Всяка година в началото на септември месец се констатира значително повишаване на трафика на МПС в гр. София. Това води до така наречените „тапи“ на определени възлови транспортни артерии. Управлението на трафика в столицата се осъществява от Столична община чрез дирекция „Управление и анализ на трафика“.
Това припомня Институтът за пътна безопасност.
При направено проучване от експерти на ИПБ се констатира, че са налице съществени пропуски при управлението на трафика, които са на път да превърнат един хроничен проблем в криза. През 2024 година се констатира почти двойно увеличение на проблемните булеварди и улици, както и съществено увеличаване на времето за придвижване.
Причините за това са следните:
- Неизпълнение на нито едно от обещанията на кмета на София, поети в предизборния диспут за транспорта на София;
- Недопускане на обществен контрол (по време на кризата с бул. „Патриарх Евтимий“ беше създаден т.н. Комитет за наблюдение на трафика, който след първото заседание и посканите проекти от страна на ИПБ беше закрит);
- Липса на нов екип от експерти, които да приложат съвременни методи при управлението на трафика с експертиза при управлението (не са извършени никакви структурни и кадрови промени в основната дирекция „Управление и анализ на трафика“)
- Липса на прозрачност в управлението на СО (не бе изпълнено обещанието за създаване на информационна система, чрез която да се осъществява мониторинг върху дейността на администрацията в СО)
- Липса на координация между СО и „Пътна полиция“-СДВР (до този момент не поискано становище или съдействие от СО към СДВР)
След проведени множество разговори между експерти на ИПБ и кмета на гр. София можем обосновано да заключим, че върху транспортната система на столицата е извършен аутсорсинг към ПП „Спаси София“ .
Експерти на ИПБ през последните пет години многократно са дискутирали транспортните проблеми с представители на неправителствената организация „Спаси София“, която впоследствие се превърна в политическа партия. И тогава и сега тяхното поведение се характеризира с агресивност, самонадеяност, отказ от взаимодействие с други институции.
Видимо е, че те не разполагат с доказани експерти и продължават да разчитат на заварените експерти от управлението на предишния кмет.
Как може да се подобри състоянието на транспортната система в гр. София?
Необходимо е незабавно да се преразгледа използването на интелигентните транспортни системи. Пренастройване на гъвкав режим на светофарите.
Създаване на нова временна организация по основни възлови трасета като се забраняват леви или десни завои, както и почасово използване на бус лентите от всички МПС. Временно премахване на синя и зелена зона в определени участъци. Ръчно регулиране на движението на МПС.
Всички тези действия трябва да се извършат съвместно с Пътна полиция-СДВР.
В заключение призоваваме кмета Терзиев да се ангажира лично с транспортните проблеми на столицата, защото видимо целият град е заложник на амбициите на една нестандартна група наречена Спаси София.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Емилито
13:09 17.10.2024
2 Слави
1. Всички таксита да седят на изчакване на буферен паркин извън пределите на София.
2. Всички служебни автомовили да бъдат с осигурени паркоместа и да не се ползват за лични, да се паркират само на буферни паркинги след края на работния ден.
3. Засилени проверки на регистрация различни от Софийската, ако пребивават в столицата да бъдат принудени да си регистрата МПСто в столична община и да заплащат съответно данъци тук!
4. Целия град да стане зелена зона!
Коментиран от #4, #11
13:10 17.10.2024
3 жалка държава
Коментиран от #9
13:14 17.10.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 софийъ
13:16 17.10.2024
6 Поръсен с джоджен
13:17 17.10.2024
7 Левчо
13:22 17.10.2024
8 Мдаа
13:22 17.10.2024
9 Абсолютно прав си
До коментар #3 от "жалка държава":
Но тука масата читатели са абсолютни селски тулупи, които няма да те разберат.А и тези предложения да се кара в бус лентата са безумия, защото тогава градският транспорт ще закъснява И това ще доведе до още по- голямо увеличаване на трафика с коли.
13:25 17.10.2024
10 Софийски
Коментиран от #23
13:26 17.10.2024
11 Село
До коментар #2 от "Слави":
Аз си живея на село и всички коли са ми със софийска регистрация, но по талон не са. Мое ме фанеш за.... 844613:27 17.10.2024
12 софиянеца
Коментиран от #13
13:42 17.10.2024
13 Алф
До коментар #12 от "софиянеца":
Лелката, която мяза на биче е на хранилка при гробаджиите и постоянно плюва по кмета на ПП.Така са и наредили.На тиквун хората постоянно саботират управлението в ОС,както го правят и на държавно ниво.За тях мотото е:или ние сме на власт(да грабиме)или след нас и потоп.
13:49 17.10.2024
14 Мемо
Коментиран от #25
13:52 17.10.2024
15 Сократ
13:52 17.10.2024
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Нощен
13:55 17.10.2024
18 Няма такава столица
13:56 17.10.2024
19 Край
Коментиран от #24
14:06 17.10.2024
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 ИТП... ГЕРБ
14:42 17.10.2024
23 Да, наследството на фъндъкова
До коментар #10 от "Софийски":
Колко сгради се построиха без подземни гаражи???? Боко да каже!14:44 17.10.2024
24 Минаващ
До коментар #19 от "Край":
В Берлин колко пъти трябва да се прекачиш, за да стигнеш до дадено място?Дали пък в Берлин няма добре развит градски транспорт, дали пък няма и градска железница, която да обира потоците от хора от населените места около града?
Като правиш сравнения, прави ги като хората.
15:19 17.10.2024
25 Минаващ
До коментар #14 от "Мемо":
Ганьо ще се научи да ползва градски транспорт, когато той стане удобен, редовен и ти дава възможност да стигнеш от точка А до точка Б без да ти се налага да правиш няколко прекачвания или да ходиш 20 мин до спирката.Коментиран от #26
15:22 17.10.2024
26 Мемо
До коментар #25 от "Минаващ":
Прикачвания няма как да не се правят. Не може всеки автобус да обикаля из цяла София. А за удобен и редовен, основния проблем е от карането в бус лентите, по трамвайните линии и т.н и от задръстванията, причинени от колите.16:02 17.10.2024
27 Случаен
17:08 17.10.2024
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Бойко от Банкя
19:56 17.10.2024
30 Васил
06:45 18.10.2024