Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков поиска оставките на генералния директор и на председателя на Управителния съвет на Национална компания "Железопътна инфраструктура", съобщиха от Министерството.
Причината е занижен контрол на безопасността и зачестилите инциденти по жп инфраструктурата.
Последният случай е от вчера в участъка Мирково – Долно Камарци, където 5 вагона излязоха от релсите. Първоначалната информация показва, че става въпрос за лошо състояние на железопътната инфраструктура. Предстои разследване да установи причините.
"Сегашното ръководство на НКЖИ многократно показа, че не може ефективно да управлява процесите в една от най-големите държавни компании в България", категоричен е министър Гвоздейков. По думите му ситуацията от вчера отново доказва, че има проблем с управлението на системите за безопасност на жп превозите.
"Освен директора и председателя на борда, отговорност трябва да понесат и служителите, които са ангажирани с експлоатацията на железния път и неговото състояние", каза още транспортният министър.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Град Козлодуй
Коментиран от #5
10:40 02.08.2024
2 Обективен
10:43 02.08.2024
3 Бдж кибик
10:47 02.08.2024
4 Станимир
Коментиран от #18, #26
10:58 02.08.2024
5 хе хе
До коментар #1 от "Град Козлодуй":
ами БДЖ си остана там - в 1989 година.Коментиран от #8
11:00 02.08.2024
6 здрасти
Коментиран от #7
11:02 02.08.2024
7 и Терзиев също да подава оставка
До коментар #6 от "здрасти":
заради тапата покрай Сточна гара, където няма НИКАКВА сигнализация за ремонта на тръбите под асфалта11:11 02.08.2024
8 мошенгария
До коментар #5 от "хе хе":
далече по-назад в миналия век остана НКЖИ . Ремонтите се състоят в демонтиране на коловози за скраб по гарите за да има комисион и да няма грижи за поддръжка. Пътнически влак пътува 10 км до Своге на заден ход , за да се размине с насрещен влак.11:25 02.08.2024
9 Българка
11:32 02.08.2024
10 Логичен край за БДЖ
Коментиран от #19
11:38 02.08.2024
11 Информация
11:41 02.08.2024
12 Емо
11:42 02.08.2024
13 техногенна катастр
11:57 02.08.2024
14 22222
И не само, а със собствени средства да въстанови "кашата", която създаде с бетония мост в Пловдив и най-вече организацията на движението на влаковете под него. За да вземе едни пари, които никога няма да вземе, но и кокога няма да приключят ремонтите.
Номера с римски ракопки няма да мине, защото ще се установи, че или са подхвърлени в момента, за да се удължи ремонта или са от барон Хиршово време положени при тогавашното строителство.
Коментиран от #27
12:00 02.08.2024
15 към министъра
Той оправи нещата
Натракали са му един кашон обезщетния и пропуснати ползи
12:21 02.08.2024
16 Тошко
12:26 02.08.2024
17 Стеф
12:27 02.08.2024
18 1357
До коментар #4 от "Станимир":
Ами на долу по веригата началници заместници по отдели настанили се удобно от по 20 30 години Тея отгоре го сменяхме малко по-надолу също е развалено12:31 02.08.2024
19 115
До коментар #10 от "Логичен край за БДЖ":
Така е господин разбира!И в цял свят железницата е създадена заради Метал, и Кремиковци.
Аман от Т Тъпанар И като вас
13:09 02.08.2024
20 115
Новодоставените вагони, от Германия знаете ли че оборудването им е за 1000 волта?
Колко ще струва преоборудването им на 1500 волта, и кой ще го извърши?
Локомотивите Сименс не могат да подават 1000 волта към състава.
От къде ще се набавят резервни части за поддръжка на новите ни 40 годишни вагони, или отново ще има донори, и 1 по 1 ще ги ликвидира е.
13:14 02.08.2024
21 кантонер
13:39 02.08.2024
22 хххх
14:05 02.08.2024
23 Милен Икономов
14:11 02.08.2024
24 Железничар
14:25 02.08.2024
25 Мотрисата
14:41 02.08.2024
26 Белан
До коментар #4 от "Станимир":
Първо трябва да се очисти Министерството, тоя дето при него беше Хитрино седи в зам.министерско кресло16:00 02.08.2024
27 Тегоба
До коментар #14 от "22222":
Присъединявам се към Оставка за ГвоздейковКоментиран от #29
16:54 02.08.2024
28 жп-еец
Ресорния зам.министър също трябва да бъде махнат - некомпетентен и не на място е този човек, категорично.
А за БДЖ -думи нямам . Там само един Венци се опитва да работи, Всичко друго е плява.../на управленско ниво /- Тоя Друмев-кой го държибе хора. Тоя е най-зле и икономически и лидерски.
В последните 10 години единствено Григоров беше на нивото, каквото трябва да бъде мениджър на компания, която трябва да бъде извадена от блатото. И резултатите го показаха. Имаше перфектен екип. Но....политиката, бро.....не прощава
17:17 02.08.2024
29 Жени
До коментар #27 от "Тегоба":
Прав сте -тоя човек остана да бъде министър, само защото не си беше взел комисионната от договорените вагони втора употреба, с които сега си бият главата в стената останалите свестни кадри на БДЖ17:19 02.08.2024
30 222
17:29 02.08.2024
31 Така
Коментиран от #32
17:51 02.08.2024
32 И той, да
До коментар #31 от "Така":
Така трябва -до върха, като не стават............ама наистина не стават. Бисер Минчев, който е заместник на Гвоздейков е работил цял живот безопасност- като го знае, как и какво се прави, защо дописна тоя хаус. Като в Гърция ли да стане? Има хора, които стават за определена работа, има такива които въпреки дългия стаж не стават за мениджъри. За това- аут.... А пак Гвоздейков-за нищо не става-някое интервю, ако върже и до там18:24 02.08.2024
33 Бай Иван
07:04 05.08.2024
34 Да, бе, да!
13:21 08.08.2024