Тествахме най-малкия и най-евтин електромобил на Hyundai

23 Февруари, 2025 09:30 11 104 36

  • hyundai-
  • inster-
  • тест

Моделът Inster е идеалната градска кола, задвижвана от електричество

Тествахме най-малкия и най-евтин електромобил на Hyundai - 1

Наскоро стана ясно, че в Южна Корея електромобилите не се продават така добре, както им се иска на Hyundai , но това съвсем не е така у нас. Марката е една от онези, които продават най-много електромобили на родния пазар и интересното е, че на родна почва Hyundai продължава да чупи рекорди.

Сега на ход е и най-достъпния електромобил с марка Hyundai, който със сигурност ще увеличи продажбите на корейските електромобили, както у нас, така и в цяла Европа. Става въпрос за модела Inster. Ние го тествахме и първоначалните ни впечатления са за една отлична градска кола с много простор в купето, която обаче става и за умерено дълги извънградски преходи.

Тествахме най-малкия и най-евтин електромобил на Hyundai

Естествено този автомобил си има своите недостатъци, но когато не сте във връзка с него всеки ден, е лесно да ги видите (в този случай, ужасно бавно ускорение, твърде много звукови сигнали и т.н.), но това е нищо пред онова, което новия Hyundai Inster ви дава - изключително много нови технологии за цената си. Ето и всъщност как го видяхме.

Екстериор

Първото, което се набива на очи е нетрадиционния за масовите коли в Европа и у нас външен вид. Известно е, че корейците не се притесняват да експериментират с дизайн, но тук са надминали себе си. Колата изглежда (според нас) особено привлекателно и модерно. Със своите 3-83 метра дължина, Inster е значително по-къс от Ioniq 5 или Kia EV3, което придава на хечбека истинско усещане за автомобил „създаден за трафика в големите градове“. Това е възхитителен, но несъвършен градски електромобил, който разбираемо, ще бъде обект на желание за млади хора с активен градски начин на живот.

Тествахме най-малкия и най-евтин електромобил на Hyundai

За този тип хора Inster със сигурност е сделка. Започвайки с цена от 49 990, това е около 25 000 лева от Hyundai Ioniq 5, с отлично базово оборудване, този електромобил е един от най-евтините у нас (по-евтин е единствено Dacia Spring, но румънското предложение отстъпва по отношение на технологии и оборудване). Като цяло колата ни направи очарователно първо впечатление.

Множеството заоблени части на екстериора – "щастливо" изглеждащи предни и задни светлини, 17-цолови алуминиеви джанти с четири спици са все неща, които се вписват стилно в иначе сладкото на вид автомобилче. А с акценти като пикселните графични LED светлини, късите надвеси, черната решетка и наличната двуцветна боя правят Inster едно добре пропорционално субкомпактно и същевременно хипстърски модерно автомобилче от А-сегмент, което според нашето мнение е още една от печелившите дизайнерски линии на Hyundai.

Тествахме най-малкия и най-евтин електромобил на Hyundai

Интериор

Външният вид на Inster и по-конкретно неговите размери, съвсем не предразполагат за това, което ви очаква вътре. Още с влизането се вижда, че салонът е далеч по-просторен от очакваното. Този градски автомобил е показателен за това, как дизайнът с дълго междуосие и къси надвеси може да осигури доста прилично пространство не само отпред, а и на задните седалки.

Любопитно е, че Hyundai използва подобна на пейка предна седалка, минимизира отделението за съхранение между седалките отпред и инсталира компактна конзола в таблото, за да създаде тунел за лесен достъп до вратата от страната на пътника. (това при положение, че сте паркирали много близо до някоя кола и искате да излезете от страната на пасажера).

Тествахме най-малкия и най-евтин електромобил на Hyundai

Що се отнася до приборите на арматурното табло, можем без колебание да кажем, че са информативни и интуитивни за навигиране. Два 10.25-инчови екрана – информационно-развлекателен модул и дисплей на водача – фокусират вниманието върху многото функции на автомобила. Специфичните системи за безопасност и удобство варират в зависимост от оборудването, но списъкът с наличните технологии е по-дълъг, отколкото повечето купувачи на градски електромобили могат да очакват.

Те включват асистент за избягване на сблъсък отпред, асистент за избягване на сблъсък в мъртва точка, предупреждение за внимание на водача и интелигентен круиз контрол със Stop & Go функция. Помислено е и за своеобразния уют в салона, като амбиентното осветление може да се променя в един от 64 цвята. Има отопляеми и охлаждани предни седалки, цифров ключ и т.нар. HVAC (heating, ventilation, and air conditioning) настройка за пестене на енергия. С други думи, Inster има почти всички удобства, които бихте искали в по-евтин електромобил.

Тествахме най-малкия и най-евтин електромобил на Hyundai

Качеството на материалите е много добро, както и това на самата сглобка. Практичността се вижда навсякъде в салона, като основен акчент е регулируемата задна седалка, която освен в предно задна посока е снабдена с функции за удобно позициониране на наклона на облегалките. Така лесно можете да избирате повече пространство на задния ред или по-голям товарен обем.

Двигател и ходови характеристики

Както вече споменахме в началото, основният недостатък на Inster е слабото му ускорение. Дори в спортен режим на по-мощната версия със 115 конски сили (каквато тествахме ние), колата не е супер бърза при потегляне. но пък е достатъчно динамична за градския трафик и няма да чувате клаксони от нетърпеливи водачи зад вас. Ускорението на Inster от място до 100 км/ч е малко над 10 секунди. Този недостатък обаче не се отнася за т.нар. доускорение. Изненадващо, но е факт, че при скорост от 80 км/ч при рязко настъпване на десния педал динамиката определено се усеща и изпреварванията стават с лекота.

Тествахме най-малкия и най-евтин електромобил на Hyundai

А настройката на задвижването на предните колела осигурява много пъргавина с директно управление и солиден баланс. Системата на окачване (предно McPherson, и торсионна греда отзад) е идеална за гладки пътища, но по по-разбитите такива возията все пак отстъпва на, да речем, Ioniq 5, който използва E-GMP платформата на Hyundai. Inster са базира на субкомпактната платформа K1, която беше представена през 2017 година и иначе се използва за превозни средства, задвижвани с ДВГ.

Тук обаче тя е модернизирана и съобразена доколкото е възможно с електрическия силов тракт. Всичко това прави возията на Inster твърда, но не непоносима или с други думи, като на всеки такъв автомобил от А-клас. Нещото, което ни направи силно впечатление е отличната, петстепенна регулируема регенеративна спирачна настройка на i-Pedal системата на Hyundai. В най-горното пето ниво тя е идеална за ежедневно градско шофиране. Това е оптималната настройка и би било добре да я направите по подразбиране и почти ще забравите за спирачния педал в града.

Тествахме най-малкия и най-евтин електромобил на Hyundai

Автономен пробег и време за зареждане

Що се отнася до пробега и зареждането, Inster не поставя никакви рекорди. И все пак, 30-минутното време за зареждане от 10-80 процента с помощта на 120 kW бързо зарядно устройство на 49 kWh батерия и пробег с пълно зареждане от 355 км по WLTP, е напълно достатъчно за перфектното градско автомобилче. За съжаление, тези числа са само за модела Long-Range с 15-цолови джанти.

Версията Standard Range ще измине 300 км, прогнозират от Hyundai. Това с базовия пакет 42 kWh батерия и с електромотор с мощност 97 коня, но и тук времената за зареждане са подобни. Inster също има 11 kW вградено зарядно устройство, което не е типично за преките конкуренти на този модел. Опционалната термопомпа също е плюс за модел от този клас. А между другото, за всеки, който търси по-сериозни взаимоотношения с Inster, от представителството на Hyundai у нас предлагат и множество допълнителни аксесоари за персонализиране. Такива например са масичка за задната седалка като на самолет, стойка за чадър отзад, както и опции за гарниране на горната облицовка на вратата като държачи за снимки или мрежи за съхранение.

Тествахме най-малкия и най-евтин електромобил на Hyundai

Заключение и цена

Нашето мнение е, че точно такъв тип трябва да са днешните електромобили - такива, придвижващи се основно в града. И Inster е именно такава кола - перфектната за ежедневно градско шофиране. Нашият първи тест обаче показа, че с това автомобилче спокойно се придвижвате и по магистрала, при това с максимално разрешената от закона скорост, но тук разходът става сериозен. Иначе колата е доста икономична в града и с радиус на завой от 10.6 метра и дължина под 4 метра, е истинско удоволствие за шофиране.

Що се отнася до цените, то те не са ниски, но са от най-ниските що се отнася за електромобил. Цената за Inster варира в диапазона 49 990 - 65 400 лева с ДДС, но предвид това, което предлага новия Inster могат да бъдат определени, като доста атрактивни. А дали ще се продава добре, ще покаже времето. Може би не е имало по-трудно време за прогнозиране на бъдещите продажби на електромобили от сегашното, но е лесно да се види логиката в решението на Hyundai за лансиране на достъпни субкомпактни електромобили, предназначени основно за града.

Тествахме най-малкия и най-евтин електромобил на Hyundai

Слушайте статията Слушайте статията:

Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    27 4 Отговор
    У нас интересът към електрокарите е "ОГРОМЕН"- цели 3.5% от всички нови автомобили с ПЪРВА РЕГИСТРАЦИЯ🤣
  • 2 Новичок

    8 1 Отговор
    Б-О-Й-К-О-Т.
  • 3 мхм

    25 8 Отговор
    Аман от малки миксери, вместо да направят достъпен автомобил с прилични размери от 4.50 - 4.70 метра, който да може да се ползва и за в града и за извънградско, те правят малки кашони за ходене до магазина и се налага да имаш и още 1 кола за извънградско.

    Коментиран от #7, #20, #26

  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    34 1 Отговор
    65 000 лв за това "бижу" за осмокласник да ходи на училище 🤔🥸
  • 5 За тея

    27 2 Отговор
    Пари,чисто нова Октавия 2 дизел,автомат…
  • 6 Тая

    33 1 Отговор
    Сапунерка за 50-60 бона? Луди!
  • 7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 1 Отговор

    До коментар #3 от "мхм":

    Явно са се вслушали в нашите автоджамбази, дето всичките коли са :
    " Тя тази кола е била на една баба/майка дето с нея е ходила само до пазара/градината!"
    и са направили точно такава кола 🤣
  • 8 надута цена

    2 5 Отговор
    предполагам по добра от зое и поне една класа над спринг
  • 9 Селянин от София

    12 0 Отговор
    Какво са 65 К за да си вързан за контакта...
    Общината ще помогне с още някоя дискриминационна наредба за организация на движението....
    А иначе грозноватичка я намирам отпред и отзад...
  • 10 Име

    10 1 Отговор
    Прав е авторът на статията - това е кола само за града и именно такива трябва да са всички електромобили. Електрическа кола за извънградско не става, но за града е идеална.
  • 11 Някой да каже

    15 1 Отговор
    Какъв и е пробега когато стана сутрин при минусови температури и пусна отоплението? Дали ще мога да прекося София?

    Коментиран от #13, #18

  • 12 Вилма

    4 7 Отговор
    Страхотна лека кола
  • 13 лесно се смята

    5 0 Отговор

    До коментар #11 от "Някой да каже":

    да кажем разход с парно около 20кв на 100км

    Коментиран от #15

  • 14 Прекрасен автомобил!

    6 1 Отговор
    Особено, ако го ползвате за Детска количка.
    Върши много добра работа!
  • 15 Забравяш

    4 0 Отговор

    До коментар #13 от "лесно се смята":

    че минусовите температури влияят на батерията, особенно ако колате е на вън цяла нощ

    Коментиран от #17

  • 16 Боклук за

    9 1 Отговор
    50 бона. В Китай BYD с аналогични показатели е с цена 30 бона.
  • 17 Забравяш

    5 6 Отговор

    До коментар #15 от "Забравяш":

    че цяла Норвегия се вози на електрокари

    Коментиран от #19, #21, #27

  • 18 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    11 0 Отговор

    До коментар #11 от "Някой да каже":

    Може и да успееш,
    а може и да не успееш🤔
    За какво мислят шофьор на електричка и пешеходец с разстройство?
    "Дали.ще успея да стигна до...🤔"
  • 19 Забравяш

    6 3 Отговор

    До коментар #17 от "Забравяш":

    че от там имаше водео как хората чакат на дълги опашки за дългочасово зареждане
  • 20 Точно и ясно

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "мхм":

    Да притежава човек малка кола е просто нелепо и не практично
  • 21 Нзпзцдцдр

    7 2 Отговор

    До коментар #17 от "Забравяш":

    Норвегия карат електрички не по желание, а по принуда. Благодарение на данъчната им система, електричките са по-евтини от ДВГ-тата. И това е така от десетилетия. И пак прехода е с кански мъки и яко напиняне и извиване на ръце.
  • 22 СЛОНА

    4 1 Отговор
    Ще си купувам през 2 години кола по 2500лева и това са 20 години аз съм на 54 дефакто след 20 ще съм на 74 и хич няма да им дам за таз личинка 25 бона...
  • 23 баба Славуца

    5 4 Отговор
    50000 лева за базова Дачия Спринг с емблема на ХуйДай, не благодаря. S-klasse 2016г. с фул екстри е 45000лв!
  • 24 Пешо Кюстендилецо

    7 1 Отговор
    50 иляди лева за това??? Па я у тая въшка не мо а улезна бе! Айде за улизанье и да се набутам с живи зорове, ато како че излезна? Па това една чанта у кауфландо не мо е собереш вътре. За 50 иляди лева че строшим 5 коли от по 10 иляди лева, и то коли като що требе. Тия са улави.
  • 25 Б а с и к е н е ф а

    4 1 Отговор
    Не бих го карал
  • 26 дрфтгъухйи

    8 3 Отговор

    До коментар #3 от "мхм":

    Кола за извънградско????

    ЗАБРАВИ за туй нящу- много усилено ви подготвят за 15-минутните градове които НЯМА ДА МОЖЕТЕ ДА НАПУСКАТЕ без позволение на господаря... Готвят ви и цифрова валута- а си кихнал неправилно, а си останал гладен тази седмица...

    Не се ли размърдате, не хванете ли сопите и да избиете оная паплач дето ви командва максимум до 15 години ще бъдете БУКВАЛНО роби и ще ходите с номерче на ухото... Като овцете... Каквито по същество сте...
  • 27 Електрошок

    11 1 Отговор

    До коментар #17 от "Забравяш":

    На Балканите има недостиг на 5000 MWh. Цената върви към 200 € за MWh.
    Ако 10 % от автомобилите на Балканите са на ток, ще има голям рев...
  • 28 Пилот на Ферари

    6 1 Отговор
    Кое точно е привлекателното на тая сапунерка , дето мяза на Мазда от края на 70 те години ?
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 БгТопИдиот🇧🇬

    2 2 Отговор
    Борим тов.Друмев и сем.Сауд с електромиксери .
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Не щъ да са прекарам

    1 1 Отговор
    Колата е добра,цената също! Само трябва едно ремърке с батерии за всеки случай!
  • 33 Българин

    2 0 Отговор
    Карайте си ги
  • 34 Мост

    2 0 Отговор
    Дачия Спринг изглежда доста по добре и е на половината на цената.
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.