Нова бонусна система за заплащане ще бъде въведена от първи ноември в столичния автотранспорт и електротранспорт. Това стана ясно след подписването на споразумение между кмета на София Васил Терзиев и представители на транспортните синдикати. Договореността допълва по-ранните споразумения от февруари тази година за увеличаване на възнагражденията в сектора.
Напрежение и преговори
Въвеждането на бонусната система бе поставено под въпрос в началото на октомври, когато от Столична община съобщиха за липса на финансова възможност и необходимост от отлагане. Това предизвика социално напрежение сред работещите в общинските транспортни дружества. Федерацията на транспортните синдикати към КНСБ реагира с предупреждение за протестни действия след парламентарните избори, ако не бъде намерено решение.
Детайли на новата система
След интензивни преговори, продължили и през миналата седмица, споразумението предвижда въвеждането на три категории по натовареност за "Столичен автотранспорт" и две за "Столичен електротранспорт". За най-натоварената категория в наземните оператори, километричният пробег ще се оценява на 0.013 процента от минималната работна заплата. Сервизните работници и административният персонал ще получават бонуси в размер на 80 процента от средния бонус на шофьорите.
Ангажименти за бъдещето
Страните се ангажират да проведат съвместни срещи с Министерство на финансите и Министерство на транспорта за осигуряване на дължимите от държавата средства за компенсация на градския транспорт на Столична община.
Предистория на споразумението
Миналата седмица работници в градския транспорт на София и синдикати организираха протест заради неизпълнението на по-ранно споразумение за въвеждане на бонусна система. В отговор на това, кметът Васил Терзиев потвърди, че бонусна система ще бъде въведена, след среща с представители на синдикатите.
В началото на октомври Терзиев изрази желание бонусната система да влезе в сила с актуализацията на бюджета, планирана за края на октомври или началото на ноември.
По-рано през годината, след среща с представители на Конфедерацията на независимите синдикати в България (КНСБ) и КТ "Подкрепа", кметът обяви 15-процентно увеличение на основната работна заплата в градския транспорт от 1 март. Тогава той подчерта необходимостта от разработване на бонусна система, която да обхваща не само водачите, но и останалите служители в сектора.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Нощен
16:24 16.10.2024
2 Откъде на къде
Коментиран от #5
16:27 16.10.2024
3 Инкогнито
Коментиран от #7
16:34 16.10.2024
4 Столичния транспорт
Защо търсят пари от министерство на транспорта - това са пари на цяла България .
Терзиев да им дава бонуси , а не да субсидират столицата с пари от провинцията.
Нали в столицата е двигателя на държавата и носела основната част от вътрешния брутен продукт и ресурс.
Май нищо не носи . В София нищо не се произвежда . Само се събира и се лапа целия ресурс на държавата събран от провинцията.
16:37 16.10.2024
5 Нощен
До коментар #2 от "Откъде на къде":
Вярно16:39 16.10.2024
6 На шофйорите
А не да минава тънко с разни курсове за по 1 или 2 месеца
16:47 16.10.2024
7 охо
До коментар #3 от "Инкогнито":
Гробаря, ти с повече от един ник ли оповръщаш форумите?Тук вече издъни организацията сериозно.😏
17:15 16.10.2024
8 Миризлив пор
17:45 16.10.2024
9 леле
17:46 16.10.2024
10 Има няколко
На твърдо на час 25 лева до 10 часа на ден
На километър като такси
На твърдо на час плюс минимална работна заплата 1000 лева
10 часа по 25 лева = 250 лева на ден
Откъде пари
Ами прави се фондация 100% данъчно облекчена ак дарим пари там
С какво се занимава фондацията изследвания в ОБЛАСТА на намаляване на замърсяването от изгорели газове , полза от електрически Превозни средства, въвеждане на вода от която ще се прави водород.
17:47 16.10.2024
11 Любопитен
17:55 16.10.2024