Липса на финансов ресурс – така управителят на „Пътна инфраструктура” инж. Лазар Лазаров обясни пред bTV невъзможността на агенцията да ремонтира третокласните пътища в страната, където ежедневно, заради дупки или други неизправности на пътната настилка, се стига до катастрофи.
„Още декември е възложено да бъде изкърпен пътят. Но заради падналия сняг нямаше как това да стане, заложен е този път за рехабилитация тази година. Става въпрос за
По думите му за „изкърпване” на цялата пътна мрежа в България са необходими 1 милиард лева, а приходът от винетни стикери възлиза на едва 205 млн. лева.
„50 млн. лева е само зимното поддържане, 20 млн. е издръжката на цялата система – основни и аварийни ремонти, 50 млн. остават за кърпене, а трябва общо 1 милиард, няма как да станат нещата с магическа пръчица”, каза още Лазаров и добави, че строителството на нови пътища и магистрали сега е приоритет.
„Ако те не се направят, ще си кърпим во веки веков. Причината – товарният трафик, който разваля пътищата, сега се движи хаотично – по селски участъци и места с по-малко трафик. Искаме този трафик да го качим на магистралите”.
Според пътния експерт наистина има разлика между новата и старата част на АМ „Тракия”, но за реабилитирането на старата няма пари. „70 млн. лева струва рехабилитацията на тези 70 км, но бюджетът ни беше отказан в НС миналата година. Затова парите няма да стигнат и за още около 45 км стари участъци от АМ „Хемус”, които са както на територията на Варна и Шумен, така и на София”.
Шефът на АПИ обобщи, че около 140 съдебни дела се водят срещу управляваната от него структура и фирмите подизпълнители. „Основно застрахователни дружества ни съдят за разбити коли и лоши пътища, болшинството от делата са спечелени”.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 хаяско
18:49 13.01.2013