”Добревски сами се поставиха в смешно положение. Честно, не знам защо Пеевски хлътна по подобна ”експертиза”, след като е ясно и с невъоръжено око, че тезата с 73 стотинки на литър е килограм популизъм и грам невежество. Изглежда дългото пребиваване във властта създаде у някои измамното впечатление, че със закон можеш да оправдаеш всяка глупост.”
Това написа в профила си в социалната мрежа Facebook дипломатът Илиян Василев. Вижте и целия текст:
"Първо, идеята, че "Лукойл" ще внесе милиард и половина лева за седмица или месец е за кръгли идиоти.
Големият провал на държавата се случи през 2015 година, когато тогавашното правителство на Борисов, съответно МФ и НАП, позволиха на "Лукойл" да напомпа с трансферно ценообразуване една инвестиция, която по сравними пазарни цени бе под милиард лева (тогава такива неща се говореха), и признаха за инвестиция 2,5 милиарда лева, с право да я амортизират през годините и да пренасят загуби, докато я изплатят - и така законово да не плащат данъци години напред. Как точно ще вземете тези пари, след като ги няма в страната от тази руска компания?
С такава сума компанията не разполага в България, а този който си мисли, че Путин ще позволи Литаско да вкара тези пари отвън, нещо сериозно е напуснал гравитацията на здравия разум. Това, което максимум могат да преведат, е някаква сума около тези от 275 милиона лева и това - пак под условие на тяхна добра воля.
Явно по линия на "Лукойл" няма много рационално зърно - къде е тогава причината за тази бурна активност, при това на тема с елемент на театрален кръжок: кой не ни подкрепи, е русофил и кремлинофил!?
Добревски не са глупави хора, ето моята хипотеза. Истинският трън в петата е таксата от 20 лева/МВтч, Добревски насочва светлината на корупционни съмнения към Асен Василев. Но истината е, че тази корупция е доказана и работеща по линия на "Газпром" и нейни бенефициенти през годините са днешните супер, ултра атлантици.
Истинският проблем на Кремъл днес не е това, което ще стане с Лукойл, а тази енергийна такса, която не само ще смъкне 2 милиарда лева от "товара" на Газекспорт, но е възможно да лиши Газпром от продажби на над 18 милиарда кубически метра на стойност над 10 милиарда долара годишно!? За това им трябва пренасочване на отвличащ шум, докато спешно пратят таксата в седма глуха.
Както предупредих, основният саботаж ще дойде от Владимир Малинов - СЕО на Булгартрансгаз, главното действащо лице и в Турски поток, и в неговото текущо продължение - Турския газов хъб. В писмото, което той отправи към надзорния съвет и което напълно случайно попадна в ПИК, се твърдят абсурдни неща - че БТГ щял да фалира, че Сърбия, Унгария и целият регион били против (сякаш това е работата на СЕО на преносен оператор да дава политически оценки). Още повече, че самият Путин и шефът на Сърбиягаз потвърдиха, че таксата няма отношение към цената на придобиване на този газ съответно в Сърбия и Унгария, а касае и е дължима само от Газекспорт.
Добревски сега спешно искат промени в петък, с които да вкарат тази такса в "задънена улица" и за да не излезе, че защитават Газпром (помните Добрев как атакуваше брутално кабинета Петков защо не сме кандисали да плащаме в рубли на Газпром), вкараха бял шум - отвличаща маневра с Лукойл и данъците и заканите кат' баш атлантици.
Тъй като този пост ще бъде прочетен на много места и в България и в чужбина - да посоча какво целят с прехвърлянето на отговорността за събирането на енергийната такса от ТСО БТГ на ГУ "Митници".
Просто е. Спедиторите на природен газ, включително вносители и транзитьори на руски газ, зависят пряко от ТСО, ако не платят, утре няма да им пренесат газ, а номинации се подават всеки ден. Играта на Малинов със сертификатите е точно административен "трик", за да блокира таксата, с технически кукички.
Не трябват никакви сертификати за да докажат, че Състейнабъл Енерджи Съплайз и Митиленеос, както и Газекспорт и МЕТ внасят само и единствено РУСКИ ГАЗ през Турски поток 2 и на изхода на Малкочлар пред Странджа 2 и той трябва да бъде обложен с тази такса. Незабавно.
Малинов иска да обедини капацитетите на Странджа и Странджа 2, като руският газ влезе в общ кюп на газ влизащ от Турция. Турски поток 2 е отделен, самостоятелен транзитен газопровод и по него тече само руски газ, никакви сертификати не са нужни.
Като се прехвърли от БТГ на ГУ Митници задължението да събира таксата, Газекспорт, Мителинеос и МЕТ, както и фирмата на Литаско, спокойно могат да пратят ГУ Митници за зелен хайвер и да ги поставят в положение "ще имаш да вземаш" и в лабиринт от административни хватки, процедури - съд, обжалвания и прочие трикове. Ако ТСО събира таксата, всички ще бъдат изрядни, защото не могат да си позволят да не платят, иначе не ти пренасят газа. Там хватката е желязна.
И какво като не подадеш декларация, или я подадеш с фалшиво съдържание, - глобата е някакви мижави 20 до 50 хиляди лева глоба, а максимумът и е 100 хиляди. Бълха ги ухапала.
Интересно е, че другият системен оператор - интерконекторът с Гърция няма такъв проблем да събира таксата. Но Булгартрансгаз си знае, че пренася руски газ и ще трябва да събира такса от Газекспорт, от тези с които е затънал в договорки, повечето от тях - тайни.
Ако не вярвате, чуйте по-късно през тази седмица какво ще извадят БОЕЦ - автентични документи от Турски поток - проект реализиран под ръководството на Малинов. Не само охрани от Вагнеровци, с разрешение на МВР и ДАНС, но руското ФСБ контролира наетите работници от руска страна при изграждането на газопровода. Месеци наред всеки ден могат да изнасят кошмарни разкрития.
За това им трябва спешно заседание в петък - нито парите по ПВУ, нито Лукойл са им е проблем.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Реалист
Коментиран от #3
21:39 26.10.2023
2 кукорчака е психопат
21:46 26.10.2023
3 Точно само с купони
До коментар #1 от "Реалист":
Справедливо разпределяне на горива - метод широко прилаган при соц.строй у нас и у русия за много дефицитни стоки.21:46 26.10.2023
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Дякон Унуфрий Араллампиев
22:08 26.10.2023
7 Да, бе
22:29 26.10.2023
8 Милен
22:34 26.10.2023
9 Азимн
22:40 26.10.2023