Представен на автомобилното изложение в Париж през октомври 2016-а, Peugeot 3008 II (P84) беше пуснат на пазара веднага след това и бързо се утвърди като еталон в компактната категория на SUV-тата, макар да не разполага с истинско 4х4 задвижване. По популярност у нас тази кола дори надмина по-добри конкуренти като Renault Kadjar и Nissan Qashqai. Неговият атрактивен дизайн и динамични качества му позволиха да остане конкурентоспособен до края на производството, което насътпи на 6 юни 2024 година. Сега втората генерация може да се закупи само "на старо", но струва ли си и каква модификация да изберем?
Със своите щедри размери (4,45 м дължина, 1,84 м ширина, 1,62 м височина) и 2,67 м междуосие, 3008 II знае как да побере своите пътници. Той предлага обем на багажника от 520 л (395 при версиите PHEV). Под капака гамата от двигатели е обширна, с бензинови или дизелови двигатели от 100 до 180 к.с., plug-in хибриди (от 2019 г.) със 180, 225 и 300 к.с. и 48 V микрохибриден вариант през 2023 г. SUV се предлага с ръчна скоростна кутия (5 или 6 предавки), автоматична (EAT6 или EAT8) и със задвижване на две или четири колела (само при ной-мощният хибрид има 4х4 с електромотор на задната ос).

Фаза 2 на Peugeot 3008 II беше пусната на пазара през септември 2020 година, като автомобилът се предлагаше в шест нива на оборудване (Access, Active, Style, Allure, GT Line, GT). С 1 388 163 продадени бройки като нови, сега пазарът на употребявани такива коли в Европа е доста пренаситен. Но бензиновите и дизеловите версии със 130 к.с. в оборудване Allure представляват по-голямата част от предлаганите 3008.ци на старо.
Освен малкия волан, който намалява движението при завиване, 3008 има стегнато управление. Дори на мокри пътища Peugeot 3008 демонстрира забележителна ефективност. Или с други думи тази кола е приятна за каране. Пространството на задната седалка е задоволително за двама души, а багажникът лесно поглъща целия багаж на семейството. Добрата звукоизолация и комфортните предни седалки са в основата на приличния комфорт на това Peugeot.

Минуси обаче има и те съвсем не са малко. Твърдите пластмаси се драскат много лесно, докато арматурното табло дефектира често, особено при версиите от 2016 и 2017 година. Избягвайте предложения с т.нар. 3D инструментален панел, защото кристалите му се разтичат бързо и е много скъп. Окачването е сравнително здраво, но не така стоят нещата с двигателите. Поне не с всички.
1.2 PureTech - проблемен, висок разход на масло
1.2 Хибрид - Не добре паснат с трансмисията. Шумен
1.6 THP EAT6 = Без да е спортен, той е ефективен, много гъвкав, а автоматичната скоростна кутия предлага голяма плавност на работа.
1.6 PureTech EAT 8 = Най-добрият компромис в гамата. Само този четирицилиндров двигател (от наличните за 3008) не се "задъхва".
1.5 BlueHDi - По-шумен от 1.6 BlueHDi, като освен това не е по-динамичен или икономичен от 1.6.
1.6 BlueHDi - Ако искате дизел, това е вариантът. Работата му е задоволителна: тих, сравнително ефективен и доста икономичен.
2.0 BlueHDi - По-шумен от 1.6 BlueHDi, харчи повече, а динамиката му у пренебрежително по-добра
Plug-in Hybrid-ните агрегати не са за препоръчване за автомобил на старо, особено този с мощност от 300 конски сили. Сложни за поддръжка и доска скъпи за обслужване.
В заключение ще кажем, че препоръчителните опции са след фейслифта и са оборудвани с 1.6-литрови бензинови и дизелови двигатели. А какви екземпляри от модела Peugeot 3008 II се предлагат у нас и на какви пари, можете да видите ТУК.

Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ха ха ха
Коментиран от #3
15:19 23.04.2025
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Варна 3
До коментар #1 от "Ха ха ха":
Айде на скрапа тази трошлива бангия! Стелантиска 4иKIA за нищо на света!15:29 23.04.2025
4 сектант
Коментиран от #14
15:31 23.04.2025
5 сектант
Коментиран от #25
15:32 23.04.2025
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 демократ
15:33 23.04.2025
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 сектант
До коментар #8 от "Един":
зависи кой - новият 2.0 дизел е с части които ако се прецака примерно горивната помпа ще дадеш над 2 бона само за нея а това в българия често се случва с тая скапана нафта тук15:37 23.04.2025
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 факт
До коментар #8 от "Един":
дизела е б ок лук по дифолт като двигателКоментиран от #15
15:40 23.04.2025
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Пежо
16:09 23.04.2025
14 Кво да кажа
До коментар #4 от "сектант":
Мотора 1.6 HDI ,горе - долу става ,обаче да е с 8 клапана.Коментиран от #18
16:58 23.04.2025
15 така де
До коментар #11 от "факт":
Купи си 1.2 pure tech.да се кефиш и да инвестираш по севизите.17:02 23.04.2025
16 замислен
17:06 23.04.2025
17 ник
Коментиран от #21, #22
17:10 23.04.2025
18 ник
До коментар #14 от "Кво да кажа":
Направо и без турбо и с предкамерно впръскване не искаш ли? Па вземи си някое ретро пежо 2.1TD,ако не е изгнило още. Побързай.17:13 23.04.2025
19 ник
Коментиран от #20
17:19 23.04.2025
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Дред
До коментар #17 от "ник":
Имах Пежо 308 дизел 1,6. Купена нова. Карах До 320 000, никакви проблеми, сипваш нафта, сменяш консумативи и караш. Нова ми излезе под 30 000. Е, няма как да се правиш на гъзарче, но за сметка на това нафтата само я мирише. Е, ако я вземете нов внос, на 8 годинки, "само" 70 000 км, не се чудете на проблемите. От 1,5 дизела наистина стойте далеч18:49 23.04.2025
22 Страшник
До коментар #17 от "ник":
За Пежото разбрахме ,а сега кажи за новите сервизни любимци АУДИ .Коментиран от #23
19:27 23.04.2025
23 112
До коментар #22 от "Страшник":
Абе аз карам Ауди и нито поддръжката е скъпа, нито ходя често в сервизи, нито ламарините гният, нито апашите я барат.За пълнота, Ауди 80 моноинжекция на газ:)
Коментиран от #24
19:37 23.04.2025
24 Страшник
До коментар #23 от "112":
Добре че уточни какво караш .Купи си АУДи след 2018 г. ще научиш всички линии на градския транспорт .
19:51 23.04.2025
25 Име
До коментар #5 от "сектант":
Това с "мокрите" ангренажи е страшна тъпня! Форд също имат такива мотори.20:03 23.04.2025