22 Юли, 2020 13:14 1 973 11

2 години след ужаса край Своге: Обвиняват четирима от АПИ и шофьора на автобуса

  • съд-
  • своге-
  • катастрофа

Пътят е трябвало да бъде обезопасен със стоманени предпазни огради

2 години след ужаса край Своге: Обвиняват четирима от АПИ и шофьора на автобуса - 1

Софийската окръжна прокуратура започна предявяването на обвинения за настъпило пътнотранспортно произшествие с автобус край гр. Своге на 25.08.2018 г. По делото като обвиняеми са привлечени шофьорът Г.Г., който при управление  на автобуса е нарушил правилата за движение по пътищата и при условията на независимо съпричиняване с Б. И., С.Т., И.И., М.Т. и С.П. е причинил телесни повреди на 10 и смъртта на 20 лица. 

Случаят е особено тежък, подчертават от обвинението.

Б. И., С.Т., И.И., М.Т. и С.П. са обвинени за това, че през 2014 г. на път II-16 "Мездра – Елисейна – Своге", в качеството си съответно на ръководител екип и изпълнителен директор на фирмата-изпълнител, началник на Асфалтова база, технически ръководител, строителен инженер и директор на дирекция в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), са нарушили изискванията за добро качество на ремонта  на път II-16 "Своге – Нови Искър", Участък 3. 

От събраните доказателства по делото е установена и техническа причина за възникване на пътно-транспортното произшествие - значително намален коефициент на сцепление между гумите и асфалта, дължащ се на лошото му качество. Направените експертизи показват, че грапавостта на пътното покритие е незадоволителна, а съпротивлението на хлъзгане е по-малко от минимално допустимото. 

Установено е, че пътят в района на катастрофата е следвало да бъде обезопасен със стоманени предпазни огради с висока способност на задържане, а в проектната документация дори не е било предвидено поставяне на еластична предпазна ограда.

Водачът на автобуса бе привлечен като обвиняем още на 26.08.2018 г. за това, че при управление на автобус МАН с посока на движение Своге - София ден по-рано е нарушил правилата за движение, като е шофирал с по-висока от разрешената скорост (53,5 км/ч при максимално допустими в конкретния участък 40 км/ч) и по непредпазливост е причинил телесна повреда и смъртта на повече от едно лице. С постановление на главния прокурор делото бе възложено за разследване на Националната следствена служба.

Всички действия по разследване са извършени и е предприето предявяване на разследването на пострадалите лица.


Поставете оценка:
Оценка 2 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 gvdff

    8 1 Отговор

    До коментар #1 от "Иван":

    Вината на шофьора е като е карал малко над разрешената скорост от знака. Знака е сложен, за да е по-евтинко, след като се е разбрало, че пътя е опасен. Пътя е опасен, защото е конструиран грешно, ползвана е некачествена настилка, която дори се е износила преждевременно.

    Коментиран от #5

  • 3 Пит

    4 2 Отговор
    Имаше един Лазаров,шеф на АПИ но той не е обвинен
  • 4 ВЯРВАТЕ ЛИ НА ДОКАЗАН И ОСЪДЕН ЛЪЖЕЦ ББ

    5 2 Отговор
    герб И АПИ НЕ РАЗРЕШИХА НЕЗАВИСИМА ЛАБОРАТОРИЯ ДА НАПРАВИ ИЗСЛЕДВАНЕ НА АСФАЛТА НА БОЙКО НЕ САМО В СВОГЕ НО И НА ДРУГИ МЕСТА КАТО МАГИСТРАЛИ С МНОГО ПТП. ЗАБРАНЕНО БЕ ЗА СЕ ИЗСЛАДВА КАЧЕСТВОТО НА НАСТИЛКАТА И ДА СЕ РАЗКРИЯТ КРАЖБИТЕ

    Коментиран от #6

  • 5 Иван

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "gvdff":

    Да така е!! И ми търкат коментарите постоянно!
  • 6 Бачо Киро

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "ВЯРВАТЕ ЛИ НА ДОКАЗАН И ОСЪДЕН ЛЪЖЕЦ ББ":

    Че нали ако разрешат дори те ще се хванат за главата от резултатите ...
  • 7 До Пит

    1 1 Отговор
    Стефан Чайков беше тогава шеф на АПИ и Орешарски негов началник.
  • 8 пътен строител

    2 1 Отговор
    Предлагам вместо да подменяме асфалтовата настилка да я боядисваме. Хем по-бързо, хем по-лъскаво, пък може и по-качествено да излезе. За усвояването на средства да не говорим...
  • 9 Сила

    5 0 Отговор
    А Лиляна Дебелана???
  • 10 Дедо1

    0 0 Отговор
    Ка се обърне колата,пътища много,бог да ги прости ората
  • 11 ТОЧКАТА

    0 0 Отговор
    този ПЪТ го направи ПАЗАРНАТА ИКОНОМИческа конкурентна СИСТЕМА!!!!!!!!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове