Рекордните жеги това лято доведоха и до многобройни пътни участъци с повредена асфалтова настилка в цялата страна. Заради жегите износващият слой на асфалта достига температура на омекване и заради претоварените камиони и тирове се образуват дълбоки коловози.
Един от невралгичните участъци, където има повредена настилка от тировете, е по главен път Русе-Велико Търново край село Куцина. Дълбоките коловози в асфалта създават предпоставки за катастрофи.
„По-лошо от Околовръстното в София. Трима човека има убити и всеки момент може да стане катастрофа с МПС. Една педя коловоз по пътя за Полски Тръмбеш, дясната посока за Търново е като траншея. Всяка година става това нещо, правят донякъде и като се нагорещи асфалтът, като минат тези камиони по 40 тона и коловозът е готов“, разказва шофьор.
След горещото лято с рекордни температури повредените участъци по международния път, който свързва Европа с Азия и по който върви интензивен тежкотоварен трафик, са се увеличили, показва репортерска проверка. През зимата коловозите се заледяват и създават опасни ситуации за шофьорите.
„Опасни са, много са опасни! И не вземат мерки лятно време както другаде ги спират по горещините тежкотоварните автомобили да ги спират, да не се движат“, казва друг мъж.
Международният път не е ремонтиран от 2006 г., съобщават от пътната агенция, но наскоро са започнали ремонти.
„Към момента имаме одобрени задания за целия участък от границите на град Русе до град Габрово, в който да се извърши такъв превантивен ремонт и да се подменят асфалтовите покрития на този участък“, посочва инж. Венцислав Ангелов, директор на ОПУ–Велико Търново.
От пътната агенция допълват, че при ремонтите се използва добавка към асфалтовата смес за повишаване точката на омекване при високи температури. Така, при интензивния тежкотоварен трафик ще се предотврати издуването и деформирането на износващия асфалтов слой.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 АПИ и БГ Трол
09:10 05.10.2024
2 Вуйчо
Коментиран от #3, #4, #12
09:12 05.10.2024
3 Боко
До коментар #2 от "Вуйчо":
Абе ние знаем как се асфалтира, ама тогава не остава за чекмеджето09:27 05.10.2024
4 е ми
До коментар #2 от "Вуйчо":
Не им правят пътищата по ГОСТ, а както трябва. За да стане съвременен път основата трябва да е железобетон. Само така ще издържи асфалта без коловози. Така пътищата стават вечни.10:04 05.10.2024
5 Бяло знаме
10:06 05.10.2024
6 Не жегите
10:08 05.10.2024
7 Шопаристан
10:09 05.10.2024
8 Опасни са
Коментиран от #10
10:19 05.10.2024
9 псп
10:22 05.10.2024
10 така е
До коментар #8 от "Опасни са":
Поляците слагат 50 сантиметра бетон под асфалта.Коментиран от #11
10:29 05.10.2024
11 а на запад
До коментар #10 от "така е":
бетон се слага и под паветата. затова ги ремонтират веднъж на 160 години.10:31 05.10.2024
12 Азззззззз
До коментар #2 от "Вуйчо":
И в Бразилия няма коловози, а температурите са над 40 градуса... И там има корупция, но не е чак като у нас.10:41 05.10.2024
13 Синеокия шейх
10:47 05.10.2024
14 Поръсен с джоджен
11:12 05.10.2024