок от три месеца ще се наблюдават постъпленията от тол такси и ако те не отговарят на очакванията ще бъдат коригирани или обхватът, или тарифата, или двете.
Стартираме с най-ниската тарифа в Европа и смятам, че това, което сме заложили, няма да оскъпи нито стоките, нито автобусните превози, коментира Аврамова. В тарифата по искане на превозвачите автобусите ще плащат по 1 или 2 стотинки на километър. Тази стойност е много ниска и това не би трябвало по никакъв начин да се отрази върху цената на билета, допълни тя.
760 човека работят в Национално тол управление, като 600 от тях са мобилни екипи по правоприлагане по пътищата. Ще засилим някои от отделите, като този по верификация, каза министърът и обясни, че това е отдел по нарушенията и тяхното потвърждаване с цел да се гарантира изрядността им.
В отговор на въпрос за водоснабдяването на Перник министърът коментира, че заради благоприятните атмосферни условия притокът на вода в яз. „Студена“ е много по-голям от оттока. Малко под 4 км тръби остава да бъдат положени по новия водопровод за Перник от Мало Бучино. Изкопът е направен. Монтират се помпи, изграждат се помпена станция и резервоар. Строителните дейности вървят в график. Завършването на водопровода ще даде възможност на яз. „Студена“ да попълни обема си.
Проблемът с водоизточниците, които се използват от ВиК дружествата, е от преди 30-40 години, каза още Аврамова. Узаконяването им е трудно. Има такива, които се намират в частни терени и за тях трябва да бъде направено отчуждаване. Административни процедури възпрепятстват операторите да реализират този процес. Там, където това е било възможно през годините, е направено.
Този разговор с Министерството на околната среда и водите предстои. С министър Димитров работим в една посока. Българските граждани трябва да имат вода и ние трябва да се погрижим за това. Той отговаря за язовирите, за нивото в тях, подписва месечните графици и се старае да има достатъчно вода. Ние имаме ангажимент да има добра ВиК инфраструктура, така че до всеки дом да стига вода, коментира регионалният министър.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пеевски
12:33 01.03.2020
2 Последния софиянец
Коментиран от #4, #11
12:36 01.03.2020
3 Onq s konq
12:46 01.03.2020
4 Onq s konq
До коментар #2 от "Последния софиянец":
Тръгваш от София за Бургас. Купуваш застраховка, плащаш Акцизз на горивото, плащаш тол две три камери хранилки те снимат по трасето. И накрая като пристигнеш си като къпана кокошка:)12:51 01.03.2020
5 johny
13:01 01.03.2020
6 немотията гради богатството
13:04 01.03.2020
7 Onq s konq
13:05 01.03.2020
8 Толчу
13:07 01.03.2020
9 Onq s konq
Коментиран от #14
13:25 01.03.2020
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Го4о
До коментар #2 от "Последния софиянец":
Няма безплатно сиренце (придвижване) обърка'л си се другарЮ.14:49 01.03.2020
12 Тошко
14:56 01.03.2020
13 Кокошка
15:46 01.03.2020
14 Nostradamus
До коментар #9 от "Onq s konq":
Напротив , с такса 0,04лв на километър сега точно на малките че им идва по евтино , ще плашат само на изминато разстояние и то по път който се таксува , а те са нищожно малко 3500км.Коментиран от #15
21:32 01.03.2020
15 Водач
До коментар #14 от "Nostradamus":
Не малките камиони, а малките превозвачи имаше на-предвид човека. Тяхната тарифа е между 0,15 и 0,2лв.на км.21:50 01.03.2020
16 Мразим комунета
22:19 01.03.2020