15-годишното момче и 40-годишната му майка загинаха при токов удар в банята на семейната къща в джебелското село Припек, съобщи регионалният сайт 24rodopi.com. Трагичният инцидент е станал малко преди 16:00 часа в сряда.
15-годишният Д. Ш. влязъл в банята да се изкъпе. Минути по-късно майка му чула вик. 40-годишната Албена се втурнала в банята и се опитала да помогне на детето си, но високото напрежение поразило и нея. Телата са открити от бабата, която живее на първия етаж на семейната къща.
Загиналата Албена работела в шивашки цех в Джебел. Бащата пък е бил на гурбет зад граница. Тъкмо се е прибирал от Австрия, когато научил зловещата новина. Семейството има още едно по-малко дете.
По случая е образувано досъдебно производство, но най-вероятната причина за трагедията е техническа неизправност в бойлера.
"Шокиращо е, трудно е да се говори. Прекрасно семейство. Такава трагедия не помним. Половин семейство загива за секунди. Ужасно е!", казаха жители на Припек.
Цялото село изпрати днес майката и сина в последния им път.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 zeus
Лека им пръст на хората.
Коментиран от #7, #13, #40
21:28 13.05.2021
2 Стрина Пена
За жалост.
Мир на праха им.
21:30 13.05.2021
3 Перо
21:30 13.05.2021
4 pokoloko
21:31 13.05.2021
5 ЕЛЕКТРИКА
Коментиран от #10
21:33 13.05.2021
6 Анонимен
Коментиран от #8
21:33 13.05.2021
7 ЕЛЕКТРИКА
До коментар #1 от "zeus":
НЕ ГИ ЛЪЖИ ХАРАТА. 10 МИЛИАМПЕРА ПРИ ГОЛО И МОКРО ТЯЛО СА СМЪРТОНОСТНИ! НЕ ГО СЛУШАЙТЕ ТОЯ И ВИНАГИ КОГАТО СТЕ В БАНЯТА СИ ИЗКЛЮЧВАЙТЕ БОЙЛЕРА ОТ ЕЛ.ТАБЛО БОЙЛЕРНО ОТВЪН.21:35 13.05.2021
8 ЕЛЕКТРИКА
До коментар #6 от "Анонимен":
МНОГО ПРАВИЛНО ПОСТЪПВАШ.21:37 13.05.2021
9 Безопасност
Коментиран от #14, #32
21:37 13.05.2021
10 zeus
До коментар #5 от "ЕЛЕКТРИКА":
Не си баш прав, и проточния бойлер може да е безопасен, стига да е свързан правилно и да не е някое върло менте. За ползвам трифазен проточен, но е добре заземен, не е монтиран близо до вода, има ДТЗ.Коментиран от #17
21:37 13.05.2021
11 Бaро Вкаров
Коментиран от #21, #28
21:37 13.05.2021
12 Анонимен
21:38 13.05.2021
13 pokoloko
До коментар #1 от "zeus":
точно за ДТЗ - дефектнотокова защита говоря. трябва да стане законодателна мярка и енергото да я инсталира безплатно а цената на самото реле което е около 60 лв най-евтините да се плати разсрочено заедно с месечните сметки а на слабите и старите да е безплатно. всяка нова инсталация го има. за смяна на електромерите имат пари а за защита на хората няма. пак само за доене и стригане на овцете...Коментиран от #60
21:38 13.05.2021
14 Затова в
До коментар #9 от "Безопасност":
нормалните държави електричарите имат лицензи.И взимат по 50-60 долара на час.
Но първо знаят какво правят и второ имат професионални застраховки.
И там такива случаи са много редки, еле па да те убие ток от капака на шахта.
Коментиран от #16, #18
21:43 13.05.2021
15 Бойлера
Бог да ги прости хората.
21:47 13.05.2021
16 Язе
До коментар #14 от "Затова в":
А тук ел.монтьор взима 50-60лв надница.Сбъркана работа.21:51 13.05.2021
17 ЕЛЕКТРИКА
До коментар #10 от "zeus":
ОТ ДРАСКАНИЦИТЕ ТИ РАЗБИРАМ, ЧЕ НЕ СИ ПРОФИСИОНАЛИСТ ЕЛЕКТРОТЕХНИК. ЧЕЛ СИ ,ЗНАЕШ НО НЕ Е ДОСТАТЪЧНО. ДАЖЕ НЕ ЗНАЕШ ЧЕ 10 МИЛИАМПЕРА Е СМЪРТОНОСЕН ПРИ 230 ВОЛТА. ПРОТОЧНИЯ БОЙЛЕР ТРЯБВА ДА Е ЗАЗЕМЕН, НО КАК ЩЕ ГО ЗАЗЕМИШ НАПРИМЕР НА 7-Я ЕТАЖ????? ТРЯБВА ДА ИМА ДОСТА ДЕБЕЛА ШИНА ОТ ГОРЕ ДО ДОЛО. НАЙ-ЧЕСТО ЗАЗЕМИТЕЛНИТЕ ПРОВОДНИЦИ КОРОЗИРАТ И НЕ ВЪРШАТ РАБОТА ПРИ МОКРИ ПОМЕЩЕНИЯ. БЕЗОПАСНОТО НАПРЕЖЕНИЕ ПО СТАНДАРТ ПРИ МОКРО ПОМЕЩЕНИЕ Е 12 ВОЛТА. ТА ПРОТОЧНИЯ ТИ ТРЯБВА ДА Е НА 12 ВОЛТА. КОЙТО НЕ ЗНАЕ ЗАКОНА НА ОМА ДА СИ ХОДИ В ДОМА.Коментиран от #26
21:51 13.05.2021
18 Безопасност
До коментар #14 от "Затова в":
100% вярно. Аз лично се възползвам от услугите на квалифициран човек, работещ от години в едно от ЕРП–тата. И обратно на общоприетото вярване, не ми съдира кожата с фантастична сметка .21:53 13.05.2021
19 От кочината
21:53 13.05.2021
20 херодот
Коментиран от #23, #24
21:54 13.05.2021
21 Карчо
До коментар #11 от "Бaро Вкаров":
Инцест е имало , когато са те правиле ...21:58 13.05.2021
22 Тоалетна хартия
Коментиран от #27
21:59 13.05.2021
23 ЕЛЕКТРИКА
До коментар #20 от "херодот":
УБИВА ТОКА ПРЕМИНАВАЩ ПРЕЗ ТЯЛОТО. ПО ЗАКОНА НА ОМ КОЛКОТО Е ПО-ГОЛЯМО НАПРЕЖЕНИЕТО ПРИ ЕДНО И СЪЩО СЪПРОТИВЛЕНИЕ НА МОКРО ТЯЛО, ТОЛКОВА Е ПО-ГОЛЯМ ТОКА КОЙТО ПРОТИЧА ПРЕЗ ТЯЛОТО. ЗА ЖАЛОСТ СМЪРТОНОСТНАТА СИЛА Е 10 МИЛИАМПЕРА. ЗАТОВА В САЩ, КАНАДА, ЯПОНИЯ ЗАХРАНВАНЕТО Е 110 ВОЛТА ЗА ДА НАМАЛЯТ СМЪРТНОСТТА НО В ЕВРОПА Е 230 ВОЛТА ЗА ДА СЕ НАМАЛЯТ ЗАГУБИТЕ ОТ ПРЕНОС.Коментиран от #46
21:59 13.05.2021
24 да питам
До коментар #20 от "херодот":
Дали , ако е било ВИСОКО НАПРЕЖЕНИЕ , сега да са по - спокойни ?22:00 13.05.2021
25 Винкело
Ми нищо му не стана.
Коментиран от #33
22:06 13.05.2021
26 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
До коментар #17 от "ЕЛЕКТРИКА":
Защитно зануляване е мярката за ел. безопасност при мрежа 220V eff.и не е нужно бойлера да е 12V. Металния корпус на бойлера се свързва с нулата, която НЕ ТРЯБВА ДА МИНАВА ПРЕЗ КЛЮЧ ИЛИ ЩЕПСЕЛНО СЪЕДИНЕНИЕ, т. е. трябва да е непрекъсната.
22:07 13.05.2021
27 ТОКА УБИВА
До коментар #22 от "Тоалетна хартия":
ВТЪЛПЕТЕ СИ ГО В ГЛАВИТЕ! ПРЕДИ ДА ВЛЕЗЕТЕ ДА СЕ КЪПЕТЕ , ИЗКЛЮЧЕТЕ БОЙЛЕРА!!!! НАГРЕВАТЕЛЯ МОЖЕ ДА ДЕФЕКТИРА ВЪВ ВСЕКИ МОМЕНТ И Е СТРАШНО КОГАТО ТОВА СТАНЕ КОГАТО СИ ПОД ДУША.Коментиран от #36
22:10 13.05.2021
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 требе стригане
Коментиран от #30, #31, #35
22:11 13.05.2021
30 Винкело
До коментар #29 от "требе стригане":
Чети бе, чети бе, тъканар умрел, обеснено ти е, ма не, ваште инцестни фантазии да си избиете, хахти племето умрело, смотано.22:16 13.05.2021
31 Ти си мнооооооо проС ваааа
До коментар #29 от "требе стригане":
Е кучак, до първата сричка ли четеш ваааааа?ДТвойтаМ
22:17 13.05.2021
32 Тра-ла-ла
До коментар #9 от "Безопасност":
Така става защото: Който ми слага плочките в банята, той ми върза и бойлера.😂😂😂😂Коментиран от #37
22:18 13.05.2021
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Инспектора през ноща
До коментар #29 от "требе стригане":
Ми как какво, бе? Къпи са! Ти с твойта какво правиш?🤽💥⚡⚡⚡☠️👼🌈22:26 13.05.2021
36 Тоалетна хартия
До коментар #27 от "ТОКА УБИВА":
Имам един от най-скъпите бойлери, но винаги го изключвам ,след като загрее напълно. Никога не ползвам топлата вода на включен бойлер.... Винаги викам електрик да ми свърже нов електроуред уред !!!Коментиран от #39
22:33 13.05.2021
37 Честита баня
До коментар #32 от "Тра-ла-ла":
Става– ако имаш майстор 3 в 1. Познавам такъв, дето е квалифициран фаянсаджия, водопроводчик и ел.техник, прави ти банята от до, но взима" доста добри" пари и като бонус къпе стопанката.22:43 13.05.2021
38 требе стригане
22:52 13.05.2021
39 требе стригане
До коментар #36 от "Тоалетна хартия":
Ти верно ли си толко т.п че немоеш свържеш електроуред22:56 13.05.2021
40 Алфа Вълкът
До коментар #1 от "zeus":
Тъй, тъй. Най-умното е щепсъл преди ключа. Изключващ щепсъла и няма какво да те убие.Коментиран от #48
22:58 13.05.2021
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 требе стригане
Коментиран от #43
23:04 13.05.2021
43 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
До коментар #42 от "требе стригане":
Точно обратното. Ако ти самия не си правоспособен електротехник, трябва да извикаш такъв да ти свърже бойлера! Подчертавам - ПРАВОСПОСОБЕН ЕЛЕКТРОТЕХНИК! Ако си я правиш сам, трябва да си сигурен какво трябва да правиш. То не е много сложно, но трябва да го направиш както трябва! И сам си носиш отговорност! Виждал съм ужасни грешки, не само при бойлери!23:50 13.05.2021
44 Баш Бащицата
23:55 13.05.2021
45 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
Коментиран от #62
00:30 14.05.2021
46 Абе ,
До коментар #23 от "ЕЛЕКТРИКА":
Къде си я учил тази електрика ? Да знам кои даскали да хукам .Коментиран от #59
00:32 14.05.2021
47 Алфа Вълкът
Коментиран от #56
00:37 14.05.2021
48 някой
До коментар #40 от "Алфа Вълкът":
Голям майстор си и ти, бойлер със щепсел ще вързва. Като гледам тука пълно с майстори все от сой.Коментиран от #55
00:43 14.05.2021
49 Не всички знаят
01:07 14.05.2021
50 ГРАД БУЗОВГРАД
02:05 14.05.2021
51 Гост
02:14 14.05.2021
52 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
Коментиран от #53
03:28 14.05.2021
53 Алфа Вълкът
До коментар #52 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":
Електротехниката е най лесната професия , всеки може да я изучи за 2 -3 дена , а напълно неграмотните за 5-6 .Достатъчно е да имаш клещи , отверка и фазомер .Коментиран от #58
04:05 14.05.2021
54 Просто не ползвайте боилер на ток
Коментиран от #57
07:58 14.05.2021
55 Алфа Вълкът
До коментар #48 от "някой":
Тъй, тъй, а какво правиш като фазата изгърми и залепне на 0та? Чакай ти прекъсвачи в старите къщи. Някой 63А бушон преправян със сноп 10-14 жички, къщата ще ти изгори бушона не. Аз един изолиран кабел нямам в гаража и саите.08:04 14.05.2021
56 Алфа Вълкът
До коментар #47 от "Алфа Вълкът":
Поточния бойлер ненадеждна техника. Аз подобни напрежения ги усещам пипнете юсб порта на компютъра си - нищо нали? Там като пипна и ме удря ток, ако ви пипна вас, тогава вас ще ви удря мен не.08:14 14.05.2021
57 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
До коментар #54 от "Просто не ползвайте боилер на ток":
Газът е още по-опасен от тока и е много коварен! Според мен хората, които ползват газ пропан бутан или метан трябва да изкарат курс по взривозащита. Газът при загазоване може да те приспи и да умреш. Това се случи на един мой познат - отиде си човека. Газът образува взривоопасна смес с кислорода от въздуха. Може да не обърнеш внимание, че леко намирисва. Една искра или като си палиш цигара и ще последва взрив. Повечето хора не са технически грамотни и не обръщат внимание. Има няколко случая на взривени и съборени цели жилищни сгради по света, които са газифицирани. По-добре не се занимавайте с газ.09:00 14.05.2021
58 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
До коментар #53 от "Алфа Вълкът":
Това е професия и се ходи на училище - поне средно образование!09:36 14.05.2021
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 яцек
До коментар #13 от "pokoloko":
ДТЗ-то да от полза е но, в по стара къща на село кой ще си сложи ДТЗ предвид ,че иска оттделно заземяване което в повечто случай иска повече от едно заземително колче за да е ефективно , дори в панелните блокове ел. инсталацията е двупроводна а не три както е съвремения стандарт. В моята практика съм виждал какви ли не свободни съчинения правени от собственици или пишман майстори .Коментиран от #61
13:09 14.05.2021
61 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
До коментар #60 от "яцек":
Напълно съм съгласен с теб! Една инсталация може и да няма ДТЗ, но ако е изпълнена по правилата от правоспособен техник, а не от пишман майстор, няма проблем!15:56 14.05.2021
62 незнайко
До коментар #45 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":
Браво, едно смислено обяснение. Абсолютно правилно. Да допълня. Нулевия проводник са свързва ДИРЕКТНО на корпуса на бойлера и от там на клемите на самата инсталация в бойлера !!!Коментиран от #63
07:40 15.05.2021
63 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
До коментар #62 от "незнайко":
Не си "незнайко"! Ти си "Знайко" с главна буква, усещам, че си опитен електротехник или инженер! Ще ти кажа друг пример на грешки от незнание или небрежност, който допускат хората (не, че не го знаеш, но го казвам за други читатели): зафазяване на контакт, който е бил занулен преди това. Примерно преди да боядисат стаята свалят шуко контактите. След ремонта ги свързват пак, но без да обърнат внимание, че трябва да свържат нулата на тази клема на контакта, на която е останало мостче със шукото. Ако ги разменят, става така, че шукото е свързано с фазата. Хладилник или пералня, включен към този контакт се оказва с корпус, който вместо да е занулен, той е "зафазен". Това нещо е обица на ухото на правоспособен електротехник и той няма да допусне такава грешка! Едно време, когато за пръв път в България са започнали производство на шуко контакти, са ги произвеждали фабрично занулени, т. е. шукото е фабрично свързано с единия извод на контакта. След това са го отчели като грешка, защото много хора не обръщат внимание къде трябва да свържат фаза и къде нула. Затова сега контактите ги произвеждат без да има фабрична връзка на шукото. Ако го монтира неправоспособен, поради незнание той вероятно няма да свърже шукото. Контакта няма да е занулен, но поне няма да е "зафазен".14:04 16.05.2021