Завърши рехабилитацията на над 12 км от път III-109, свързващ път I-1 София - Благоевград с Мелник. Проектът се съфинансира от оперативна програма "Региони в растеж" чрез Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет, съобщи МРРБ.
Инвестицията в третокласния път е за над 8,5 млн. лв. Отсечката е единствената транспортна връзка на Мелник и селата Спатово, Хотово и Лозеница с общинския център гр. Сандански, както и на Мелник с път I-1 (Е-79).
Началото на участъка, който е основно ремонтиран, е при км 0+528. Това е на около 528 метра от пресичането на третокласния път ІІІ-109 с път І-1 София – Кулата, което съвпада с новоизграденото трасе на автомагистрала „Струма" в този участък. Краят е при 12-ти км в град Мелник, след стоманобетонния мост.
Ремонтираният път е с нова асфалтобетонова настилка и възстановено отводняване, обновени пътни окопи и водостоци, нови бордюри, мантинели, пътни знаци и хоризонтална маркировка. Рехабилитирани са три мостови съоръжения. На мястото на стария мост над река Мелнишка при 11-ти км е изградено ново съоръжение с дължина 30 м.
С рехабилитацията на отсечката значително се подобряват транспортно-експлоатационните качества на пътя, който не беше основно ремонтиран повече от 30 години. Повишава се безопасността на движение и удобството при пътуване. С обновяването на 12-километровия участък се улеснява пътната комуникация на населението от община Сандански с областния център Благоевград. Подобрява се и достъпът до обектите от националното културно, архитектурно и историческо наследство, каквито са Роженския манастир „Рождество Богородично" и гр. Мелник.
Строително-монтажните работи на лот 25 са изпълнени от ДЗЗД „АПП Мелник", с участници: „Грома Холд" ЕООД и „Европейски пътища" АД. Стойността на договора е 8 578 000,33 лв. с ДДС. Надзорът е осъществен от „ТРИ ЕС" ЕООД. Стойността на техния договор е 117 240 лв. с ДДС.
Авторският надзор е на „Инжконсултпроект" ООД и е за 4 440 лв. с ДДС.
Общата стойност на проекта с обща дължина 12.287 км е 9 196 732 лв., от които 85% - 7 817 222.2 лв. европейско финансиране, а 15% - 1 379 509.8 лв. национално съфинансиране.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ОСТАВКА
Коментиран от #5
14:00 20.12.2020
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Севда
Коментиран от #11
14:01 20.12.2020
4 ТаУмВзе
14:03 20.12.2020
5 Ганев
До коментар #1 от "ОСТАВКА":
САМО ХАДЖИГЕНКАТА И БАБИКЯНКАТА ША ВА ОПРАЯТ14:20 20.12.2020
6 СЕтовен рекорд
Коментиран от #9
14:29 20.12.2020
7 Република
14:50 20.12.2020
8 гладен гербер
14:53 20.12.2020
9 ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #6 от "СЕтовен рекорд":
Защо не даде оферта за по малко бе? Ако не е Борисов още да ходите с опинци на краката си и да яздите магарета по калдъръмени пътища в тоя изоставен край.15:06 20.12.2020
10 Междинен
15:17 20.12.2020
11 Дааааа Той ги откри
До коментар #3 от "Севда":
Той ги изобрети.... Никой до ся не бе виждал асфалт..... Ся чувам че от доста време и цимента вкарваме от аркадашите....... Ми то остаа на нас само да идем и сирем.....16:27 20.12.2020
12 ФИНЦИ
19:58 20.12.2020