Трима души – двама мъже и една жена пострадаха вчера, след като се скъса въже на товарен асансьор и той падна. Обикновено подобни съоръжения се използват само за товари, но тримата са се качили, за да не изкачват стълби.
Пострадалите са работели в рекламна агенция. Всички институции, които влязоха на проверка във фирмата бяха категорични, че не са спазени мерките за безопасност и експлоатация, съобщи БТВ.
Прокуратурата започна досъдебно производство по случая.
Вчера в Отделението по ортопедия и травматология на благоевградската болница бяха настанени двама от пострадалите след инцидента с телфера. „Единият е със счупване на петата, а другият с контузия на петата и изписан още вчера“, уточни д-р Пиринчиев.
56-годишният мъж е бил опериран вчера, днес е в стабилно състояние. Подобна травма оказва влияние върху походката.
По-сериозно е състоянието на жената, тя е настанена в столична болница с две счупени пети и прешлен.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 газов инжекцион
Коментиран от #16
09:49 19.09.2020
2 да бе да
Те заедно боядисване на входа не могат да се разберат камо ли за подмяна на асансьор.
Коментиран от #6, #14, #17
09:50 19.09.2020
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 русенец
Коментиран от #13
09:55 19.09.2020
5 Бен Гън
Коментиран от #18
09:59 19.09.2020
6 ел техник
До коментар #2 от "да бе да":
Каква подмяна бе.Асансъора е просто един ел.двигател,редуктор с ремъчна шайба и няколко метални въжета,които разхождат кабината,която се движи по две релси нагоре и надолу.Нищо сложно.Коментиран от #9, #10, #11, #19
10:06 19.09.2020
7 ТОДОР ЖИВКОВ
Коментиран от #15
10:16 19.09.2020
8 всяко чудо за три дни
Коментиран от #20
10:28 19.09.2020
9 не е тъй
До коментар #6 от "ел техник":
За редовия бай Ганьо технически и функционално неграмотен си е бая сложна и непонятна машинария!10:30 19.09.2020
10 Даскал практик
До коментар #6 от "ел техник":
Повдигателното съоръжение е тип "телфер" Представете си повдигателната система на електрокар и ли мотокар отделена. Вместо хидравлика повдигането става чрез ел. двигател и въже. Използва се в тесни помещения защото повдигането става чрез раздвижване на поставени една в друга метални рамки. В случая съоръжението е било за повдигане на суровини на втория етаж и е имало проектна товароподемност до 100 кг. Застраховка 30 % , значи е могло да вдигне безпроблемно 130 кг. Такив тип съоръжения повдигат хора само чрез използването на специално прикачно съоръжение известно като "кошара" и то ако производителя на повдигателното съоръжени изрично е упоменал това. На практика : Грубо нарушение на правилата за безопасна работа - използване на техническо съоръжение не по предназначение. Отделно: липса на каски, неизползване на "сбруя" при работа над 2 метра. Товарното съоръжение не регистрирано в Държавна агенция за технически и метрологичен надзор. Без контрол подобни съоръжения работят до авариране, както е и станало. " Който каквото си направи сам, никой не може да му направи". е казал народът.Коментиран от #21
10:43 19.09.2020
11 550815
До коментар #6 от "ел техник":
Каква ремъчна шайба бе ? Ти да не си от тия дето разбират от футбол , политика, че и от повдигателни съоръжения ? Спрете се бе хора. Намерете си мястото и не се надскачайте.Коментиран от #12, #22
10:46 19.09.2020
12 ел техник
До коментар #11 от "550815":
Казва се фрикционна шайба.Също е консуматив,както пистовия ремък на колата ти(ако въобще си наясно и с колите).11:00 19.09.2020
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 НОВИТЕ БОКЛУЦИ
До коментар #2 от "да бе да":
каква подмяна бе оли? да не мислиш ,че новите са стока. Още са по-лоши от старите. на нав блок сложиха нов и на 2 месец проверяващите го спряха за износено колело по което се движи въжето. сега се съдят с този който го е поставил но нищо нема да хванат щото мек и бързо се износва. само два месеца. ТИ СИ ЛОБИСТ НА ФАНТОМНИТЕ ФИРМИ С НОВИТЕ БОКУЦИ.11:57 19.09.2020
15 ха ха
До коментар #7 от "ТОДОР ЖИВКОВ":
Я по по-лека с хвалбите за румънеца Тошко..12:59 19.09.2020
16 Инспектор СПО
До коментар #1 от "газов инжекцион":
Нищо не разбираш, това е товарен асансьор, вътре не трябва да има хора. Те са без бутониера в кабината и не са под надзор, нито лицензиран, нито държавен.15:16 19.09.2020
17 Инспектор СПО
До коментар #2 от "да бе да":
Донякъде си прав, асансьорите са за подмяна, но този няма нищо общо с онези по блоковете. Това е товарен асансьор и затова е с едно въже. Не съществува пътнически асансьор в света, който да е само с едно въже. Дори най старите в БГ са с две въжета.15:19 19.09.2020
18 Инспектор СПО
До коментар #5 от "Бен Гън":
Еееех, като видя лаик да коментира, чак ми става смешно и жалко, едновременно. Я ми кажи разбирачо, каква е връзката между този асансьор и онези по блоковете? Този не е надзорен, затова и никой не го е преглеждал. Прочети малко, преди да се изказваш неподготвен.Коментиран от #23, #24
15:21 19.09.2020
19 Инспектор СПО
До коментар #6 от "ел техник":
Абе донякъде си прав, но редуктора, въжетата и управлението си имат срок на експлоатация, не са вечни. Освен това, пътническите асансьори имат системи за безопасност, а това което ти описваш е хаспел.15:23 19.09.2020
20 Инспектор СПО
До коментар #8 от "всяко чудо за три дни":
Чети, това НЕ Е пътнически асансьор и хората нямат място вътре. Тези асансьори нямат системи за безопасност и дори бутониера в кабината, ако въобще имат кабина.15:25 19.09.2020
21 Инспектор СПО
До коментар #10 от "Даскал практик":
Много си прав, а дано те разберет философите тук. А тези съоръжения изобщо не са под надзор, по закон и наредба. Надзор или разговорното, инспекция, се прави само по желание на собствениците.15:27 19.09.2020
22 Идиоти
До коментар #11 от "550815":
Мхм и аз му намекнах, че е "разбирач" :)15:29 19.09.2020
23 Бен Гън
До коментар #18 от "Инспектор СПО":
Наредба за безопасната експлоатация и техническия надзор на асансьориЧл. 2. Наредбата се прилага за асансьори, предназначени за постоянно обслужване на сгради и строителни съоръжения, и за малки товарни асансьори, наричани по-нататък "асансьори".
Коментиран от #25
16:30 19.09.2020
24 Асансьорен техник
До коментар #18 от "Инспектор СПО":
Товарните платформи не разполагат с клинов механизъм. Това са клинове, които се намират на рамката на кабината. При електрическите асансьори служат ако кабината започне да се движи с по висока скорост от допустимата. Има скоростен по който върви въже, минава през клиновия механизъм и обръща по оптегачката в шахтата. При хидравличните асансьори, клиновете сработват при разхлабено или скъсано въже. Ако случайно недай си боже изтърве клапан на станцията или се спука хидравличен маркуч, то асансьора заклинва през бутилката. Колегата правилно е обяснил нещата. В товарна платформа, хора работа нямат. Има товаро-пътнически асансьори които си минават прегледи и си функционират като обикновенните пътнически. Имат врати, блокировки, брави :)Коментиран от #26
22:46 19.09.2020
25 Инспектор СПО
До коментар #23 от "Бен Гън":
По нататък чете ли? Пише ли, че се изискват годишни технически преглед за товарните асансьори? Или стигна първа точка и дотам?22:53 19.09.2020
26 Инспектор СПО
До коментар #24 от "Асансьорен техник":
Точно казано, обобщено от мен, като системи за безопасност. Клинов механизъм, предпазен праг и клапа, за асансьорите без кабинна врата, клапа разхлабено въже. Просто не съм изпадал в подробности, защото едва ли някой от философите тук, знае какво е скоростен ограничител.22:56 19.09.2020