Заем от 15 милиона лева ще отпусне Столичната община на столичните дружества Автотранспорт и Електротранспорт за подобряване на условията на работа. Това съобщи БНР.
Като "бездънна яма" определи градския транспорт и отпускането на новия заем общинският съветник от ПП-ДБ-"Спаси София" Симеон Ставрев. Той сигнализира за порочни обществени поръчки в Автотранспорта, едната от която е за доставка на природен газ чрез посредник, въпреки че дружеството има лиценз и може да купува газ без посредник.
По думите му, обществената поръчка за покупка на газ е на стойност 40 милиона лева, а посредникът би взел 2,5 милиона лева.
Докато няма обяснение защо се получава така, Ставрев поддържа тезата, че "през посредник губим пари".
Във връзка с ремонта на депата на Градския транспорт общинският съветник коментира, че "те са в окаяно състояние".
"Въпросът е дали не превръщаме Автотранспорт в дойна крава, където постоянно потъват едни пари", изказва своите опасения Симеон Ставрев. И предлага – вместо 2,5 милиона лева да се дават на посредник, да се използват именно за ремонт на депата.
Има и други "интересни" обществени поръчки – например за компресор за газ в гаража в "Дружба" за 1 200 000 лева, което не е минавало през Общинския съвет, посочва още той.
"Пуснали са още 4 обществени поръчки за части за автобусите. Искате ли да се обзаложим кой ще ги спечели? Защото аз знам кой ще ги спечели. Всяка от тези поръчки ще ги спечели конкретно по една фирма, вносител на тези части. Единият е неслучаен човек."
В поделение "Дружба" има три компресора за газ, два от които са произведени отдавна и са крайно амортизирани, аргументира се изпълняващият длъжността директор на Автотранспорта Стилиян Манолов, който беше изслушан в Комисията по транспорт на Столичния общински съвет.
Настоящото състояние на газ станцията в "Дружба" е незадоволително, смята той.
Относно обществената поръчка за природен газ Манолов отбелязва, че е отчетена и възможността да се използва по-голямо количество газ заради закупуване на допълнителни 45 автобуса втора употреба.
Столичният Автотранспорт, макар да има лиценз, няма капацитет да осъществява тази дейност самостоятелно, подчертава той на изслушването в комисията.
"На някои от нашите служители им липсват базови познания за интернет, вие искате да търгуват на борсата. Това е несериозно. Защо сме получили тази лицензия, нямам идея. Ние сме транспортно дружество, не сме брокери, не сме търговци."
"Наскоро е придобит този лиценз, но няма нито административния, нито технологичния капацитет да извършва тази дейност", изтъква и председателят на Комисията по транспорт Иван Таков относно възможността дружеството да реализира дейността без посредник.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Софийски
07:26 26.11.2024
2 Говори
07:35 26.11.2024
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Хмм
08:10 26.11.2024
5 Боре_транспорт0
Коментиран от #6
08:19 26.11.2024
6 Кико
До коментар #5 от "Боре_транспорт0":
Мисля, че нямаш и най-малка представа какви изисквания трябва да покриеш, за да се окажеш в позицията на успешен играч в търговията с горива. Това е и причината хора с твоя интелектуален потенциал убедено да си въобразяват, че СА има потенциал да извършва изгодни за себе си сделки по покупката на горива на спотовия или суаповия пазар.09:22 26.11.2024