Автобус с 40 деца, превозвани по тъмно, беше задържан късно снощи край Бистрица. Учениците тръгнали на екскурзия от Ямбол, но се загубили в София, уточни бТВ.
Шофьорът на автобуса ще бъде глобен, тъй като последните законови промени, направени след трагедията със загиналите деца в река Лим, забраниха превоз на деца в тъмната част на денонощието.
След час престой за обяснения пред полицията и проверка на документите, автобусът беше ескортиран до хижа Алеко, която е била крайната цел на екскурзиантите.
Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 g- klas
Коментиран от #3
09:47 02.11.2012
2 Олигофрен
10:17 02.11.2012
3 ВИП АМГ
До коментар #1 от "g- klas":
mnogo si prost10:29 02.11.2012
4 safera
11:21 02.11.2012
5 гражданин
Коментиран от #6
12:31 02.11.2012
6 селянин
До коментар #5 от "гражданин":
Е как па го реши това? Ай цитирай, моля те кой точно член или параграф от "този" закон означава, това което твърдиш?Коментиран от #8
13:51 02.11.2012
7 ван
14:03 02.11.2012
8 гражданин на България
До коментар #6 от "селянин":
Директно написано го няма! Обясни ми каква е разликата група ученици да пътуват примерно от Варна за София с автобуса на Биомет в 17:00 и пристигат в 24:00 или да си наемат автобус.В 1-я случай по закон няма проблем ,а 2-я е нарушение!
Да вземеш 12 деца с 3 коли и да пътуваш през нощта не е проблем ,а да пътуват с бус е нарушение. Ограничават правото им да пътуват както им е удобно.
Коментиран от #10
14:24 02.11.2012
9 същия
15:15 02.11.2012
10 селянин
До коментар #8 от "гражданин на България":
"Буквално си означава ,че деца/ученици нямат право да са навън след 18:00 или когато е тъмно. " ! - Е кАжи верно?!Да започнем от тук:
ЗАКОН за автомобилните превози
ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
§ 1. чл. 37. (нова - ДВ, бр. 17 от 2011 г.) „Превоз на деца и/или ученици" е превоз на предварително съставена група от деца и/или ученици с най-малко един придружител. Група с повече от 10 деца и/или ученици трябва да е с най-малко двама придружители.
По смисълът на разпоредбите за организирани пътувания на деца/ученици, то следва да става САМО с транспорт, отговарящ на изискванията от Закона за автомобилните превози.
Сиреч, ако някой е решил да превозва деца, то той трябва да организира група, според бройката да осигури придружител/и, да НАЕМЕ съответния транспорт, който да бъде използван само за тази цел - превоз на групата деца.
Каква е целта? - да бъдат създадени условия с МИНИМАЛЕН риск за превоз на децата. Отговорността за сигурността се носи първо и най-вече от организатора на групата.
Ако качим ГРУПА деца на рейса Бургас София, пристигащ в 24 часа - проблем има! - по закон нямаме право да го правим.
Ако качим 3 деца на задната седалка на колата си, можем да си ги возим по което време си решим, защото 3 деца не се нуждаят от специализиран превоз - кола е достатъчна. Отговорността за тях носи шофьорът.
Ако качим в 8 коли по 3 деца = 24 деца, за да не ни се налага да пътуваме през деня - пак няма проблем, защото на всеки 3 деца има по един носещ отговорност за тях. Ако нещеш ли се случи злополука - няма да е с 24те деца едновременно.
Ограниченията налагани от закона не са насочени към ограничаване на предвижването, а към това че превозът на деца трябва да е колкото може по-организиран и безопасен.
Пък ако ти е зор - на дете по кола вземи и ги вози по което време щеш и се чувствай НЕограничен от глупав закон.
Коментиран от #12
16:17 02.11.2012
11 тиртонев
00:32 03.11.2012
12 гражданин на България
До коментар #10 от "селянин":
Според мен бърка с тълкуването на законите.Целта е ясна- по малък риск за децата, но анализирай по добре написаното в ЗАП. И аз съм запознат със закона. Няма никаква пречка да купиш 40 билета на децата и да пътуват по редовна автобусна линия през нощта дори без придружител. Ако децата са 40 -по закон се изискват 2-ма придружители ,а не на всеки 10 по 1. Чисто статистически ти отчиташ вероятността ,че колкото по малко са децата в превозното средство толкова по малка е вероятността при инцидент да загинат по малко. Нека да се изкара статистика за инцидентите предизвикани от проф. водачи и любители отнесени към съответната група и ще стане ясно къде са повече рисковете. Дори при повечето инциденти с автобуси и камиони виновни са любители водачи на др. кола. Ясно е ,че мненията относно пътуванията през деня са различни,но ситуации различни. Ако се случили задръствания и конкретния случай с този автобус е имало закъснение ,какво е трябвало да направи организатора и водача -да спрат на пътя и да чакат да се съмне за да не бъдат санкционирани или да продължат и да стигнат до хижата. Добре е да обсъждаме теми дори и по този начин! Благодаря за мненията!
08:22 03.11.2012
13 Иван
19:11 03.11.2012
14 Георги
Нощен труд на работниците се зачита от 22:00 до 06:00 а във вашия закон господа нощта настъпва в 17:30 което е .......... СРАМОТА.Предлагам на законодателите всички автомобили на КАТ и ДАИ да бъдат оборудвани с палатки,като спрат автобус с ученици кой нарушава "закона" да разпънат палатките на изхода на населеното място.
19:31 03.11.2012