"Всяко едно нещо в железниците е разписано. Нашите правилници са написани с кръв. Моят апел е да се върнем към строгата дисциплина и безкомпромисното отношение".
Това каза пред БНР проф. Симеон Ананиев - експерт в сферата на жп транспорта. Той коментира вчерашния инцидент на Централна гара в София, при който маневрен локомотив удари пътнически влак, като 12 души пострадаха.
Според него това е инцидент, свързан с недобра организация на движението на влаковете:
"Всеки път, когато се прави маневра и се отива на коловоз, който е зает, не се съобщава устно на машиниста, а се издава специален образец и се казва "Движение по неправилен път". Тук маневрата е навлязла в този коловоз, без изобщо да е било предупредено. Ако има документ - да, ако няма документ, само с говорене - стана такава много сериозна катастрофа в Гърция.
Може би това е балкански синдром - някой казал, някой чул. В железниците няма казал - чул, има документ. Всеки служител трябва да има лист и да знае какво прави във всяка една ситуация", обясни той.
И изказа мнението си, че коментарите на транспортния министър Георги Гвоздейков не са професионално издържани.
"Нещата са несериозни. Касаят цялостна организация. Всичко трябва да е разписано и всеки да носи лична отговорност", категоричен е експертът.
Той подчерта, че влакът в коловоза е трябвало да замине преди 12 мин. Може би те са очаквали, че влакът е заминал, предположи проф. Ананиев.
По думите му в момента Централна гара е в много тежко техническо и технологично състояние. Той напомни, че ремонтът там продължава с месеци.
НКЖИ осигурява движението, а БДЖ е оператор, уточни специалистът. Според него да се прехвърля вината само на БДЖ и на машиниста не е правилно:
"Това е комплекс от грешки и непрофесионализъм". Стига с пиар, започнете да работите както трябва, призова проф. Симеон Ананиев.
По думите му железниците не могат да се управляват от аматьори. Той изтъкна непрекъснатите рокади и давани обещания.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Абе
09:44 29.05.2024
2 Така е
Коментиран от #4
09:45 29.05.2024
3 Последния Софиянец
Коментиран от #21
09:52 29.05.2024
4 ТРиНадСе
До коментар #2 от "Така е":
Не помня 13 или 14 коловоза бяха - не можах да разбера защо трябваше да махнат трафика до София Север за да ремонтират една гара, която всъщност си остова и функционираща. Отдавна не се ползват всички коловози, но не може ли просто коловоз по коловоз (или айде два по два) да ремонтират ... Защо създадоха хаос на гара, която е предвидена, че може да понесе много по-голям трафик и много повече ремонти, всичко е резултат от много и последователно грешни решения - когато поканиш чужденец "да те управялява" - чужденеца няма да е виновен, накракя ти си си виновен че си го слушал по телефон или факс - няма значение. Съсипаха чудесно дружество - правейски всичко възможно хората да не ползват влакове - закъснения, липса на хигиена, неспазване на графици, Влак - София-Бургас с 3 вагона, така че хората да седят прави: всичко се правеше само и само хората да не повторят да отидат с влак някъде ... но факт, има хора които нямат друг избор и те не спряха да го ползват.Коментиран от #6, #7
09:55 29.05.2024
5 Мнение
Цялата е комплекс от евроатлантически грешки!
Крайно време е тия грешки да се поправят, а виновните да бъдат опандизени за дълго!
09:58 29.05.2024
6 Така е
До коментар #4 от "ТРиНадСе":
Навсякъде железниците се издържат основно от товарни превози. Тук ги разделиха. А за да откажат и последните пътници, оня ден вдигнаха цените с 20 процента.Коментиран от #9
10:00 29.05.2024
7 Последния Софиянец
До коментар #4 от "ТРиНадСе":
Гвоздейков е лаком.Ремонтират всички коловози наведнъж за да вземе всички пари.10:00 29.05.2024
8 ПИТАИТЕ ГО ТОЯ ЗАТВОРНИК
Коментиран от #12
10:01 29.05.2024
9 Последния Софиянец
До коментар #6 от "Така е":
Цените на товарни превози ги дигнаха още по Коледа.10:01 29.05.2024
10 1212
Някой да чу защо влака е закъснял с 12 минути, които се оказаха фатални за прилошаването на машиниста.
Коментиран от #13, #14
10:05 29.05.2024
11 БСТ
10:07 29.05.2024
12 1212
До коментар #8 от "ПИТАИТЕ ГО ТОЯ ЗАТВОРНИК":
Кой го интересува дали е затворник или не. Казва истината човека, а правила той не твърди, че е писал, а че ги има.Това е факт-неоспорим!
10:08 29.05.2024
13 Последния Софиянец
До коментар #10 от "1212":
Гвоздейков движи сделки за милиард и половина.Ще бъде бетон министър при всяка власт докато вземат 150 млн комисионни.Коментиран от #15
10:09 29.05.2024
14 Хихи
До коментар #10 от "1212":
Ми тя ясна работата, машиниста като е разбрал че влака закъснява с 12 минути, му станало лошо, така де в Япония ако влак закъснее с 12 минути, също им прилошава 🤣😂🤣10:13 29.05.2024
15 Ами
До коментар #13 от "Последния Софиянец":
хема ли кой да ти затвори устата10:14 29.05.2024
16 Милен
10:23 29.05.2024
17 БИСЕР РОЗЕНОВ МИНЧЕВ Е
10:35 29.05.2024
18 Тома
10:43 29.05.2024
19 3484
10:55 29.05.2024
20 нмнм
БДЖ е много зле.
11:52 29.05.2024
21 нмнм
До коментар #3 от "Последния Софиянец":
Накрая на Гвоздейков и ремонтът му ще е толкова ремонт. Ще започне ремонт на ремонта, а парите ще са изядени.11:54 29.05.2024
22 Бегай
13:24 29.05.2024
23 ДАСКАЛ ГЕНЧО
И като избирате накой коментатор то да е поне завършил ЖП.Техникума , че да говори поне вярно. Обяснете и на "всичко знаещия" коментатор на Нова , че локомотива чака на изходящия сигнал за да влезе за екипировка в депото. НЕ ЧАКА ВЛАК. ОБИКНОВЕНО ВЛАКА ЧАКА МАШИНАТА.
14:50 29.05.2024