Милано, Италия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието
В сърцето на Милано в квартала Брера, BYD официално засилва амбициите си в Европа, пускайки на пазара премиум марката Denza, за да отправи директно предизвикателство към утвърдени луксозни гиганти като BMW и Mercedes-Benz. Начело на тази офанзива ще бъде Z9 GT, елегантен електрически гранд турър, който ще се появи по европейските пътища до края на годината.

Историята на Denza е преплетена с тази на Mercedes-Benz, тъй като е създадена като съвместно предприятие през 2011 г. Въпреки това, марката се бори да набере значителна популярност през първото си десетилетие. Оттогава BYD пое пълния контрол, а Mercedes-Benz се отказа напълно от нея миналата година. Сега, под едноличната собственост на BYD, Denza се позиционира като премиум марка с технологична насоченост, целяща да привлече както традиционните купувачи на луксозни стоки, така и по-младите, технологично ориентирани потребители.

На вътрешния си китайски пазар BYD стратегически управлява Denza заедно с две други премиум подмарки: Fang Cheng Bao и Yangwang. За европейския пазар BYD възнамерява да рационализира своите премиум предложения под емблемата на Denza, като се съобщава, че здравият SUV Fang Cheng Bao Leopard 5 ще бъде премаркиран като модел на Denza.
Бъдещето на ултрапремиум марката Yangwang в Европа остава неясно.
Макар че европейските цени на гамата Denza все още не са обявени, специалният съветник на BYD за Европа, Алфредо Алтавила, посочи, че Z9 GT ще бъде последван от луксозния ван D9 по-късно през годината.

Първоначално и двата модела ще се произвеждат и изнасят от Китай, въпреки че предстоящият унгарски завод на BYD, чието производство ще започне през октомври, в крайна сметка може да играе роля в европейската производствена стратегия на марката.
На хартия изцяло електрическият Z9 GT се позиционира като съперник на Porsche Taycan Sport Turismo, като се отличава със значително по-голяма следа. Неговият тримоторен задвижващ агрегат осигурява мощност от 952 конски сили, като черпи енергия от значителна литиево-желязо-фосфатна батерия с капацитет 100,1 kWh. В Китай се предлага и plug-in хибриден вариант, съчетаващ 2,0-литров турбодвигател с три електромотора със системна мощност 858 к.с.
Макар че данните за производителността на Z9 GT го поставят в една и съща категория с Porsche, ценовата му стратегия в Китай предполага по-достъпна точка за навлизане в сегмента на премиум електрическите превозни средства, което потенциално може да наруши установената йерархия на европейския лукс.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Антон
Ахахахах
Нещо като дървено желязо
Коментиран от #4, #17, #29
19:03 09.04.2025
2 Пешо
Коментиран от #47
19:12 09.04.2025
3 Опааа
19:14 09.04.2025
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Антон
До коментар #4 от "ОБЕКТИВЕН":
Пръкваме се от практиката!И понеже много ви знае устата, щв ви питам, но отговори не искам, отговорете си за вас:
Ако имате възможност , кое бихте си купили? Порше от магазина или бид джу сен уай пак от магазина?
Не е нужно да ми отговаряте, отговора е ясек на всички!
Коментиран от #9
20:11 09.04.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Льотчик Румен
Коментиран от #16, #23, #30
20:26 09.04.2025
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Копейко
21:08 09.04.2025
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Антон
До коментар #9 от "Чак":
Лично не бих си позволил да го сравнявам с Порше!Но тъй като в статията пишеше че е конкурент на Порше Тайкан, по тази причина цитирах въпросната марка.
Бих си купил Дачия, Шкода дори Фиат пред подобни недоразумения на автомобилната индустрия.
Коментиран от #13
21:28 09.04.2025
13 Чак
До коментар #12 от "Антон":
Не си направих труда да прочета цялото писание ,на същото мнение съм Опел Форд Дачиа ,но китайско никога ,също и кола купена от щатите ,всички тея миришат много гадно вътре ,а за мен вътре е по важно от вън как изглеждаКоментиран от #18
21:42 09.04.2025
14 666
22:00 09.04.2025
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Тоя па
До коментар #8 от "Льотчик Румен":
Ще, ще, ще...На кой свят живееш, бе? Качи се и покарай китайски автомобил от 2024 г., примерно. Няма да ти се иска да слезеш от него. Здрав, красив, удобен, високотехнологичен и двойно, че и тройно по-евтин от премиум европейските марки, чиито счупляци могат да те докарат до нервен срив и самоубийство. Ако пък не искаш да пробваш китайски автомобил, живей си в измисления свят с режисьор Урсула и бъди щастлив. Бай Доньо не случайно слага 125% мито на китайските стоки. Щото иначе американските боклуци няма кой да ги купува. Сайбъртрук, мууу-ха-ха-хаааааааа!!!
Коментиран от #22, #43, #50
00:54 10.04.2025
17 Гориил
До коментар #1 от "Антон":
Вероятно се чувствате шокирани и изненадани. Руснаците купуват хиляди китайски коли всяка година. Те са висококачествени, надеждни, стилни, изпълнени с невероятна електроника и консумират минимум гориво.Коментиран от #28
05:50 10.04.2025
18 милчо
До коментар #13 от "Чак":
Големи професори!!!Съседско момче си купи ел.Хюндай за 120бона и си мълчи...Не слиза от него.Коментиран от #26
06:12 10.04.2025
19 Атлантик
06:53 10.04.2025
20 Чета тука
Коментиран от #31
08:02 10.04.2025
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 нормален
До коментар #16 от "Тоя па":
Чисто нов Донгфен. Качвам се карам и искам да сляза в движение и да избягам. На втората седмица, автомата роди, смениха го. След два месеца, започна едно тропане , оказа се, че накладки те са за смяна. Не стържат, а тропат. На шестия месец, новите оригинални гуми се изкривиха.Единственото хубаво в китайският таралясник е цената, 35 К лв.
Коментиран от #25, #32, #33, #34, #38
08:59 10.04.2025
23 ти да видиш
До коментар #8 от "Льотчик Румен":
Сигурно си прав...но ще споделя една случка преди мнооого години - търся си духалка и се спирам на една на една марка и питам добра ли е, отговор - всички са еднакви, от един завод, само различни емблеми слагат. Може би с чарковете на колите не е точно така но ...само може би :)Коментиран от #24
09:48 10.04.2025
24 нормален
До коментар #23 от "ти да видиш":
За "чарковете" , не всички са произведени в Китай. В България, има много заводи за производство на автомобилни части. Край Пловдив е завода за производство на кардани на трите големи марки на Германия. В С. Загора има огромен завод за гумените уплътнения на много автомобили, в Хасково има завод на някоя от японските автомобили. В Божурище също има голям завод за електроника на немски те автомобили.09:59 10.04.2025
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 С това
До коментар #18 от "милчо":
Какво искаш да кажеш ,поясни10:27 10.04.2025
27 Джандема
10:27 10.04.2025
28 Еии
До коментар #17 от "Гориил":
Какво друго да купуват ,руско ли само то е по зле от китайско,и пак ще ме изтрият понеже не съм политкоректен10:29 10.04.2025
29 Не си прав
До коментар #1 от "Антон":
Вярно, че първите хавали дето ги сглобиха в Ловеч биеха на евтина пластмаса, но тук нещата са на друго ниво. Е, сега ако гроздето ти е кисело имаш пълната свобода да се самозалъгваш с дървеното желязо.10:33 10.04.2025
30 Сибирь
До коментар #8 от "Льотчик Румен":
Без да се замисля и секунда , ако сравняваме хибридни или електрически варианти - Денза !!! Порше ,Мерцедес и БМВ са на години назад и по качество , и по обзавеждане и по технически решения! От 2020 г в BYD работят най-добрите инженери на Мерцедес, а дизайнер е легендарният волфганг Йегер ,бившия дизайнер на Ауди и Ламборгини .Китай сега са като САЩ началото на 50-те , многобройна и богата средна класа при криза в другите стртани10:34 10.04.2025
31 Сибирь
До коментар #20 от "Чета тука":
До преди година планирах да сменям моят Ц3 за Ц4 , но сега се надявам да подкарам BYD Atto2 или 3 , въпреки огромните мита ,които ЕС им наложи. В Китай BYD Sea Lion 7 в топова комплектация е 35 000 $ ,в Холандия започва от 50 000 евро.Коментиран от #35
10:39 10.04.2025
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 дедо..
До коментар #31 от "Сибирь":
Никогаш жичкаджийска кола..и да и диря щепсели по пъто за морето,предпочитам да си карам 20 годишнио ц-30,и да чуя отзад- звука на пет цилиндровия,петстотиннютонов дизелак..Коментиран от #36
11:06 10.04.2025
36 Сибирь
До коментар #35 от "дедо..":
Всеки си избира сам ,в зависимост от нуждите си. Никой не ходи по джапнки зимата :) Аз навъртам по 80 км всеки ден из Холандия и би ми било по-добре с електричка , да не говорим за цени на гориво. Само масло и филтри са ми 400 евро и поне половин изгубен ден.Отделно качеството на BYD ,отделно ускорението. Да не говорим за хобридите. BYD Qing L с един резервоар 60 литра минава в зависимост от батерията 2100 и 2300 км. Китайците са дръпнали много напред в технологиите. А иначе малка дизелова кола с ръчни скорости по баирите - даааа!!!!Коментиран от #48
12:17 10.04.2025
37 Българин
Коментиран от #40
12:29 10.04.2025
38 иуйъхтг
До коментар #22 от "нормален":
Или ми даваш ВИН номер на автомобила за да проверя в системата на Донгфенг (случайно имам пълен достъп), или скоро те посещават едни вежливи хорица и ти разпарят изходното отверстие докато го правят на параден вход...И не че нещо, но подобна смяна на вариатор в първият месец НЕ Е правена никъде- нито у ваштъ ивропъ, нито в Русия, нито в Китай
Коментиран от #39
12:33 10.04.2025
39 нормален
До коментар #38 от "иуйъхтг":
Чакам, ако искаш ела и сам се пробвай.Провери в с-та на марката в София.
Коментиран от #45
13:09 10.04.2025
40 Чичо
До коментар #37 от "Българин":
Нещо не мога да разбера логиката за китайските телефони?Коя марка не се произвежда в Китай? Или по-точно, коя марка си произвежда телефоните другаде освен там или Виетнам? Евтини ресурси, евтина работна ръка, надежден партньор. Аз съм мулти милиардна корпорация, вълнуват ме кинтите. Взимаш, ползваш 1-2г., хвърляш, взимаш нов. Самсунг, Apple, Sony-мони, всичко е в Китай мойто момче. Няма вече производство в други държави.
Коментиран от #41
14:38 10.04.2025
41 Антон
До коментар #40 от "Чичо":
Има разлика. В единия случай, отива квалитетната фирма в Китай, и дава заданието си - искам такива и такива материали, това и това, направено по този нчаин, с тази апаратура и машини, отговарящ на тези и тези стандарти. После разбира се квалитетната фирма си слага логото и си залага името в качеството на продукта. В другия случай, китайски електрончо, копира идеята на квалитетната фирма, и произвежда пак телефон, но с неясно качество, носещ поредното китайско име на смартфон. Така е и с всяко останало нещо!Коментиран от #42
15:06 10.04.2025
42 Чичо
До коментар #41 от "Антон":
Тей, от 2020 ползвах марката OnePlus, която е китайска. 2 телефона, направо чук и двата. Няма лаг, забиване, пускаха ъпдейти често. Наскоро си купих iphone 15 pro. Двойна цена, а качеството е спорно. Единия OnePlus, все още го ползвам и работи като нов, вече на 2.5г. Китайците могат да правят и скъпи стоки, могат и евтини. Въпроса е европа какво може? - По-скоро нищо.15:42 10.04.2025
43 Иво
До коментар #16 от "Тоя па":
Да си купиш китайско менте наречено кола е самоубийство. Руснаците реват с кървави сълзи от "качеството и лукса" на тези ментета. По добре стар мерцедес отколкото нов китайски москвич.16:24 10.04.2025
44 Знайко
Клипа се казва "1000 коня звяр". Пълен лукс, завиващи задни колела, двоен шибидах, моторизирана стъпенка под праговете, двойна батерия, бързо зареждане , активно окачване.....кара DONGFENG-a по една нива със 140. Няма европейска или японска джипка , която да му стъпи. Като се затвори вратата се чува звук от зареждане на Дезърт Ийгъл. 150000 Евро - 6 години пълна гаранция и 7 години гаранция на батерията. Кво има да сравняваме? Просто ще свикваме с новите имена и за същите пари ще караме по-хубави коли.
16:53 10.04.2025
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Ник.А
21:00 10.04.2025
47 Ник.А
До коментар #2 от "Пешо":
Купи си лада бе, Пешо от село21:01 10.04.2025
48 зелената глупост
До коментар #36 от "Сибирь":
И да не натискаш много , да не пускаш климатика, че може да падне батерията. Мани го.22:19 10.04.2025
49 Смешно
22:55 10.04.2025
50 Име
До коментар #16 от "Тоя па":
Шофирах едногодишен китайски СУВ през 2022, и да Ви кажа беше яко скърцане на панели вътре. Това при корейските се получава след 5-6 година.18:35 11.04.2025