Свързаността на Балканите е важна, за да посрещнем новите предизвикателства от военния конфликт в Украйна, държавите от региона можем да дадем решения, които са приложими и за Западна Европа. Това заяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев по време на Делфийския икономически форум, който се провежда в Гърция, цитиран от "Фокус".
"Войната провокира инфлация, енергийна криза и социални напрежения, не само в региона, но и в цяла Европа. Някои от основните логистични направления се променят, вече практически не функционира Северният коридор. Затова трябва много бързо да реагираме, с повече проекти за регионално сътрудничество в енергетиката, транспорта и цифровата свързаност“, посочи вицепремиерът.
Инициативите трябва да са подходящи за привличане и на частни инвеститори, защото не можем да разчитаме само на публични ресурси, обясни той. По думите му, в областта на транспорта, трафикът трябва да бъде насочен от пътищата към железниците. Това е и най-лесният начин да бъде следвана политиката на Европейския съюз за декарбонизация.
Христо Алексиев каза още, че България действа много активно за изграждане на вертикалните връзки по направлението Север - Юг, за да бъде осигурен достъп на държавите от Северна Европа до открито море и пристанищата в Северна Гърция.
Той добави, че е много актуално развитието на т.нар. Среден коридор от Китай, Казахстан през Черно и Каспийско море към Европа. Тук България и Гърция могат да сътрудничат много добре за посрещане на идващия трафик по Средния коридор чрез проекта Sea2Sea и съвместното управление на българските пристанища на Черно море и гръцките на Средиземно море, обобщи вицепремиерът.
В рамките на дискусионния панел, съветникът на гръцкия министър-председател за енергетиката, климата, околната среда и кръговата икономика Джордж Кремлис заяви, че за Гърция е много важно България да се присъедини към Шенген. "Подкрепяме ви и работим в тази посока“, добави той.
28 Април, 2023 08:01 2 973 13
Христо Алексиев: Трафикът трябва да бъде пренасочен от пътищата към железниците
Това е и най-лесният начин да бъде следвана политиката на Европейския съюз за декарбонизация, каза вицепремиерът на Делфийския икономически форум
Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 6 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дедо Еконтий
07:48 28.04.2023
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 дебили
08:10 28.04.2023
5 Калин
08:17 28.04.2023
6 не с БДЖ
08:20 28.04.2023
7 СЗО
08:37 28.04.2023
8 Истината от първо лице
08:50 28.04.2023
9 ДАСКАЛ ГЕНЧО
ТАКЪВ ВИД ТРАНСПОРТ НЯМА ОТ МНОГО ОТДАВНА. ТОВА КОЕТО СЕ ВОДИ БДЖ СА ЖАЛКИ ОСТАНКИ ОТ НЕЩО ГОЛЯМО И ДОБРЕ РАБОТЕЩО , НО РАЗНИ НЕУКИ СПЕЦИАЛИСТИ - ПАРТИЙНИ ФУНКЦИОНЕРИ ГО УНИЩОЖИХА.
СЕГА СЪШИТИТЕ СА СЪВЕТНИЦИ - ЖАЛКА РАБОТА. С КАКВО ЩЕ ВОЗЕТЕ ХОРАТА -
1- СЪС СТАРИ ЛОКОМОТИВИ;
2- С ВАГОНИ СТАРИ И ПЪЛНИ С ДЪРВЕНИЦИ;
3- С ЦЕНТРАЛИЗАЦИИ ОТ ВРЕМЕТО НА БАРОН ХИРШ.
МОГА И ОЩЕ ДА КАЖА.
ЗА ТОВА ВРЕМЕ Е В ТАЗИ СФЕРА ДА РАБОТЯТ САМО ЖЕЛЕЗНИЧАРИ А НЕ ПОЛИТИЦИ. ИЛИ ТЕХНИТЕ ПРОИЗВОДНИ.
09:05 28.04.2023
10 Бай Ставри
09:11 28.04.2023
11 Доротея
09:19 28.04.2023
12 Драги ми Смехурко
10:39 28.04.2023
13 Иван Иванов
15:05 23.07.2024