Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръки до председателя на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) доц. д-р Иван Иванов и до изпълнителния директор на „Топлофикация София“ ЕАД инж. Александър Александров с искане да бъдат определени справедливи компенсации за всеки битов клиент, който е бил лишен от снабдяване с гореща вода по-дълго от първоначално обявения срок за ремонт на топлопреносните съоръжения в столичния кв. „Драгалевци“. Диана Ковачева настоява също КЕВР да извърши извънредна проверка на столичната топлофикация за причините, довели до тежката ситуация.
Препоръките на омбудсмана са отправени във връзка с постъпилите жалби от жители на района срещу безпрецедентно продължителното спиране на топлоснабдителната услуга. Гражданите изтъкват, че предварително обявените от „Топлофикация София“ ЕАД срокове за изпълнение на ремонтните дейности и строително-монтажни работи не са спазени, като освен това не е предоставена своевременно информация на коя дата ще бъде възстановено подаването на гореща вода за домовете им.
„Вярвам ще се съгласите, че това продължително спиране на горещата вода – за период от почти три месеца, е неприемливо, още повече в условията на пандемия и извънредна епидемична обстановка в България. Започна учебната година и липсата на тази услуга затруднява още повече семействата с деца“, подчертава Диана Ковачева в писмото си до председателя на КЕВР.
Общественият защитник припомня, че на 2 юни 2020 г. на сайта на КЕВР беше публикувана информация, според която енергийният регулатор е изискал от ръководството на „Топлофикация София“ ЕАД в 3-дневен срок да предостави изчерпателна писмена информация по обявения график за извършване на планови ремонти и строително-монтажни работи през неотоплителните месеци. Дружеството е следвало да посочи конкретни данни за броя на засегнатите абонатни станции и броя на засегнатите клиенти. Комисията е изискала и информация относно възможностите за оптимизация на планираните дейности с цел максималното им ускоряване.
„Резултатите от предприетите от КЕВР действия за съжаление не станаха известни на обществото“, отбелязва омбудсманът и настоява в 14-дневен срок председателят на Комисията да прецени възможностите да се изиска от дружеството да изплати справедливи компенсации на засегнатите граждани за всеки ден закъснение на ремонтите спрямо първоначалните срокове.
В препоръката към изпълнителния директор на „Топлофикация София“ ЕАД доц. Ковачева поставя също така искане да бъде създадена необходимата организация и контрол за пълно и качествено възстановяване на увредената в хода на реконструкцията обществена инфраструктура в кв. „Дървеница“ – зелени площи, детски площадки, улици и тротоари.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 топлото
11:54 05.10.2020
2 Топлофикация София
11:54 05.10.2020
3 Вальо Топлото
11:54 05.10.2020
4 глоги
11:55 05.10.2020
5 Коко
11:59 05.10.2020
6 Стига номера с бедните и честните хора!
12:07 05.10.2020
7 Рон Джереми
12:10 05.10.2020
8 Топлофикация София
12:10 05.10.2020
9 Университет
12:43 05.10.2020
10 Топлофикация
12:58 05.10.2020
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Умно село
Та като е Омбусман на РБ не знае ле , че тук нещата не се получават. Или някои хора не искат да се случват.
Месечно харчиш 10 лева и сметката идва с разни добавки, прибавки за да стане 120 лева.
Така е и с ток, газ, вода. И най тъпото в случая е , че си определят и лихва за просрочено плащане.
Да ви пика?я и на монополите и на побългаряването им за всичКо до което се докопа НАШ ГАНЬО. Отврат европеец! Па то и тия в Европа стананаха бетер нас, щом дават на премиера да пълни чекмеджето.
13:56 05.10.2020
13 chi
14:17 05.10.2020
14 Омбудсман
18:20 05.10.2020