Луксозната китайска Denza Z9 за първи път в Европа

9 Април, 2025 18:55, обновена 10 Април, 2025 10:06 23 401 50

  • denza-
  • европа-
  • gt-
  • byd

Подробности за новия модел

Луксозната китайска Denza Z9 за първи път в Европа - 1

Милано, Италия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието

В сърцето на Милано в квартала Брера, BYD официално засилва амбициите си в Европа, пускайки на пазара премиум марката Denza, за да отправи директно предизвикателство към утвърдени луксозни гиганти като BMW и Mercedes-Benz. Начело на тази офанзива ще бъде Z9 GT, елегантен електрически гранд турър, който ще се появи по европейските пътища до края на годината.

Луксозната китайска Denza Z9 за първи път в Европа

Историята на Denza е преплетена с тази на Mercedes-Benz, тъй като е създадена като съвместно предприятие през 2011 г. Въпреки това, марката се бори да набере значителна популярност през първото си десетилетие. Оттогава BYD пое пълния контрол, а Mercedes-Benz се отказа напълно от нея миналата година. Сега, под едноличната собственост на BYD, Denza се позиционира като премиум марка с технологична насоченост, целяща да привлече както традиционните купувачи на луксозни стоки, така и по-младите, технологично ориентирани потребители.

Луксозната китайска Denza Z9 за първи път в Европа

На вътрешния си китайски пазар BYD стратегически управлява Denza заедно с две други премиум подмарки: Fang Cheng Bao и Yangwang. За европейския пазар BYD възнамерява да рационализира своите премиум предложения под емблемата на Denza, като се съобщава, че здравият SUV Fang Cheng Bao Leopard 5 ще бъде премаркиран като модел на Denza.

Бъдещето на ултрапремиум марката Yangwang в Европа остава неясно.

Макар че европейските цени на гамата Denza все още не са обявени, специалният съветник на BYD за Европа, Алфредо Алтавила, посочи, че Z9 GT ще бъде последван от луксозния ван D9 по-късно през годината.

Луксозната китайска Denza Z9 за първи път в Европа

Първоначално и двата модела ще се произвеждат и изнасят от Китай, въпреки че предстоящият унгарски завод на BYD, чието производство ще започне през октомври, в крайна сметка може да играе роля в европейската производствена стратегия на марката.

На хартия изцяло електрическият Z9 GT се позиционира като съперник на Porsche Taycan Sport Turismo, като се отличава със значително по-голяма следа. Неговият тримоторен задвижващ агрегат осигурява мощност от 952 конски сили, като черпи енергия от значителна литиево-желязо-фосфатна батерия с капацитет 100,1 kWh. В Китай се предлага и plug-in хибриден вариант, съчетаващ 2,0-литров турбодвигател с три електромотора със системна мощност 858 к.с.

Макар че данните за производителността на Z9 GT го поставят в една и съща категория с Porsche, ценовата му стратегия в Китай предполага по-достъпна точка за навлизане в сегмента на премиум електрическите превозни средства, което потенциално може да наруши установената йерархия на европейския лукс.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 34 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Антон

    42 89 Отговор
    Китайски и луксозно
    Ахахахах
    Нещо като дървено желязо

    Коментиран от #4, #17, #29

  • 2 Пешо

    93 11 Отговор
    Тези екрани изобщо не трябва да се монтират.Километраж и оборотомер.Всичко друго е излишно и вредно.Шофьора телевизия ли ще гледа или пътя?

    Коментиран от #47

  • 3 Опааа

    56 14 Отговор
    Банален дизайн! Всичко произведено след 2015 е еднообразно.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Антон

    27 17 Отговор

    До коментар #4 от "ОБЕКТИВЕН":

    Пръкваме се от практиката!
    И понеже много ви знае устата, щв ви питам, но отговори не искам, отговорете си за вас:
    Ако имате възможност , кое бихте си купили? Порше от магазина или бид джу сен уай пак от магазина?
    Не е нужно да ми отговаряте, отговора е ясек на всички!

    Коментиран от #9

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Льотчик Румен

    32 33 Отговор
    Китайски таралясник, ще си купя, само ако няма други алтернативи. Качеството им е далеч от всички японски, корейски, европейски и дори американски автомобили. Като знам колко калпаво е всичко китайско, което се продава в магазините, включително и прехвалените им смартфони, колите им едва ли ще са по- различни. Лъскави, шарени, на хартия "много луксозни", а всъщност еднодневки. Интересно, като "втора ръка" дали въобще ще иска някой да ги купи. Защото със сигурност "щастливите им собственици", много скоро ще искат да се отърват от тях.

    Коментиран от #16, #23, #30

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Копейко

    17 24 Отговор
    Може да съм остър ,ама чак толкова да си купя Туй нящо ,не съм.Ама феновете на костя да ги купуват
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Антон

    30 17 Отговор

    До коментар #9 от "Чак":

    Лично не бих си позволил да го сравнявам с Порше!
    Но тъй като в статията пишеше че е конкурент на Порше Тайкан, по тази причина цитирах въпросната марка.
    Бих си купил Дачия, Шкода дори Фиат пред подобни недоразумения на автомобилната индустрия.

    Коментиран от #13

  • 13 Чак

    18 11 Отговор

    До коментар #12 от "Антон":

    Не си направих труда да прочета цялото писание ,на същото мнение съм Опел Форд Дачиа ,но китайско никога ,също и кола купена от щатите ,всички тея миришат много гадно вътре ,а за мен вътре е по важно от вън как изглежда

    Коментиран от #18

  • 14 666

    22 21 Отговор
    Поредното китайско ла... но завито с луксозна опаковка. Това е мнение на руските потребители които не искат и да чуят за китайския автопром.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Тоя па

    36 18 Отговор

    До коментар #8 от "Льотчик Румен":

    Ще, ще, ще...
    На кой свят живееш, бе? Качи се и покарай китайски автомобил от 2024 г., примерно. Няма да ти се иска да слезеш от него. Здрав, красив, удобен, високотехнологичен и двойно, че и тройно по-евтин от премиум европейските марки, чиито счупляци могат да те докарат до нервен срив и самоубийство. Ако пък не искаш да пробваш китайски автомобил, живей си в измисления свят с режисьор Урсула и бъди щастлив. Бай Доньо не случайно слага 125% мито на китайските стоки. Щото иначе американските боклуци няма кой да ги купува. Сайбъртрук, мууу-ха-ха-хаааааааа!!!

    Коментиран от #22, #43, #50

  • 17 Гориил

    25 14 Отговор

    До коментар #1 от "Антон":

    Вероятно се чувствате шокирани и изненадани. Руснаците купуват хиляди китайски коли всяка година. Те са висококачествени, надеждни, стилни, изпълнени с невероятна електроника и консумират минимум гориво.

    Коментиран от #28

  • 18 милчо

    8 8 Отговор

    До коментар #13 от "Чак":

    Големи професори!!!Съседско момче си купи ел.Хюндай за 120бона и си мълчи...Не слиза от него.

    Коментиран от #26

  • 19 Атлантик

    23 12 Отговор
    Всичко, произведено от китайските комунисти е нефелно, а българските пишман-бизнесмени внасят от Китай евтини бо..клу..ци, за да ги продават скъпо и прескъпо...
  • 20 Чета тука

    21 14 Отговор
    Яките защитници на китайските коли. Та колко от вас шофират китайска кола? Колко от вас планират да си купят китайска кола за 100 хил.лв.? Обаче ей така да си пишем. Да ги пускат за по 5-10 хил.лв. и човек да се замисли. Те и толкива струват и то с печалбата на производителя.

    Коментиран от #31

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 нормален

    19 8 Отговор

    До коментар #16 от "Тоя па":

    Чисто нов Донгфен. Качвам се карам и искам да сляза в движение и да избягам. На втората седмица, автомата роди, смениха го. След два месеца, започна едно тропане , оказа се, че накладки те са за смяна. Не стържат, а тропат. На шестия месец, новите оригинални гуми се изкривиха.
    Единственото хубаво в китайският таралясник е цената, 35 К лв.

    Коментиран от #25, #32, #33, #34, #38

  • 23 ти да видиш

    18 3 Отговор

    До коментар #8 от "Льотчик Румен":

    Сигурно си прав...но ще споделя една случка преди мнооого години - търся си духалка и се спирам на една на една марка и питам добра ли е, отговор - всички са еднакви, от един завод, само различни емблеми слагат. Може би с чарковете на колите не е точно така но ...само може би :)

    Коментиран от #24

  • 24 нормален

    5 8 Отговор

    До коментар #23 от "ти да видиш":

    За "чарковете" , не всички са произведени в Китай. В България, има много заводи за производство на автомобилни части. Край Пловдив е завода за производство на кардани на трите големи марки на Германия. В С. Загора има огромен завод за гумените уплътнения на много автомобили, в Хасково има завод на някоя от японските автомобили. В Божурище също има голям завод за електроника на немски те автомобили.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 С това

    3 0 Отговор

    До коментар #18 от "милчо":

    Какво искаш да кажеш ,поясни
  • 27 Джандема

    1 5 Отговор
    Туй Пижо майна.
  • 28 Еии

    7 12 Отговор

    До коментар #17 от "Гориил":

    Какво друго да купуват ,руско ли само то е по зле от китайско,и пак ще ме изтрият понеже не съм политкоректен
  • 29 Не си прав

    17 3 Отговор

    До коментар #1 от "Антон":

    Вярно, че първите хавали дето ги сглобиха в Ловеч биеха на евтина пластмаса, но тук нещата са на друго ниво. Е, сега ако гроздето ти е кисело имаш пълната свобода да се самозалъгваш с дървеното желязо.
  • 30 Сибирь

    20 9 Отговор

    До коментар #8 от "Льотчик Румен":

    Без да се замисля и секунда , ако сравняваме хибридни или електрически варианти - Денза !!! Порше ,Мерцедес и БМВ са на години назад и по качество , и по обзавеждане и по технически решения! От 2020 г в BYD работят най-добрите инженери на Мерцедес, а дизайнер е легендарният волфганг Йегер ,бившия дизайнер на Ауди и Ламборгини .Китай сега са като САЩ началото на 50-те , многобройна и богата средна класа при криза в другите стртани
  • 31 Сибирь

    10 5 Отговор

    До коментар #20 от "Чета тука":

    До преди година планирах да сменям моят Ц3 за Ц4 , но сега се надявам да подкарам BYD Atto2 или 3 , въпреки огромните мита ,които ЕС им наложи. В Китай BYD Sea Lion 7 в топова комплектация е 35 000 $ ,в Холандия започва от 50 000 евро.

    Коментиран от #35

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 дедо..

    13 11 Отговор

    До коментар #31 от "Сибирь":

    Никогаш жичкаджийска кола..и да и диря щепсели по пъто за морето,предпочитам да си карам 20 годишнио ц-30,и да чуя отзад- звука на пет цилиндровия,петстотиннютонов дизелак..

    Коментиран от #36

  • 36 Сибирь

    11 6 Отговор

    До коментар #35 от "дедо..":

    Всеки си избира сам ,в зависимост от нуждите си. Никой не ходи по джапнки зимата :) Аз навъртам по 80 км всеки ден из Холандия и би ми било по-добре с електричка , да не говорим за цени на гориво. Само масло и филтри са ми 400 евро и поне половин изгубен ден.Отделно качеството на BYD ,отделно ускорението. Да не говорим за хобридите. BYD Qing L с един резервоар 60 литра минава в зависимост от батерията 2100 и 2300 км. Китайците са дръпнали много напред в технологиите. А иначе малка дизелова кола с ръчни скорости по баирите - даааа!!!!

    Коментиран от #48

  • 37 Българин

    12 9 Отговор
    Всички уж много харесват китайските коли, уж много хубави, много качествени и 2-3 по-евтини. Почти никой обаче не ги кара, да не говорим пък някой да си е купил втора употреба! Като знам на китайците телефоните колко са "хубави", никога не бих си купил тяхна кола!

    Коментиран от #40

  • 38 иуйъхтг

    9 9 Отговор

    До коментар #22 от "нормален":

    Или ми даваш ВИН номер на автомобила за да проверя в системата на Донгфенг (случайно имам пълен достъп), или скоро те посещават едни вежливи хорица и ти разпарят изходното отверстие докато го правят на параден вход...

    И не че нещо, но подобна смяна на вариатор в първият месец НЕ Е правена никъде- нито у ваштъ ивропъ, нито в Русия, нито в Китай

    Коментиран от #39

  • 39 нормален

    7 2 Отговор

    До коментар #38 от "иуйъхтг":

    Чакам, ако искаш ела и сам се пробвай.
    Провери в с-та на марката в София.

    Коментиран от #45

  • 40 Чичо

    11 4 Отговор

    До коментар #37 от "Българин":

    Нещо не мога да разбера логиката за китайските телефони?
    Коя марка не се произвежда в Китай? Или по-точно, коя марка си произвежда телефоните другаде освен там или Виетнам? Евтини ресурси, евтина работна ръка, надежден партньор. Аз съм мулти милиардна корпорация, вълнуват ме кинтите. Взимаш, ползваш 1-2г., хвърляш, взимаш нов. Самсунг, Apple, Sony-мони, всичко е в Китай мойто момче. Няма вече производство в други държави.

    Коментиран от #41

  • 41 Антон

    9 10 Отговор

    До коментар #40 от "Чичо":

    Има разлика. В единия случай, отива квалитетната фирма в Китай, и дава заданието си - искам такива и такива материали, това и това, направено по този нчаин, с тази апаратура и машини, отговарящ на тези и тези стандарти. После разбира се квалитетната фирма си слага логото и си залага името в качеството на продукта. В другия случай, китайски електрончо, копира идеята на квалитетната фирма, и произвежда пак телефон, но с неясно качество, носещ поредното китайско име на смартфон. Така е и с всяко останало нещо!

    Коментиран от #42

  • 42 Чичо

    18 7 Отговор

    До коментар #41 от "Антон":

    Тей, от 2020 ползвах марката OnePlus, която е китайска. 2 телефона, направо чук и двата. Няма лаг, забиване, пускаха ъпдейти често. Наскоро си купих iphone 15 pro. Двойна цена, а качеството е спорно. Единия OnePlus, все още го ползвам и работи като нов, вече на 2.5г. Китайците могат да правят и скъпи стоки, могат и евтини. Въпроса е европа какво може? - По-скоро нищо.
  • 43 Иво

    7 10 Отговор

    До коментар #16 от "Тоя па":

    Да си купиш китайско менте наречено кола е самоубийство. Руснаците реват с кървави сълзи от "качеството и лукса" на тези ментета. По добре стар мерцедес отколкото нов китайски москвич.
  • 44 Знайко

    8 6 Отговор
    Говорите глупости за китайските стоки. Наскоро гледах оня от BRI4KA как тества "китайския Хамър".
    Клипа се казва "1000 коня звяр". Пълен лукс, завиващи задни колела, двоен шибидах, моторизирана стъпенка под праговете, двойна батерия, бързо зареждане , активно окачване.....кара DONGFENG-a по една нива със 140. Няма европейска или японска джипка , която да му стъпи. Като се затвори вратата се чува звук от зареждане на Дезърт Ийгъл. 150000 Евро - 6 години пълна гаранция и 7 години гаранция на батерията. Кво има да сравняваме? Просто ще свикваме с новите имена и за същите пари ще караме по-хубави коли.
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Ник.А

    5 1 Отговор
    Смеска между Мерцедес, и Порше,също откраднати идеи от Ауди и Ленд Роувър. 😂🙆
  • 47 Ник.А

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "Пешо":

    Купи си лада бе, Пешо от село
  • 48 зелената глупост

    3 3 Отговор

    До коментар #36 от "Сибирь":

    И да не натискаш много , да не пускаш климатика, че може да падне батерията. Мани го.
  • 49 Смешно

    2 1 Отговор
    Идеална е за сиганската маала, като за тоя сиганин с маратонките
  • 50 Име

    5 1 Отговор

    До коментар #16 от "Тоя па":

    Шофирах едногодишен китайски СУВ през 2022, и да Ви кажа беше яко скърцане на панели вътре. Това при корейските се получава след 5-6 година.